Guff Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Hei, eg e en gutt som bor i nord-norge som nettop har fått meg dame.. Hu e 14 år.. Og eg e 16. Vi har vært sammen ei lita stund. (noen uker tror eg ) E dette for stor forskjell på alder? Begrunn svarene please Takk på forhånd ## redigert av ilpostino fordi det kommer tidlivis mye spam i denne tråden har jeg endret topic. Dette i et forsøk på å endre dette. ## redigering slutt. Endret 10. september 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Gratulerer med damen Til spørsmålet ditt, det spørs vel helt på modenheten deres... 14 og 16 kan fort bli en stor forskjell om dere befinner dere på helt forskjellige stadier modenhetsmessig, og skape en ubalanse i forholdet. For ikke å snakke om at jenten kan føle seg presset til å ha sex med en gang fordi hun antar at du forventer det siden du er eldre. I tillegg er det jo engang sånn at det bla. er ulovlig å ha sex med en under den seksuelle lavalder når en er over selv. Jeg tviler på at dette skulle bli håndhevet med såpass små aldersforskjeller, bare husk at hvis hun skulle finne på å angre har hun loven på sin side Ellers er tross alt det viktigste at dere er glade i hverandre og har det kjekt sammen, men forbered deg på en del mistillit, spesielt fra foreldrene hennes sin side! Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Syns ikke det er gale. Jeg var selv interessert i en som var to år yngre når jeg var 16, jeg syntes ikke det var rart da, og synes ikke det nå heller. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Jeg kjenner 14-åringer som er mer modne enn tidligere klassekamerater (jeg fyller 19). Hvis du og jenter føler at dere er på samme nivå, så er alder et vilkårlig tall. Hva andre mener om forholdet er ikke relevant, så det kan du bare ignorere. Hvis dere er lykkelig sammen, så er det det viktigste. Gratulerer med dame. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Jeg kjenner 14-åringer som er mer modne enn tidligere klassekamerater (jeg fyller 19). Hvis du og jenter føler at dere er på samme nivå, så er alder et vilkårlig tall. Hva andre mener om forholdet er ikke relevant, så det kan du bare ignorere. Hvis dere er lykkelig sammen, så er det det viktigste. Gratulerer med dame. 6817964[/snapback] Har vært borti slike 14-åringer jeg og, men må vel si det at 19 av 20 14-årige jenter er rimelig prikk like når det kommer til mental utvikling. Selv så jeg aldri nedover i den alderen, rett og slett fordi jeg ikke takler den oppførselen den jevne 14-åring har. Men hvis man fant de sjeldenhetene som var forholdsvis normale er det jo good:) Har ikkeno å utsette på aldersforskjellen. Jenter den alderen ser jo helst oppover Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Synes det er helt ok, dere er begge veldig unge og hvis dere begge er modne til et forhold så er det jo bare supert at dere har funnet hverandre. Det er 10 års forskjell mellom meg og dama så det finnes verre aldersforskjeller Lenke til kommentar
Guff Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Godt å høre Hun er modenere enn mangen i klassen min og er jo drit herlig, men det er egentlig ikke det som er problemet mitt. Jeg håper bare ikke folk kommer til å se på meg som pedofil eller noe sånt pga jeg er sammen med hun. Tror dere forresten at hun bare er sammen med meg fordet jeg er 2 år eldre? Det bekymrer meg litt og , nytter liksom ikke å spørre henne, for jeg vet jo at hun ikke kommer til å svare ja liksom. Tusen takk for raske svar foresten! Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Du er 16, hadde du vært ett par og 20 og funnet deg en på 14, så hadde jeg sett på saken i ett litt annet lys... Går sikkert bra det da, lykke til videre. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Du er 16, hadde du vært ett par og 20 og funnet deg en på 14, så hadde jeg sett på saken i ett litt annet lys... Går sikkert bra det da, lykke til videre. 6818378[/snapback] Enig der, det er helt normalt med 14 + 16.... Lenke til kommentar
maskot Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Då du er 21 er ho 19.. hørdest så masse bedre ut då Lenke til kommentar
Guff Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Men er det stor sjans for at hun bare er sammen med meg for å "briefe" til vennene om at hun liksom har fått en type som er 2 år eldre? Det virker ikke sånn altså (tror jeg o.O), men er jo ikke helt sikker.. Forresten, jeg gikk liksom ikke ned til 9. klassingene for å sjekke dame for det jeg er så sinnsykt stygg elns , møtte henne utenom skole hvis det har noe å si. Lenke til kommentar
maskot Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Er ho 9ene klassing og du 10ende? Lenke til kommentar
Guff Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 nei, jeg går i 1. på videregående. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Men er det stor sjans for at hun bare er sammen med meg for å "briefe" til vennene om at hun liksom har fått en type som er 2 år eldre? Det virker ikke sånn altså (tror jeg o.O), men er jo ikke helt sikker.. Forresten, jeg gikk liksom ikke ned til 9. klassingene for å sjekke dame for det jeg er så sinnsykt stygg elns , møtte henne utenom skole hvis det har noe å si. 6820369[/snapback] Klinikk for seksuell opplysning hevder at gjennomsnittlig seksuell debutalder for jenter er nesten to år lavere enn for gutter (18 år for gutter og 16,5 år for jenter), så det er nok ikke så uvanlig. Lenke til kommentar
Guff Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 haha, konge Vegard_ Da tror eg eg gir forholdet en sjans Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Det er bare du og henne som kan vite hva som føles rett for dere. Føles det rett for dere, så ser jeg ikke problemet. Husk dog på at den seksuelle lavalder er 16 år, så dere bør kanskje vente med å ha sex. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Er det ikke en "regel" som sier at du aldri skal date ei dame som er yngre enn halvparten av din alder +7? 16/2 +7 = 15... mao er hun ett år for ung. Med mindre du er født sent og hun tidlig på året, hehe Lenke til kommentar
Guff Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 seff darkness|.. Uansett om begge hadde vært 16, så føler jeg ikke vi er klar for det (ikke det at jeg egentlig vet når man er klar for det.. men men.. dere forstår vel ) Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Da ser jeg absolutt ingenting galt i at dere er sammen Kos dere og nyt forelskelsen! Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Gratulerer med damen Til spørsmålet ditt, det spørs vel helt på modenheten deres... 14 og 16 kan fort bli en stor forskjell om dere befinner dere på helt forskjellige stadier modenhetsmessig, og skape en ubalanse i forholdet. For ikke å snakke om at jenten kan føle seg presset til å ha sex med en gang fordi hun antar at du forventer det siden du er eldre. I tillegg er det jo engang sånn at det bla. er ulovlig å ha sex med en under den seksuelle lavalder når en er over selv. Jeg tviler på at dette skulle bli håndhevet med såpass små aldersforskjeller, bare husk at hvis hun skulle finne på å angre har hun loven på sin side Ellers er tross alt det viktigste at dere er glade i hverandre og har det kjekt sammen, men forbered deg på en del mistillit, spesielt fra foreldrene hennes sin side! 6817700[/snapback] Qtf, all of it. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg