untouch4ble Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Hei. Jeg lurer på om det blir bedre lyd om jeg kobler på en forsterker på disse Pioneer høytalerne? Spilleren jeg har er en Sony CDX-MP70, 4*52watt Jeg antar det blir bedre, men blir mye bedre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 ja, for nå får hver høyttaler 12,5 watt, de skal ha 80 PR høyttaler.. Papirwatt Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 ja, for nå får hver høyttaler 12,5 watt, de skal ha 80 PR høyttaler..Papirwatt 6818091[/snapback] Takk, da fikk jeg det bekreftet! Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Og jeg har en fin 4 kanals forsterker du kan kjøpe billig... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Du får høyere volum og noe fastere bass, men høytalerene SKAL ikke ha 80W. Nominal power forteller hvor mye belastning høytalerene tåler over lengre tid. Spillern du har nå leverer 4x23W rms så litt "faktafeil" fra Flici sin side vil jeg tro Dessuten høytalerene du har er lettdrevene og krever ikke noe monster for å fungere slik de skal, de var konstruert med tanke på at en vanlig spiller skulle kunne drive dem, så jeg ville heller satset på en kraftigere spiller og spart pengene til en sub + forsterker Endret 13. september 2006 av zandro Lenke til kommentar
Boddiz_ Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 ...Dessuten høytalerene du har er lettdrevene og krever ikke noe monster for å fungere slik de skal, de var konstruert med tanke på at en vanlig spiller skulle kunne drive dem, så jeg ville heller satset på en kraftigere spiller og spart pengene til en sub + forsterker 6859889[/snapback] Hmm, "prioriteringen" din zandro er jeg ikke enig i. De høytalerne du henviser til trådstarter, (og generelt "alle" høytalere) vil spille MYE bedre, PENERE og mer KONTROLLERT med egen forsterker. Er du fornøyd med spilleren din, og ikke har tenkt å bytte den ut med en som har endel kraftigere forsterkerdel (som det er få av på markedet btw), så anbefaler jeg egen forsterker til 6x9 høytalerne dine. Trenger ikke være en dyr eller spesielt kraftig forsterker før du merker skikkelig forskjell. Så svar på spørsmålet ditt, untouch4ble, er JA DET BLIR MYE BEDRE. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 At du er uenig er helt greit, men å garantere at det blir "mye bedre uten å vite hvor stor budsjett trådstarter har og til rådighet eller et noe produkt å sammenligne med er å strekke den langt, Ta en 4x50w klasse D PWM forsterker til en 1000lapp og sammenlign den med en 4x100w klasse D SDM forsterker til 6000kr da kan vi ta frem ord som "mye bedre". En ekstern forsterker er på ingen måte noen garanti for bedre lyd, så hvor mye bedre lyd han blir å få kommer an på hva han har råd til. Lenke til kommentar
Boddiz_ Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 At du er uenig er helt greit, men å garantere at det blir "mye bedre uten å vite hvor stor budsjett trådstarter har og til rådighet eller et noe produkt å sammenligne med er å strekke den langt, Ta en 4x50w klasse D PWM forsterker til en 1000lapp og sammenlign den med en 4x100w klasse D SDM forsterker til 6000kr da kan vi ta frem ord som "mye bedre". En ekstern forsterker er på ingen måte noen garanti for bedre lyd, så hvor mye bedre lyd han blir å få kommer an på hva han har råd til. 6860069[/snapback] De kraftigste spillerene på markedet er ikke i nærheten av f eks en 4x50w (som du bruker i eksemplet ditt) når det gjelder rms uteffekt. nuff said. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå