TanglewoodD Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 det morsomste med vannblemmer er jo sprekke dem 6817872[/snapback] Nettopp, og det gjør jo ikke noe vondt heller, hvis du ikke har jente smerteterskel da :O Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 bruker å stikke hull på dem, men må alltid sette på et plaster(lol) for jeg kommer alltid borti det såret å da svir det... Mitt råd: la dem være Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Om dere skal stikke hull på vannblemma, må dere ikke stikke hull fra oversiden, dere må ta en desinfisert nål under huden og "kjøttet" på siden og stikke hull på den underifra, ellers så kommer det lett bakterier til såret og du får betennelse. Lenke til kommentar
MaX [NOR] Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Om dere skal stikke hull på vannblemma, må dere ikke stikke hull fra oversiden, dere må ta en desinfisert nål under huden og "kjøttet" på siden og stikke hull på den underifra, ellers så kommer det lett bakterier til såret og du får betennelse. 7724078[/snapback] Det som fungerer best for meg er å bruke sports-teip du får kjøpt i sportsforretninger. Bruk 2 lag 4-5 cm lengre enn vannblemma og på hver sider. Får da avlastet vannblemmene og kan derfor fortsette med det jeg holdt på med. For å se store blemmer kan dere se på BBC's SAS serie eller Hunting Marsk Ryan tidligere SAS soldat. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Bare jeg som syns denne tråden er litt komisk? Er jo bare en vannblemme, finnes sikkert lure og mindre lure ting å gjøre med den, men mitt råd er å gjøre akkurat som du vil med den. Har aldri hørt om noen som har fått alvorlig problemer pga de har behandlet en vannblemme feil. Selv pleier jeg og klemme på de til de sprekker i håp om at det skal komme et lite smell som når du klemmer hull på bobleplast, dette skjer selfølgelig aldri, men en dag, en dag skal det skje! Får forresten vannblemmer hver gang jeg har vært på jobb, så jeg har nok av blemmer å prøve på. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Jeg fikk vannblemmer på begge fingra pga jeg brant meg, venta en dag til smerten var over og beit av allt av løs og hvit hud, fikk deretter sår... som .... grodde Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Press inn blemmen til den sprekker, og det spruter væske over hele deg. Fjern så all løs hud. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Jeg pleier alltid å stikke hull på de forbanna vannblemmene, skal jeg feks spille fotball eller noe etterpå tar jeg på en bit sportsteip litt større enn vannblemma, setter den på feil fei og tar en større bit teip over igjen. Funker veldig bra synes jeg Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg pleier behandle de litt røft, så det går høl av seg sjøl, også plaster + sportsteip. Works like a charm. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 snakket med to leger før jeg godttok at man ikke skal stikke hull på dem du får også kjøpt gnagsårplaster fra compeed som er geniale, men de burde gjerne brukes før det har blitt en blemme, men de funker også på blemmer. har reddet meg mang en gang 7567333[/snapback] Sa de hvorfor man ikke stikke hull på blemmene? Hvis det var infeksjonsfaren, så holder det vel å desinfisere eller brenne nåla før du stikker? Sikkert best å ikke gjøre noe, men fint å få den vekk hvis man skal spille fotball eller gå fjelltur. Jeg bruker også Compeed. Før militære utmarsjer brukte jeg alltid Compeed eller idrettstape (sporttape) og gjerne nylonstrømper (godt skjult!! ) Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Gjorde et lite eksperiment i sommer. Hadde kjøpt nye joggesko som jeg fikk 2 vannblemmer (en på hver hæl) etter den første turen. Den ene lot jeg være og den andre stakk jeg hull på. Etter et par dager området etter den jeg stakk hull på omtrent som vanlig, kjente ikke noe smerter, mens jeg det enda verket i den jeg ikke hadde rørt. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Jeg prøvde la vær å stikke hull på de da jeg fikk det sist. Ene sprakk et par dager før den andre, men etter at begge hadde sprekki, tok det ikke lang tid før alt var tilbake til normalt (; Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 snakket med to leger før jeg godttok at man ikke skal stikke hull på dem du får også kjøpt gnagsårplaster fra compeed som er geniale, men de burde gjerne brukes før det har blitt en blemme, men de funker også på blemmer. har reddet meg mang en gang 7567333[/snapback] Sa de hvorfor man ikke stikke hull på blemmene? Hvis det var infeksjonsfaren, så holder det vel å desinfisere eller brenne nåla før du stikker? Sikkert best å ikke gjøre noe, men fint å få den vekk hvis man skal spille fotball eller gå fjelltur. Jeg bruker også Compeed. Før militære utmarsjer brukte jeg alltid Compeed eller idrettstape (sporttape) og gjerne nylonstrømper (godt skjult!! ) 7757978[/snapback] Les innlegget mitt litt over De fleste store vannblemmer sprekker før eller senere uansett, så det beste er nok å stikke de kontrolert Lenke til kommentar
Crex Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 bare sprekk den driten Lenke til kommentar
Tronderbart Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Stikk hull for se så å fjerne hele laushuden under, sleng da på et gnagsårplaster så gror det med en gang... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Compeed herjer på blemmefronten. Ingen over, ingen ved siden. Stikk hull først hvis den ikke allerede er sprettet. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Jeg har aldri hatt noe spesielt med vannblemmer men i forrige uke fikk jeg faktisk 3 stykker. Kom av at jeg holdt på med vektstanga samt sliket nedtrekk med vekter på. Strammet liksom huden rett nedenfor fingrene, og fikk på begge tomlene. Men når har dem sprukket hele gjengen, ut av jeg har stukket hull på dem. Kjenner ingenting, kjente forøvrig ingenting heller. Ble bare våt på hendene.. Endret 9. mai 2007 av steffenz Lenke til kommentar
Jokka1990 Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Vannblemmer ja, kjent problem. Jeg trener aktivt kickboxing, og får OFTE vannblemmer under beina pga man vrir mye på beina osv.. Jeg pleier aldri å gjøre noe med dem, men de gjør vondt å gå på, men det gjorde de både før og etter det gikk hull på dem. Så er ikke vits i å gjøre noe med dem. Ingen skade. Naturen tar seg av deg! Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Salt kanskje? Jeg hadde på en slags salt-løsning når jeg brente meg på komfyren. Gjorde at jeg ikke fikk blemmer. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Jeg stakk hull på en vannblemme for mange år siden (har ikke hatt noen vannblemmer siden den, og kan ikke huske noen før den, så har ikke noe annet å si, lol. =)) 6816838[/snapback] For en episk historie. Godt å mimre fra gamledager en gang i blandt. Jeg hadde 3 vannblemmer på foten for noen uker siden (Tennis i feil sko). Stakk hull på dem, nå er de iallefall ikke vonde lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg