eirikJO Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Jeg skal ha inn en ny harddisk i pcen min, men har ikke flere steder å feste en disk. Jeg har fulgt det geniale tipset til Petteram: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=435553&hl= Jeg har to 3.5" plasser under 5.25" plassene i kabinettet mitt. Det mest geniale hadde vært en drevramme som dette: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=MF30G&mcat=c96 som var litt lengere slik at jeg kan bruke o-ringer nedenfor de 3.5" plassene. Er disse drevrammene stive nok for o-ring tipset til Petterram? Får man kjøpt lengere slike drevrammer? Andre ting som kan erstatte disse drevrammene? Takker for tips! Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Selv bruker jeg slike hullplater for å feste mine harddisker. (De er mye større og lengre enn de som er på bildet) Har tatt vekk 3,5" brønnene og erstattet de med en stor hullplate som jeg kjøpte på Maxbo, funker bra hos meg. Billigere enn de drevrammene iallefall Har forøvrig 7 harddisker på en slik plate som jeg kjøpte hos Maxbo. Personlig tror jeg du må feste de i bunn også, slik at de ikke bøyer seg over tid, samt at harddiskene ikke vil sitte like godt som hvis du ikke festet platene i bunn. Eller hvis du kjøper slike hullplater, så fester du noe gammelt 5,25" drev i bunn, da blir den stiv og bøyer seg ikke. F.eks en ødelagt cd-rom e.l. Endret 6. september 2006 av Moltrez Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Patentbånd duger vel? Men husk avstivning ja... Lenke til kommentar
the_dragon_ts Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 har du ikke et bilde av pc'n invendig ? du kan jo å lage egne "drevrammer" av plexi, gjorde det for noen dager siden til en kompis.. og monterte den i bunn av kabinettet, ble faktisk veldig bra.. planen var liksom å få hardisken til å "sveve" over bunn plata Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 De platene var geniale. Skal stikke innom biltema eller maxbo senere idag. Har desverre ingen bilder av kabinettet innvendig. Men jeg tror slike plater er hva jeg trenger. Sjekk ut www.vvsbad.no og mest solgte varer på høyresiden. Hva er det? Nettopp, slike o-ringer. :!: :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå