inept Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Heisann. Jeg har en Apacer 1024mb Pc3200, og to Crucial 512mb Pc3200 brikker. Hvis jeg skaffer et hovedkort med dualchannel støtte (altså 4 minnespor) Kan jeg da hive på alle minnebrikkene og få 2gb ram? mvh Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Ofte får mange HK problemer med å kjøre med 3 brikker. Det vil heller ikke bli dual-channel, for å få det må det være 2 eller 4stk brikker. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Det går an å kjøre dobbeltkanal med 3 moduler. F.eks to på 512MiB på den ene kanalen og en på 1GiB på den andre. Men dette er neppe testet av produsenten av hovedkortet og dermed ikke garantert å fungere. Ofte vil det nok gå bra, men det er altså ingen garantier for det. Bruker man minne med ulikt antall brikker og DS og SS, og merke så betyr det høyere risiko for at det ikke vil fungere stabilt. Det skal gå greit å bruke alle 4 minneportene for å få 2GiB. Hvis du overklokker kan det bety at du må sette latencyen en del høyere enn du har nå og ikke klarer å overklokke minnebussen like mye som før. Hvis du kjører på orginal hastighet så skal det gå greit. Lenke til kommentar
inept Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 hm. det vil sannsynligvis ikke gå så greit høres det ut som. savner de gode gamle pc-133 sdram brikkene jeg... robuste greier det. Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Det går an å kjøre dobbeltkanal med 3 moduler. F.eks to på 512MiB på den ene kanalen og en på 1GiB på den andre. Men dette er neppe testet av produsenten av hovedkortet og dermed ikke garantert å fungere. Ofte vil det nok gå bra, men det er altså ingen garantier for det.6816739[/snapback] Det du beskriver her appellerer ikke til alle systemer. Intel innførte sin Flexmem-teknologi i 915/925-generasjonen, og AMD innførte en lignende løsning i revisjon E. Dvs mulighet for å kjøre to enkeltsidige og en dobbeltsidig brikke i dualchannel. Lenke til kommentar
inept Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 Kan noen anbefale noen stabile og gode socket 939 micro-atx kort da? er ikke så veldig opptatt av ytelse, skal nok bruke en atlon 64 3500+ ved fremtidig oppgradering. mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå