jrommen Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Hei, Fikk maskinen levert av tollpost globe i går morges. Har gledet meg stort, så skrur den selvfølgelig på med en gang og alt virker som det skal. Konfigurerer osv. Bruker dagen på å laste ned diverse programmer og å utforske min nye pc - alt er fryd og gammen. Stikker så ut 3-4 timer og ser match mens jeg lar pc`en stå på. Når jeg kommer tilbake ser alt normalt ut, noen nedlastninger er ferdige. Jeg bestemmer meg for å skru den av en liten halvtime. Når jeg kommer tilbake til pc`en nekter den å gå til Windows. Får bluescreen. Prøver på nytt - bluescreen. Prøver systemgjenoppretting i sikkermodus 2 ganger uten suksess. Etter siste forsøk med systemgjenoppretting kom jeg ikke en gang til BIOS/Oppstartsalternativene, fikk bare hvit tekst på svart skjerm: Memory Write/Read failure at 00214A0, read ED02CD02 expecting ED02ED02. To resolve, try to reseat the memory Kom meg forbi den på 3. forsøk, men får nå lang bluescreen: BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO. Dell har ikke en gang sendt meg med en Windows XP CD selv om jeg har egen key. Er ingen ekspert og har rett og slett ikke peiling på hva jeg skal gjøre. Den som hjelper meg løse dette vil bli belønnet. Lenke til kommentar
jrommen Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 Kom inn i Windows på 15. forsøk, men det er tydelig at maskinen ikke er helt frisk. Har kommet bluescreen og restartet automatisk 2 ganger på en halvtime nå. Noe jeg selv kan gjøre for å fikse dette, eller er retur til Dell eneste løsning? Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Høres ut som en minnefeil. Du bør sende den inn igjen. Lenke til kommentar
jrommen Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 Ja, er redd det ikke er annen løsning. Vil jo ta ukesvis fra de har mottatt den til de sender den igjen til jeg mottar den igjen. Pleier Dell-kunder å bli kompensert for slikt? Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Ville ihvertfall ha forsøkt meg på å få noe refundert pga tapt "arbeid" Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Som du ser her er det nok minne, ja... Lenke til kommentar
Hans Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Helt enig i at det høres ut som feil med minnet ja. Jeg ville ihverfall tatt kontakt med Dell så fort som mulig. Håper ikke det er en vanlig feil på de. Får min Inspiron 9400 til neste uke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå