kaffi Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Hei jeg får en gjentaglig knekke lyd når jeg starter bilen å svingen hardt til venstre spes vist det er litt tungt å svinge bakke eller lignende.. hva kan dette vere? Dekket blir også slitt mer innerst mot motoren en ytterst. Har en mazda 626 Glx 88mod. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Høres ut som Kulebolten eller endeleddet kan være gåen, du kan sjekke dette mens bilen står stille ved å ta tak i hjulbuen og rugge bilen kraftig sideveis får du da en "knepplyd" eller "Ker klank" lyd så er en av delene gåen. Lenke til kommentar
c-man Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Drivknuten som er gåen kanskje?? Lenke til kommentar
kvitkanin Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Tja, kneppe lyden kan vel komme fra et slitt/ødelagt stabilisatorstag også? Men om dekket skulle bli slitt skeivt av den grunn, det vet jeg ikke. Det kan vel derimot ha en del med spissingen å gjøre? Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Er det vanskelig/dyrt å skifte disse delene vist det er de? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Er det vanskelig/dyrt å skifte disse delene vist det er de? 6820674[/snapback] Holder en knapp på gåen drivknute. Ca 1500,- i deler (mekonomen), maks to timers arbeid. Regner du ca 3 000,- skulle du være i mål. Kan også være slitne fjærbeinslager, men lyden her er sjelden rytmisk. Dekkslitasjen trenger ikke ha noe med verken drivknute eller fjærbein å gjøre, så kanskje en forstillingskontroll er å anbefale. rådfør deg med et verksted du stoler på. Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 æsj... hvor lenge kan man kjøre med dette? hva sjer om det sjer noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå