Ueland Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Til informasjon har søket blitt oppgradert i dag, man har nå mulighet for å søke på ord ned til 3 tegn, slik at man nå kan søke på ord som amd, mac osv. Samtidig har og søkesiden fått en mindre justering, med mindre man selv sier hvor langt tilbake et søk skal gå vil søket kun søke i innlegg de siste 6 månedene, både for at søket skal gå raskere og for at man skal få frem mer relevante resultater Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Dette var bra! Endelig 3-tegnssøk! Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Endelig, dette har irritert meg ofte. Var jammen meg på tide Lenke til kommentar
Steina Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Allright. Endelig for de som ikke gidder å spesifisere søkene sine. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Men det er jo bare en bagatell iforhold til hvor man velger hvilken kategori man skal søke i! Hvorfor ikke lage et tre som folder seg ut, istedenfor et ferdig utfoldt et? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Dette var etterlengtet, ja. Regner med at to ord blir for mye for serveren, men det er vel en del to-bokstavs-abbreviasjoner ute og går også, men det får vel gå. Edit: Må ikke glemme kudos til de ansvarlige for jobben, er jo mest fornøyd. Endret 7. september 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Jeg er veldig happy med oppgraderig Lenke til kommentar
TSP Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Til informasjon har søket blitt oppgradert i dag, man har nå mulighet for å søke på ord ned til 3 tegn, slik at man nå kan søke på ord som amd, mac osv. Samtidig har og søkesiden fått en mindre justering, med mindre man selv sier hvor langt tilbake et søk skal gå vil søket kun søke i innlegg de siste 6 månedene, både for at søket skal gå raskere og for at man skal få frem mer relevante resultater 6815778[/snapback] Bra Ueland, bra. Jeg likte dog ikke at det er ferdig spesifisert 6 måneder da jeg selv foretrekker for alltid, men kan vel ikke skade så altfor mye. Men vil den begrensningen gå ut over søk i et enkelt forum? (tenker da på hurtigsøk ved å bruke feltet i en kategori) Og en annen ting, når blir dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=590516 gjort noe med? Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 det fungerte ikke mye og søke på 3 tegn nei. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) 3-tegnssøk er fjernet inntil videre fjernet, på grunn av at de fikk problemer med databasen på grunn av det. Folket her har sikkert merket seg at forumet har vært tregt og ustabilt i dag. Det jobbes med å finne en løsning på disse problemene, derfor er 3-tegnssøket fjernet i x antall dager/uker. Kilde: Ueland Endret 9. september 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
clark Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Hehe, ikke så greit med fulltext nei Løsning: compile mysql med ft_min_word_len=3 så skal det funke bedre. Riktignok blir indexfila en del større men regner ikke med plassmangel er noe problem. Endret 12. september 2006 av clark Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 clark: Man trenger ikke rekompilere for å få det til, men det er uansett ikke noe vits når MySQL ikke vil oppføre seg skikkelig med 3-tegns indeks med vår databasestørrelse. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Så det blir ikke noe av 3-tegnssøk? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Er det ikke mulig å tillate 3-tegnssøk i enkelte kategorier? I Java-kategorien f.eks. hadde det vært veldig nyttig å søke etter "JSP". Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Har dere laget denne funksjonen, eller har dere bare installert det Invision anbefalte? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Har dere laget denne funksjonen, eller har dere bare installert det Invision anbefalte? 7040581[/snapback] Vi har ikke fått noen anbefalinger fra de siden 99% av alle saker som passer bra for mindre forum ikke passer bra her, rett og slett på grunn av størrelsen til forumet. cun: Er desverre ikke mulig å aktivere det for enkelte forumdeler, men å få et fungerende 3-tegnssøk er enda ikke lagt på is. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hurra! Dette er jo kjekt å ha. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 clark: Man trenger ikke rekompilere for å få det til, men det er uansett ikke noe vits når MySQL ikke vil oppføre seg skikkelig med 3-tegns indeks med vår databasestørrelse. 6846922[/snapback] Det var for mange som søkte på "sex" Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Endelig, dette har irritert meg ofte. Var jammen meg på tide 6819985[/snapback] Indeed... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Indeed? Det er jo avskaffet igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå