Per Åge Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 jeg skulle skifte vifte i pc'n min da tempen ble så høy at windowsen kom bare halvveis, (70c) amd xp 1.4ghz. jeg satte inn den gamle bråkmakeren som jeg vet har klart å kjøle ned til 40c, da jeg starta pc'n kom den bare 4-5 sekunder i gang før den brølte om at jeg måtte slå den av igjen. nå viser den FF på displayet som betyr CPU eller mainboard feil, jeg har satt i den gamle duronen men da får jeg C1 som betyr minne feil, så uansett hva jeg putter i den så er det noe feil. noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
-JKJ- Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Oki, hadde epox 8kha+ med xp1600. Så sa d poff. Feilsymptomer: hk viser ff når kun strømkabelen står i ergo, hk feil. Bestille nytt hk, sette i gammel cpu. cpu= død. Bestille ny cpu. Men det var bare mitt tilfelle, er ikke sikkert at det er d samme som har skjedd hos deg Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Renset du og festet kjøleren som vist i goop-guiden her på overklokking.no? Jeg har selv Epox 8kha+ og såvitt jeg husket så betydde FF at ingen feil var funnet. Er iallefall helt sikker på at mitt hk alltid har vist FF når alt er ok og ferdig loadet. Men jeg søkte etter manualen og fant dette (hvorfor det står FFh lurer jeg fortsatt litt på....): POST CODE FFh or CFh: 1.BIOS chip replace inverse 2.Update wrong BIOS 3.Mainboard problem 4.ADD-ON Card insert inappropriate Solution: 1.Make sure BIOS chip replace appropriate 2.Make sure all Hardware Device insert appropriate 3.Swap mainboard [ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-10-28 11:06 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå