cravenn Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Her sitter jeg dypt deprimert etter at jeg i flere timer har drevet med mekking på maskinen, og når jeg med flere tusen fingre krysset trykker inn Standby-knappen, skjer ingenting. Mitt blotte øye ser ingenting galt, har satt inn ledninger som skrevet i hovedkortets manual. Både strømforsyning og hovedkort lyser, og jeg forstår ikke hva som kan være galt.. Hovedkort: Asus P5B Deluxe Kabinett: Antec Performance One P180 Skjermkort: XFX GeForce 7900GT 520M Extreme Prosessor: Intel Conroe E6600 Prosessorkjøler: Zalman CNPS9500LED Skjermkortkjøler: Zalman VF900-CU Harddisk: Western Digital S-ATA II 16MB 250GB RAM: OCZ DDR2 RAM 2GB 800MHz (PC-6400) Platinum Edition All hjelp mottas med veldig stor takk! Endret 6. september 2006 av Craves Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Sjekk at du har nok strømkabler på hovedkortet. Jeg vil tro at det minimum er to stykker. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Det skal være nok av strømkabler på hovedkortet. ATX til prosessoren og ATX til selve hovedkortet. Og resten av frontpanel-ledningene. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Ikke flere avstandskruer i kabinettet enn antall hull i hovedkortet? Endret 7. september 2006 av ghbing Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Hva er avstandskruer? Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Skruene som holder hovedkortet vekk fra bakplata på kabinettet, 1 stk pr hull i HK. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Ifølge denne nyttige tråden krever hk'et ditt en flash for å fungere med Conroe. Det betyr at det er kjekt å ha en Celeron D i reserve for slike formål (dersom du har tenkt å ha S775-hk en stund).. Problemet *kan* også skyldes RAM-brikker, noen har rapportert om problemer med visse typer OCZ-brikker (Det er derfor også lurt å ha en billig "value-ram" brikke på samme måte som en billig Celeron D). Endret 7. september 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 ghbing, sjekket nå, hovedkortet ligger ikke inntil bakplaten. TL1000S, hva er en flash? Kan ikke så mye om hovedkort (CMOS, flash etc.). Lenke til kommentar
cbs77 Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Flash er en oppdatering av bios. Må nesten ha en fungerende CPU i kortet for å få det til. Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 TL1000S, hva er en flash?Kan ikke så mye om hovedkort (CMOS, flash etc.). Flash/å flashe er å oppdatere BIOS. Noen LGA775 hovedkort og enkelte brikkesett trenger en slik oppdatering av BIOS for å fungere med Core 2 Duo CPU. Lenke til kommentar
.dat Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Starter PSU'en når du trykker på Power? Isåfal før jeg hadde gjort noe drastik. Skjekk om "Power On" led står i riktig sted. Endret 7. september 2006 av .dat Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 ghbing, sjekket nå, hovedkortet ligger ikke inntil bakplaten. TL1000S, hva er en flash? Kan ikke så mye om hovedkort (CMOS, flash etc.). 6818962[/snapback] Ok,mente ikke mot bakplaten,men hvis det er en avstandskrue for mye bak HK,som hviler mot et loddepunkt. Men problemet er antagelig det TL1000S beskriver. Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Det er en avstandskrue der, ja. Men hvordan skal jeg flashe nå jeg maskinen ikke vil på? Lenke til kommentar
acemaster Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Det er en avstandskrue der, ja. Men hvordan skal jeg flashe nå jeg maskinen ikke vil på? 6820219[/snapback] Prøv å starte maskina di me bare en av de minnebrikkene ! Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 acemaster, les hele tråden, så finnes du ut at jeg allerede har gjort det. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 prøvd å kortslutte front panel ledningene til å starte pc'n? ekke akkurat pro med pc'er da, men det funka med meg.. Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Tør ikke prøve noe sånt Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 kan du si om det smalt eller kom røyk? synd da for det var bra hardware, håper du får det til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå