LaserMannen Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Når jeg ser hvor mye minne pcen min bruker står det 1,09gb av fysisk tilgjengelig minne, og 2 gb totalt fysisk minne. Det vil si at jeg nesten bare bruker den ene av de to 1024mb brikkene mine. Er en av de to brikkene satt i feil slot? Det står 2048mb RAM under oppstart og slikt. Hvis ikke: Hvordan får jeg utnyttet de resterende nesten 1gb RAM? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Hvorfor trenger du å bruke alt tilgjengelig minne? Poenget med å ha masse minne er jo nettopp at du IKKE skal bruke alt tilgjengelig minne. Lenke til kommentar
LaserMannen Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 Hvorfor trenger du å bruke alt tilgjengelig minne? Poenget med å ha masse minne er jo nettopp at du IKKE skal bruke alt tilgjengelig minne. 6816323[/snapback] hmm ok, du har et godt poeng der, men jeg tenkte at pcen ville gå raskere hvis den brukte litt mer enn 1gb minne? Lenke til kommentar
son Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Poenget med mye minne er at du ikke skal bruke alt, hvis du bruker opp alt minnet går PCn tregere! Lenke til kommentar
Yois111 Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Hvorfor kjøpe en bil med 5 seter når du bare bruker 1? Hva om du skal kjøre 3 venner? Da må du jo ta flere turer! Det som skjer når du har for lite RAM er at PC'en vil begynne å bruke harddisken som midlertidig lagring, og harddisken er mye treigere enn RAM brikker. Harddisk = Microsekunder RAM = Nanosekunder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå