traveler Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Hei. Har tenkt å oppgradere litt på HW fronten med nytt kabinett, cpu-kjøler, hovedkort, viftestyring og strømforsyning. Skal benytte et MSI 875P NEO-FIS2R i et APLUS Case Twin Engine kabinett.. Til kjølig på CPU hadde jeg tenkt å benytte en Noctua NH-U12 I denne forbindelse lurer jeg på følgende: 1. Følger deg med kjølepasta og nødvendig festeutstyr til 478 kort? Hvis ikke. Hva trenger jeg i tillegg? 2. Er det fare for at kjøleren ikke kan benyttes på hovedkortet linket ovenfor? Spesielt med tanke på om den får plass ved siden av chipsetkjøleren og minnekort. 3. Har noen anbefalinger til vifte i bruk med Noctua kjøleren? Hadde i utgangspunktet tenk å bruke enten en NorthQ silent tornado eller en Nexus real silent ? Andre anbefalinger taes i mot med takk. 4. Er det noe spesielt med tanke på vifte jeg må være obs på? Har også tenkt å kjøpe en Zalman MFC1 viftestyring. I den forbindelse er jeg usikker på hvor mye watt en ordinær 120mm kabinettvifte benytter, og om de trinnløse kanalene på styringen har kraftig nok utgang til å styre en sådan. I utgangspunktet har jeg egentlig ikke bruk for en 6 kanals styring. Da den sannsynligvis bare blir brukt til en 120mm utblåsningsvifte bak på kabinettet, og til kabinettvifta på CPU kjøleren. Begge 250mm viftene i kabinettet har egne viftestyringer. Kunne kanskje vært aktuelt å benytte Zalman sin viftestyring i stedet for de som allerede er i kabinettet, men er usikker på om det er mulig og om de to 250mm viftene trenger mer strøm enn hva viftestyringen til zalman takler å levere på de trinnløst variable utgangene. Dette delvis pga. viftestyringen til sidevifta er plasser bak på kabinettet i en pci utgang. Hadde i utgangspunktet tenkt å benytte en 500w Mist strømforsyning. Men etter prisnedgangen på Seasonic sin S12 430w blir det nok jeg går for denne. Eller taes også andre forslag med tanke på annen cpu kjøler, kabinett, viftestyring etc. i mot med takk. På forhånd takk for eventuelle svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå