Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dårlig ytelse på flett ny (og dyr!) PC.

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte for to uker siden en ny PC fra Komplett. Først, her er hovedkomponentene:

MSI K9N SLI Platinum

Athlon 64 X2 4600+ 4,2Ghz

2GB RAM

2xGeForce 7900GT 256MB (på SLI)

ALT av drivere er oppdaterte (ja, BIOS også...), og alt av hardware blir gjenkjent enhetsbehandling.

Her er historien, i tilfelle det kan ha noe med saken å gjøre:

Det første jeg oppdaget da posten leverte maskinen hjem til meg, var at lydkortet lå løst inni kabinettet og skranglet. Greit det, åpnet kabinettet (har gjort en del av det før, hvis dere lurte) og satte lydkortet der teknikeren til Komplett åpenbart ville at det skulle være. Skrudde det så fast, noe som teknikeren egentlig skulle gjort. Oppdaget også noen strømkabler som ikke var festet, så jeg festet dem der de skulle være. Hadde maaassssseeee SLI-relaterte problemer de neste dagene, før jeg fant ut på MSI sine sider at BIOSen som var standard, ikke hadde noe særlig til overs for GeForce 9XXX-kort, så etter mye om og men (bestilte PCen uten floppy, så jeg måtte røske en ut av gammelmaskinen for å kunne flashe bios) begynte ting å falle på plass.

Men som dere sikkert skjønner, varte ikke det lenge :( . Jeg begynte å undre meg over at jeg ikke kunne kjøre BF2 (les: PoE) med alt på fullt uten at det i visse situasjoner begynte å hakke noe helt ¤"%#@, noe jeg ikke hadde ventet å ha problemer med, særlig ikke med SLI som nå funket som bare det, ifølge 3DMark '06, som gav meg godt over 7000 poeng (husker ikke helt det nøyaktige tallet). Etter forespørsler på diverse forum (nå inkludert dette), har jeg funnet ut at det faktisk skal langt mindre til enn min hardware for å kunne kjøre BF2 på full guffe uten at det noen sinne skal hakke. Komplett har tydeligvis ikke lyst til å hjelpe meg mer med feilsøking, og jeg må spørre noen (forhåpentligvis) kyndige mennesker litt før jeg må bite i gresset og sende den nedover igjen (bor i Tromsø, så det vil si tre uker til jeg ser den igjen, inkludert feilsøking hos Komplett). Ringer det umiddelbart noen bjeller som sier dere hva som kan være galt med PCen, eventuelt hvordan jeg kan finne ut hva som er galt UTEN å måtte sende maskinen ned til Komplett? For alt jeg vet, vil ikke de finne ut noe heller, og bare sende samme maskinen opp til meg igjen, og DA hadde jeg blitt sint!

Håper noen giddet å lese alt dette, og jeg håper VELDIG at noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis "MSI K9N SLI Platinum" kortet er revisjon 2.xx må det

sendes tilbake til MSI for modifisering (skifte av en kondensator C565 fra 100pf til 220pf) .

Gjelder alle MSI kort av type K9N (MS-7250)med hw revisjon 2.xx .

Revisjon 1.0 korta skal være ok .

Komplett/Norek bør være klar over dette nå .

Referer til denne tråden:

http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=99924.0

Quote:

Bas, Is K9N Platinum (non sli) board also affected with the capacitor problem?

It's all the MS-7250 Ver 2.x series, what ever name they have K9N Platinum (non SLI that ver 1.x), Ultra...etc....

If your board between the PCI slots show MS-7250 Ver: 2.x (where x means anything) and it does shutdown with an X2 CPU during e.g. lan-transfer, then it affects you.

http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=99...31961#msg731961

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...