Gå til innhold

Hva er bra/dårlig med NokiaN80?

Chivas610

Anbefalte innlegg

Testeresultater av denne telefonen ligger i toppklassen, likevel virker det som om mange er misfornøyd med denne telefonen. Uttrykk som "...dårligste telefonen...", "katta i sekken", osv. ser man rundt om. Samtidig mener andre at telefonen er "den beste" de har hatt osv. :hmm:

Så, hva er egentlig riktig? Det kan vel ikke være slik at telefonen "vinner" det som er av tester, samtidig som brukerne klager? Er telefonen oppskrytt, eller er det mange "mandagstelefoner" i markedet?

Lurer derfor på, som tittelen sier, hva som er bra/dårlig med N80. Og, please, vær saklig...ingen vits med kommentarer ala "nokia er dårlig fordi Ericsson er bedre..." o.l.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...

Lurer derfor på, som tittelen sier, hva som er bra/dårlig med N80. Og, please, vær saklig...ingen vits med kommentarer ala "nokia er dårlig fordi Ericsson er bedre..." o.l.

6815817[/snapback]

Du kan jo begynne med å lese denne tråden, her finner du det meste om N80.

Jeg kan gi deg et lite svar for min del:

Har hatt min N80 i ca 3 mnd, og har vært heldig. Noen sliter med en del feil, men jeg har heldigvis ikke fått en mandagstelefon. Har aldri opplevd at den henger, eller er treg med SMS osv. Det er ikke noe slark i skyvemekanismen som mange snakker om.

Som jeg ser det, er det kun 2 ulemper med N80:

1. Batterikapasiteten er dårlig, men ikke værre enn at du kan lade den om natten. Må lade ca. annenhver dag og har normalt bruk (ringe, SMS, MP3 og WLAN daglig).

2. Vekkerklokke funksjonen kunne vært bedre med at du kunne programmere for flere dager, men det kan du altså ikke. Kjøper du en mobil til 5000 kroner er det vel neppe dette som er avgjørende for deg.

Det er for mange gode sider og funksjoner med N80 til at de to dårlige skal telle mest. Pr i dag tror jeg ikke du får en bedre telefon på markedet.

Jeg kan ikke sammenligne med andre merker for det har jeg ikke prøvd, men jeg er STOR fornøyd med min N80 og kommer aldri til å velge noe annet enn en Symbian telefon igjen! Go for it!

Endret av tulling03
Lenke til kommentar

Først må vi huske på at mange av de som klager ikke har telefonen :p Når det gjelder de som har telefonen, har jeg intrykk av at grunnen er at de rett og slett ikke er i målgruppen og aldri burde kjøpt den i det hele tatt. Vi vet alle sammen at N80 er ikke en telefon som passer alle.

For meg ser det ut som om 90% av de som klager er:

1. Folk som bare bruker telefonen til ringe og sende SMS. De trenger ikke ting som WLAN og UMTS. Og de vil ha en telefon med god batterikapasitet. Noe N80 ikke tillbyr. Derfor klager de når telefonen slukner etter 2 dager med mye bruk.

Eller...

2. Folk som bare tenker på kameraet. N80 er ikke en telefon med fokus på kamera. Det er ingen fullblods kameratelefon. Den tar meget gode bilder (bedre enn k750i f.eks.), men både K800i og N73 er bedre på akkurat det område. Når de får vite det, klager de.

Men spør du meg så er det LANGT fler som sier N80 er en knalltelefon enn de som sier den er helt ubrukelig.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med minne og hastighet på N80? Er det ikke bare 40MB elns i den? Min Samsung D600E har jo 80MB, og har vel ikke nærheten av alle programmer/funksjoner som N80.

Hastigheten har jeg hørt er så som så...ting tar tid, og kanskje er det den "dårlige" minnekapasiteten det skyldes? Opplevd noen problemer ang. minne/hastighet?

Jeg kommer nok til å handle meg N80i når den kommer, så får jeg også opplevd den :) ...det som er rart, er at jeg alltid går tilbake til Nokia, etter å ha hatt ett annet merke :hmm:;)

Lenke til kommentar
Hvordan er det med minne og hastighet på N80?

6822889[/snapback]

Du kjøper deg et 2 GIG minnekort og tenker ikke mer over den saken ...

(Å overføre 2 GB med musikk for eksempel, tar tid. Men det gjør det uansett hvilken telefon du har.)

6822958[/snapback]

OK, så det er ikke noe i veien for at programmer etc. kan legges på minnekort, og kjøres derfra? Trodde kanskje sånne ting måtte ligge i minne på telefon..(?)

Og, har det ikke noe å si for hastigheten på mobilen hvor mye minne den har?

Lenke til kommentar

Nei, det er det man har minnekort for :D

Internminne på telefonen har nada å si for hastigheten med mindre du har 200kb eller mindre ledig :p Bare pass på at du har et par mb ledig hele tiden så vil du aldri få problemer. Noe som ikke er et problem i det hele tatt. Personlig har jeg kontakter, meldinger, kalender, og temaer på internminne. Alt annet går til minnekortet. 40mb er mer enn nok for de tingene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...