Gå til innhold

Merkelig lyd fra headsetet når jeg beveger musa!

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem mellom lyd og mus. Det kommer en merkelig ulyd(støy) fra headsetet hver gang jeg beveger musa rundt i windows. Lyden er tynn og har en høy tone. Lyden høres akkurat ut som et lite lasersverd fra Star Wars-filmene. Dette problemet forekommer kun i windows og på skrivebordet. I CS kommer det IKKE støy/ulyder når jeg beveger musa. Jeg har prøvd flere headset på denne datamaskinen og i alle oppstår den samme ulyden(også med høytalere forekommer dette).

Jeg har interigert lydkort i hovedkortet. Jeg har hatt pc'en siden jul og har vært plaget av dette problemet en stund. Jeg har windowsXP. Som mus har jeg en Intellimouse Explorer 3.0(grå).

Dette er utrolig irriterende. Er det noen som kan ha peiling på hva som lager ulyden/hvordan jeg fikser det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er dessverre et ganske vanlig problem på billige/integrerte lydkort. Det som skjer er at strømtrekket fra diverse komponenter inne i PC'n skaper støy som slår inn på lydkortdelen og du hører det i hodetelefonene.

Dette fenomenet har jeg også hørt mange ganger fra skjermer og oppstår kun ved bestemte bilder på skjermen.

En ting du kan prøve er å bytte bakgrunnsfarge på skrivebordet ditt. Evnt. kan du prøve å kjøre et program i bakgrunnen som bruker litt ressurser og ser om det hjelper.

For å være ganske sikker på å bli kvitt problemet kjøper du deg et eksternt lydkort. Trenger ikke koste mer en et par 100-lapper. Sitter selv med SB Live 24-bit til den prisen og er meget fornøyd med det.

space

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...