Zethyr Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Og ja, presser man for hardt for lenge får man hemorroider.Basically så betyr det at man presser såpass på dritemusklene tynne blodårer ut av huden rundt anus. Dette gjør egentlig ingenting, men det kan gjøre vondt en skjelden gang,noe som om ikke annet vekker deg om mårran,eller gir deg en grunn til å ikke spise så mye per gang. Værre er det ikke. Og om det absolutt plager deg fikser legen det. Du føler ingenting,siden kroppen naturlig ikke har nerver der. 6816677[/snapback] Det er faktisk ikke så fryd og gammen å ha hemorroider som det det virker som ut fra posten din. Det kan klø, blø og gi ubehag. Du toucher jo naturlig borti området ganske ofte (tørke seg etter dobesøk), og det er ellers også utsatt for en del friksjon. Noen ganger er det heller ikke lett å bli kvitt hemorroider, jeg har hørt om folk osm har hatt dem livet ut. Noen som husker posten med historien om han som blødde utover ansiktet til dama pga hemorroider som sprakk under en rim-job? Men jeg tror det skal ganske mye til for å drite på seg hemorroider eller andre ubehageligheter, du skal presse over det punktet der det begynner å gjøre vondt hvertfall. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Når du presser virkelig hardt, vil jeg tro at blodtrykket stiger ganske raskt i en kort periode, dette tror jeg at jeg har teoretisk grunnlag for å si. Og sterkt forhøyet blodtrykk, selv i en kortere periode, vil jeg tro i værste tilfelle kan utløse ting som trombedannelse, som igjen kan føre til hjerteinfarkt eller hjerneslag. Lenke til kommentar
auran Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Og ja, presser man for hardt for lenge får man hemorroider.Basically så betyr det at man presser såpass på dritemusklene tynne blodårer ut av huden rundt anus. Dette gjør egentlig ingenting, men det kan gjøre vondt en skjelden gang,noe som om ikke annet vekker deg om mårran,eller gir deg en grunn til å ikke spise så mye per gang. Værre er det ikke. Og om det absolutt plager deg fikser legen det. Du føler ingenting,siden kroppen naturlig ikke har nerver der. 6816677[/snapback] Det er faktisk ikke så fryd og gammen å ha hemorroider som det det virker som ut fra posten din. Det kan klø, blø og gi ubehag. Du toucher jo naturlig borti området ganske ofte (tørke seg etter dobesøk), og det er ellers også utsatt for en del friksjon. Noen ganger er det heller ikke lett å bli kvitt hemorroider, jeg har hørt om folk osm har hatt dem livet ut. Noen som husker posten med historien om han som blødde utover ansiktet til dama pga hemorroider som sprakk under en rim-job? Men jeg tror det skal ganske mye til for å drite på seg hemorroider eller andre ubehageligheter, du skal presse over det punktet der det begynner å gjøre vondt hvertfall. 6817661[/snapback] Okey, da konkluderer vi med at det er individuellt hvor ille det er. Har personlig hatt det i 7 år nå, og jeg plages ikke nevneverdig. Og personlig så betviler jeg den sistnevnte historien til de grader:) Og det er ikke nerver på hemorroider, siden indre blodårer vanligvis ikke blir tafset på eller er i kontakt med omverdenen er disse ikke utstyrt med nerveceller. Sovende fot,anyone? Lenke til kommentar
bigfoot32 Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Som topic sier: Er det farlig å drite for hard?Får jo vondt om en presser veldig hard. Følte denne passet bedre her enn på Helse forumet. 6815675[/snapback] Simmeringen kan ryke.. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 #Et useriøst svar ble belønnet med advarsel# Vennligst kom med seriøse svar svar til trådstarter, blir det postet mer "tullesvar" vil dette bli belønnet med warn til de vedkomende. #Slettet hele 14- innlegg# Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Jeg har et problem, jeg bæsjer 2-3 ganger daglig. Er dette for mye, eller er det bare kroppen min? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Jeg har et problem, jeg bæsjer 2-3 ganger daglig. Er dette for mye, eller er det bare kroppen min? 6839169[/snapback] Ta det med ro, det er bare kroppen din. Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Hemorrider kan man blant annet få av dårlig kosthold, fordi det gjerne fører til hard avføring. Og har man ofte/alltid hard avføring, så er det store sjanser for å få hemorrider(ødelegge tynne små blodårer) fordi man må presse hardt for å få ut avføringen. Ergo - hard pressing over lengre tid kan gi hemorrider. Og jeg har også hørt flere som sier dette gir ubehag og smerter, enn de som sier det ikke affekterer dem. Men det er bare å¨gå til legen å få behandling snarest mulig:) Ps. Blod på papiret kan være et tegn om du vet at blodet ikke kommer av en liten rift. Lenke til kommentar
salah Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 #Fjernet av admin# ----- Du kan drite så hardt du klarer, det er ingen fare. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Da deles det ut litt advarsler til de som ikke har fått med seg mitt innlegg tideligere om å svare på topic og holde seg seriøse. Postene har blitt fjernet og brukere utdelt advarsel. Tråden åpnes for diskusjon igjen. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 (endret) Hemorider kan man få, noe som nevnes ovenfor. Endret 19. april 2020 av ugotabanana Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Og vi prøver igjen... Det finnes, slik jeg ser det, tre typer avføring: Tynn, normal, hard. Den tynne kommer som regel ut uten at du trenger å gjøre noe særlig. Den normale må du presse litt for å få ut, men det går som regel greit. Den harde er litt værre. Der må du presse for å i det hele tatt å få den ut. Og ut må den, hvis ikke ville den vel ikke stilt seg i kø ved "utgangsdøra". Da må du trøkke til, det finnes ingen andre muligheter. Kroppen vår er rimelig funksjonelt anlagt, så jeg vil jo anta at dette er noe den tar høyde for. Man skal ikke få alvorlige smerter av noe som er naturlig. Men, og det finnes et men her, blodkarene i hjernen er skjørere enn det fineste glass, og kan sprekke når man presser til. Da kan man få hjerneblødninger og i værste fall slag med påfølgende hjerneskade. Elllers har vi jo hemmoroider, som nevnt tidligere. Disse er vel sikkert ubehagelige, men medfører ingen direkte livsforkortende problemer. Disse kan lett fjernes ved hjelp av små strikk som legen trer over... Jeg tror derfor jeg velger å konkludere med at det ikke er farlig å drite for hardt, selvom det sikkert er ubehageli der og da. Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Kan vel for ordens skyld legge til min tidligere post i dette emnet, som av en eller annen grunn ble slettet. Kan man ikke se på ting med humor har man ingenting her å gjøre. Må man så må man. Må man mye men har dårlig tid må det gå fort, og da må man presse hardt. Hulemenneskene gjorde vel det når de jakta på mammut? Kan ikke trøkke rolig når en et-par-tonn-tung mammut kommer i full fart etter deg... Det ligger i genenenenene Endret 12. september 2006 av bruker007 Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Hemorrider kan man blant annet få av dårlig kosthold, fordi det gjerne fører til hard avføring. Og har man ofte/alltid hard avføring, så er det store sjanser for å få hemorrider(ødelegge tynne små blodårer) fordi man må presse hardt for å få ut avføringen. Ergo - hard pressing over lengre tid kan gi hemorrider. Og jeg har også hørt flere som sier dette gir ubehag og smerter, enn de som sier det ikke affekterer dem. Men det er bare å¨gå til legen å få behandling snarest mulig:) Ps. Blod på papiret kan være et tegn om du vet at blodet ikke kommer av en liten rift. 6839570[/snapback] Det forklarer en del! Har slitt med det i perioder! Men nå er det borte igjen, så da er det vel ingen vits i gå til legen? Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg verken kan eller vil avgjøre det for deg. Det er valg du må ta selv utifra dine egne erfaringer og tanker rundt det som skjer med kroppen din. Det jeg derimot vil anbefale, er at du sporenstreks går til legen om lignende dukker opp igjen. Oppdager du det tidlig i gamet får du salv til å smøre på, har du gått lenge med det og de er store, pleier de vel å feste strikk rundt dem. PS. Selv om du ikke er plaget med de eventuelle hemorridene akkurat nå, så kan det jo hende de er der fordiom? It's you call, and good luck;) Lenke til kommentar
Meflee Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Som topic sier: Er det farlig å drite for hard?Får jo vondt om en presser veldig hard. Følte denne passet bedre her enn på Helse forumet. 6815675[/snapback] Nei ve? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Noen ganger føles det som om man driter ut en hel fotball, da. Ikke spesiellt godt det. Skikkelig kjipt å ha veldig løs mage når man må på do flere ganger om dagen, og tørke seg i 20 minutter hver gang. Da får man små sår i åpningen pga all friksjonen fra papiret, som kan blø og gjøre tørking veldig vondt. Er ikke no kult å knapt kunne sitte i 5 minutter etter man er ferdig heller. Lurer på om det fins noen salve for å lindre eller få sånt til å gro fortere? Gjør jo veldig vondt når man må gni "greiene" inn i såret hver gang man har bajset. Det er forresten ikke bra å bæsje for sjelden heller. Jeg måtte ta ei uke sykemelding for et par uker siden, fordi det hadde ligget no i tarmen så lenge at det holdt på å bli betennelse et sted. Det var ikke blindtarmbetennelse som jeg trodde, for det var på venstre side, og blindtarmen er (nesten) alltid på høyresida. Gjorde kjempevondt å gå fort eller springe, eller ta på sida av magen, akkurat som at noe var inni der. Dro til legen, som konstaterte forstoppelse. Så jeg ble satt på avføringsmiddel. Det er nesten sånn som American Pie, bare ikke så ekstremt. Man må bare PLUTSELIG på do og sitter der lenge. *Btw, folk som ikke greier å ta slikt prat seriøst kan dra seg tilbake til barneskolen og fnise der istedet for å poste tull her* Endret 16. oktober 2006 av Bitex Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Noen ganger føles det som om man driter ut en hel fotball, da. Ikke spesiellt godt det. Skikkelig kjipt å ha veldig løs mage når man må på do flere ganger om dagen, og tørke seg i 20 minutter hver gang. Da får man små sår i åpningen pga all friksjonen fra papiret, som kan blø og gjøre tørking veldig vondt. Er ikke no kult å knapt kunne sitte i 5 minutter etter man er ferdig heller. 7084170[/snapback] Det du snakker om her er veldig kjipt! Er vel magesyren og friksjonen sammen som gjør det sårt. Uff, når jeg tenker meg om har jeg løs mage forholdsvis ofte, men det varer ikke særlig lenge. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Å herrejesus, kommer aldri til å få sove i natt! 6815949[/snapback] åå? Driter du i søvne eller?? Oo Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Var en kommentar til et mildt sagt støtende bilde. Redigert: Som forresten ble fjernet. Endret 16. oktober 2006 av -Tori- Lenke til kommentar
Dexon Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Du kan sprenge en blodkar i øyet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå