[space] Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Hei, app.path er jo der programmet ligger. Er det flere slike variable en kan bruke? f.eks for c:\ Programmet mitt legger nå en fil på c:\ men nå er det jo ikke alle som har windows på c:\. Hva kan jeg bruke istedet for c:\ ? Har jo f.eks. fso.GetSpecialFolder(TemporaryFolder) og fso.GetSpecialFolder(WindowsFolder). Finnes det noen RootFolder eller noe? Eller bør jeg ta en substring på første tegn i app.path kanskje? Vil helst ha fila på root katalogen hvor windows ligger. Endret 6. september 2006 av [space] Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Kan det være GetDriveName du leter etter? Noe slik? fso.GetDriveName(fso.GetSpecialFolder(WindowsFolder)) Endret 6. september 2006 av Jonas Lenke til kommentar
[space] Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Det var vel muligens en lur løsning ja! GetDriveName finner da driveName på disken der windows ligger, regner jeg med. Takker så mye! Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Kan det være GetDriveName du leter etter? Noe slik? fso.GetDriveName(fso.GetSpecialFolder(WindowsFolder)) 6817737[/snapback] Slik jeg ser det, så vil jeg tro GetDriveName finne disken banen inne i parentesene ligger på. GetDriveName("D:\Mappe") vil gi "D:", og GetDriveName("C:\Windows") vil gi "C:". Degeim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå