Camlost Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Når jeg slår på PCen går alt fint helt til windows begynner å loade. Her låser maskinen seg når jeg har kommet så lang til der det står "Velkommen" med blå bakgrunn(altså etter at den skal ha loadet windows). Har prøvd å kjøre fail-safe, men det ga akkurat det samme resultatet. Det siste jeg prøvde var å kjøre fra boot-cd, altså den vanlige windows-cden samtidig som jeg kjørte fail-safe i BIOS. Etter å ha loadet inn cden prøvde jeg først å reparere windows og etterpå å installere windows på nytt. I begge tilfeller fikk jeg en feilmelding som fortalte meg at harddiskene mine ikke fungerte og at jeg derfor ikke kunne installere eller reparere windows. Jeg har dessuten forsøkt systemgjennoppretting med medfølgende programvare. Maskinen fullførte denne prosessen, og jeg fikk beskjed om at systemgjenopprettingen var fullført. Likevel låste maskinen seg på nøyaktig samme plass, og jeg fikk fremdeles en feilmelding da jeg prøvde å kjøre windows fra boot-cd. Sjekket forøvrig også at ledningene satt som de skulle inne i datamaskinen og prøvde å koble diskene i andre innganger til hovedkortet uten at det førte til noen bedring. Har sjekket om harddiskene er registrert i BIOS, og det er de. Ifølge BIOS funker de helt fint, faktisk. Noen tips? Og hvis dere ikke aner hva problemet er; noen tips for hvordan man får tak i emballasje for å sende inn PCer? Hvis ingen her kan hjelpe meg må jeg sende maskinen inn til komplett.no =/ På forhånd takk. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Hei og velkommen til forumet! Er det SATA-disker? Da trenger kanskje Windows-cden drivere for å finne diskene. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98128394 Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hvis du har "gammeldagse" PATA-disker så kan du prøve følgende. Du kobler til C-disken som master og en CD-ROM som slave på ATA-port nummer 1 på hovedkortet. De andre harddiskene og CD-ROM'ene kobler du ikke til enda. Hvis du gjør dette trur jeg Windows-CD'n virker som den skal. Det funka på min PC på et lignende problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå