Gjest Slettet+142 Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 noen som kan anbefale gode, brukervennlige og kompatible med ubuntu FTP Programmer? skal kjøre server, men skal ha serveren på andre siden av byn, så kunne trengt litt hjelp Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Du har jo alltids klassikeren ProFTPd. Forholdsvis grei å sette opp, og er kraftig. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Pro funker alltids, men selv bruker jeg vsftpd og anbefaler derfor det. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Og jeg anbefaler PureFTPd:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) takk for svar tror eg prøver proftpd, eg... kunne noen hjulpet meg med å sette ftp'n opp for mariyoweb.com, og at den eneste brukeren e mariyo, med pass ***** ? Endret 7. september 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 kordan lager eg brukere i proFTPd? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Jeg liker å bruke SFTP (Secure File Transfer Protocol) Sudo apt-get install openssh Lag unix-brukere, med adduser BRUKERNAVN. Så kan de bruke f.eks WinSCP til å komme inn til filene sine. Personlig bruker jeg bare SFTP, trenger ikke FTP Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 oki.. skal prøve iløpet av uken Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 sånn... no har eg prøvd ut proFtpD en stund og lurer på kordan eg kan begrense enkelte brukere til kun å se én mappe? UTEN å kunne se overordnede mapper... har det problemet, så kan kum lage brukerkonto til meg Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 sjekk chroot (defaultdirectory er vel det man har i configen) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 kordan hjelper denne? setter ikkje den kommandoen selve root for root-brukeren og, eller setter den root for den éne brukeren? det e jo ingenting som viser til at den setter root-dir'et for kun én bruker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå