Gå til innhold

TI4200 OC @ TI4600 OC

Ar`Kritz

Anbefalte innlegg

OK, dette virker sikker litt sykt, men...

En kamerat av meg kjøpte POV GF4 TI4200 XP etter min anbefaling, og samme kvelden som han fikk kortet fikk jeg melding av ham. Da hadde han kortet på 315/710. Med Powerstrip.

Jeg løp (OK, kjørte) bort med Rivatuner 2.0 RC12 og Detonator XP 40.41, og fortsatte å klokke. Etter flere runder med klokking og testing i 3D-Mark 2001 fikk vi endelig artifacts på skjermen, men da kjørte kortet på 315/765. Jeg satte ned hastigheten til 315/755, og da var det ingen feil i grafikken i det hele tatt!

Jeg VET at dette ikke er fysisk mulig, en eller annen tulling må jo ha loddet på 2.8 ns brikker og vridd opp volten! Er det noen som har en logisk forklaring, eller en lignende opplevelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sinnsyk overklokking på det minnet. Bare husk at 3DMark 2001SE ikke er bra for detektering av artifacts pga overklokket minne. Det er mange spill som produserer artifacts lenge før 3DMark 2001SE gjør det.

Husker ikke i farta noen gode eksempel (trenger morrakaffen først). Men jeg mener å huske at f.eks Morrowind viste artifacts lenge før 3DMark på mitt forrige GF4 Ti4600 kort. Det jeg har nå har jeg ikke giddet å overklokke noe særlig. Jeg har kun skrudd opp minnet fra 660 til 700.

Lenke til kommentar

max payne er bra til å finne feil i grafikken, fann i alle fall feil med en gang med mitt forje 3dkort ti200....

men han kameraten din har **** meg vert heldig med kortet sitt, de er til og med ti4600 som har problem med sånne hastigheter...

men POV har gode kort, har et sjøl, men eg har SE (64mb) kjører det på 300/600 til vanlig, under testing 332/632 (kjernen kunne ikkje klokkast lenger i powerstrip)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...