ltobiasb Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Jeg har nettopp kjøpt ny data, og satt sammen selv. Når jeg prøver å installere operativsystem kommer jeg hver gang ca. like langt i prosessen. I Windows XP kommer jeg halvveis i kopiering av setupfilene til harddisken, og i RedHat Linux kommer jeg til halvveis i installasjon av pakkene. Jeg har prøvd både RedHat 7.3 og 8.0. Feilmeldingen derfra er at det sannsynligvis er en bug, men siden jeg har prøvd fire forskjellige CD'er tviler jeg på dette. Kan det være noe galt med harddisken eller noe annet? Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Prøv å slå av antivirus funksjonen som ligger i biosen. Den er kjent for å messe opp installasjoner av os. Lenke til kommentar
ltobiasb Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2002 Prøvde, men funket like dårlig... Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 jeg har samme problem i windows xp, det kan ikke kopiere oembios.bin eller noe. jeg kan hoppe over den, men da får jeg noe registry error når jeg starter winxp. Lenke til kommentar
dreas Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Er nødt til å spørre om det er en pirat-kopi dette skjer med? (Er nemlig spredt en Corp. som henger seg under installasjonen, har jeg hørt:-)) Lenke til kommentar
fudun Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Hardwarefeil, det er ihvertfall sikkert. Mest sannsynlig ram eller cache. Hvis du har to rambrikker, prøv en av gangen. Det samme med annen hardware, bytt og prøv igjen. Sikkert noen som har hatt en veldig lignende feil som kan fortelle mer spesifikt hva det kan være. Jeg hadde engang noe sånt da jeg bygde en pc for 5 år siden, da var det cache i cpu som var defekt. Slitsom feil... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Du bør også sjekke disken. De fleste produsenter har egne diagnostic program for sine disker, gå inn på support/download. Lenke til kommentar
Chrily Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Hos meg fikk jeg problemer pga CD-stasjonen jeg brukte var, tydeligvis, for sliten. Byttet fra denne til å bruke brenneren, så gikk XP rett inn. Lenke til kommentar
Ac-Cobra Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Hadde samme problemet med en pc fra naboen for en liten stund siden. Han hadde win98 som hadde fungert prikkfritt i 1 år. Plutselig begynte han å få litt bluescreens osv. Jeg prøvde litt av hvert, og fant ut at vi skulle prøve en reinstall. Neida.... stoppet halveis i filkopieringa,kunne ikke lese fra cd, provde på nytt, stoppe 1/4 veis i filkopieringa, prøvde nye plater,...nei....byttet cd-spiller,...nei...prøvde win2000...nei... Så hentet jeg apacer ramen min.... vips. Alt gikk som en drøm. Returnerte rammen til PS og fikk en ny i retur. Det er sikkert rammen din. Hilsen @c-Cobr@ Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Kan være at du ikke har fått ram'en din på plass. Bruk litt krefter når du setter ram-brikkene nedi slåttene. Men kan og være noe av de andre komponetene som ikke er satt bra nok nedi slottene, Ville kontrolert alt. Men det kan og være at noen av komponetene har noe feil/svakheter. Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Hei! Prøv å teste RAMbrikkene med memtest86, du laster det fritt ned fra http://www.memtest86.com - følg bruksanvisningen du finner der. Torfinn Lenke til kommentar
ltobiasb Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2002 Takk for mange svar! Ja, det er en orignal Windows Professional OEM CD. Jeg skal prøve å dytte alt på plass skikkelig, og prøve en annen CD-spiller, og teste harddisken. Kommer med tilbakemelding. =) Lenke til kommentar
Mio Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-28 10:15, skrev Ac-Cobra:Hadde samme problemet med en pc fra naboen for en liten stund siden. Han hadde win98 som hadde fungert prikkfritt i 1 år. Plutselig begynte han å få litt bluescreens osv. Jeg prøvde litt av hvert, og fant ut at vi skulle prøve en reinstall. Neida.... stoppet halveis i filkopieringa,kunne ikke lese fra cd, provde på nytt, stoppe 1/4 veis i filkopieringa, prøvde nye plater,...nei....byttet cd-spiller,...nei...prøvde win2000...nei...Så hentet jeg apacer ramen min.... vips. Alt gikk som en drøm. Returnerte rammen til PS og fikk en ny i retur.Det er sikkert rammen din.Hilsen @c-Cobr@ Jeg hadde samme problem jeg å. Det var den ene 256MB ram brikka mi som gjorde at det stoppet opp halveis i innstalasjonen. Sjekk brikka di :smile: Lenke til kommentar
ltobiasb Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2002 Jeg har nå testet harddisken for feil med produsentens diagnostic tool, og fant ingen feil. Jeg har også testet RAM'en med Memtest86, og fant masse feil på RAM'en. Jeg regner problemet som løst, og iler til komplett før stengetid... =) Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå