MiniGod Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Jeg fikk jaggu meg til PHP! :O Bare et problem! :\ jeg får meldingen: Forbidden You don't have permission to access /php/php-cgi.exe/phpMyAdmin/index.php on this server. Lenke til kommentar
MiniGod Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Skjer på alle php sider.. så ikke si at det bare er phpMyAdmin. Det er vell noe i php.ini.. men.. kan ikke finne noe! :O Lenke til kommentar
tg90nor Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg fikk jaggu meg til PHP! :OBare et problem! :\ jeg får meldingen: Forbidden You don't have permission to access /php/php-cgi.exe/phpMyAdmin/index.php on this server. 6888231[/snapback] Tyder på at konfigurasjonen din er litt føkka... Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg fikk jaggu meg til PHP! :OBare et problem! :\ jeg får meldingen: Forbidden You don't have permission to access /php/php-cgi.exe/phpMyAdmin/index.php on this server. 6888231[/snapback] Prøv å kommentere ut lasting av modulen mod_security i httpd.conf. Lenke til kommentar
O-H Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Skjer på alle php sider.. så ikke si at det bare er phpMyAdmin. Det er vell noe i php.ini.. men.. kan ikke finne noe! :O 6888943[/snapback] Følg instalasjonsveiledningen og les FAQ nøye så finner du ut av det. http://no2.php.net/manual/en/faq.installation.php Lenke til kommentar
MiniGod Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Prøv å kommentere ut lasting av modulen mod_security i httpd.conf. 6889843[/snapback] Finner ikke noe mod_security! :S Følg instalasjonsveiledningen og les FAQ nøye så finner du ut av det. http://no2.php.net/manual/en/faq.installation.php 6890027[/snapback] Ikke noe der av problemet mitt! Lenke til kommentar
el_torro Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Sjekk i HTTP.CONF: <Directory "/navnpaakatalogendin"> Order allow,deny Allow from all </Directory> "Allow from all" på stå på. Default står det "Deny from all" og da kommer ingen inn. Lenke til kommentar
MiniGod Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Min er <Directory /> Options FollowSymLinks AllowOverride None Order deny,allow Deny from all Satisfy all </Directory> Selv om jeg tok på "Allow from all", der "Deny from all" er, funket det ikke. Der du skrev "/navnpåkatalogendin", Skal jeg skrive "C:/Server/htdocs", eller bare "htdocs"? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Kan jeg få anbefale at du bare laster ned et system som har alt ferdig satt opp til deg? www.easyphp.org , alt enkelt og greit i en pakke, installer og vips, det fungerer Lenke til kommentar
el_torro Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Prøv: <Directory /> Options FollowSymLinks AllowOverride None Order deny,allow Allow from all </Directory> Husk å restart etter at du har lagret da Bruk "/Server/htdocs" for å være sikker Edit; legger til info om katalalog Endret 23. september 2006 av el_torro Lenke til kommentar
MiniGod Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Kan jeg få anbefale at du bare laster ned et system som har alt ferdig satt opp til deg? www.easyphp.org , alt enkelt og greit i en pakke, installer og vips, det fungerer 6919734[/snapback] Jeg vet om den. Men jeg trenger det nyeste for det jeg skal bruke dette til. EasyPHP har for det meste bare gamle komponenter... Prøv: <Directory /> Options FollowSymLinks AllowOverride None Order deny,allow Allow from all </Directory> Husk å restart etter at du har lagret da Bruk "/Server/htdocs" for å være sikker Edit; legger til info om katalalog 6921320[/snapback] Når jeg prøver å åpne en PHP side med Firefox, så lastes den ned. Hvis jeg åpner den i IExplorer, så får jeg: Internal Server Error The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request. Please contact the server administrator, [email protected] and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error. More information about this error may be available in the server error log. Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. Lenke til kommentar
el_torro Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Kan du legge ut HTTPD.CONF så kan jeg se hvordan den er konfiguert opp... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Kan jeg få anbefale at du bare laster ned et system som har alt ferdig satt opp til deg? www.easyphp.org , alt enkelt og greit i en pakke, installer og vips, det fungerer 6919734[/snapback] Isåfall ville jeg gått for XAMPP Lenke til kommentar
MiniGod Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Kan du legge ut HTTPD.CONF så kan jeg se hvordan den er konfiguert opp... 6931150[/snapback] kk... Er ikke låv å laste opp .conf filer.. så jeg ziper den... httpd.zip Lenke til kommentar
el_torro Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Du må enable php-modulen; LoadModule php5_module "C:/server/PHP/php5apache2.dll" AddType application/x-httpd-php .htm .php Denne har du kommentert bort: #LoadModule php5_module C:/server/PHP/php5apache2.dll Lenke til kommentar
MiniGod Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 "The requested operation has failed" får jeg da... Ka nå da! :S Lenke til kommentar
el_torro Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 "The requested operation has failed" får jeg da... Ka nå da! :S 6947105[/snapback] Sjekk at C:/server/PHP/php5apache2.dll faktisk ligger her. Start også server via startmenyen->apache->start server, og les feilmeldingen som kommer opp i dos-vinduet Lenke til kommentar
MiniGod Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Sjekk at C:/server/PHP/php5apache2.dll faktisk ligger her. Start også server via startmenyen->apache->start server, og les feilmeldingen som kommer opp i dos-vinduet 6948983[/snapback] Den ligger der. Og når jeg prøvde det du sa, sier den at modulen ikke kunne bli funnet! :S Den er jo der! :S Ka nå? :\ Endret 27. september 2006 av mini god Lenke til kommentar
el_torro Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Den ligger der. Og når jeg prøvde det du sa, sier den at modulen ikke kunne bli funnet! :SDen er jo der! :S Ka nå? :\ 6950742[/snapback] Jeg ser at du har satt rotkatalogen til serveren hit "ServerRoot "C:/Server"". Er det her du har installert Apache og ikke under "C:/Program Files/Apache Group/Apache2"? Har du installert den til sistnevnte må du også bytte til: "LoadModule php5_module C:/Program Files/Apache Group/Apache2/PHP/php5apache2.dll" Lenke til kommentar
MiniGod Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Det er "C:\Server": Endret 27. september 2006 av mini god Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå