Mixy Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Hei Har lest en del forumer etc i det siste, men jeg står igjen med ett spørsmål, hvorfor er denne skjermen så billig? 22" Widescreen 5ms real responstid 700:1 TCO03 Igjennom hattelco får jeg denne skjermen for 3200,- inkl frakt. DET er MYE billigere enn denne skjermen Som er en gaming skjerm fra Acer. Den koster 4300 på det billigste, ex frakt. Og den har 8ms (GTG?), TCO99. Og på toppen av det hele, denne er to tommer mindre! Lenke til kommentar
oOF Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Dårligere komponenter, mangel på dvi, ikke HDCP, billigere panel-type? Vill gjetting fra min side. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 HDCP er sant, det er det ikke. Men DVI er det jo. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 HDCP er sant, det er det ikke. Men DVI er det jo. 6815800[/snapback] Nei, det er ikke DVI. Har den skjermen og vurderer å returnere den. Ikke spesielt god farger, ser baklyset godt mot toppen osv. Har ikke testet den i spill enda, bare sett en film og det var greit nok. Den er ekstremt billig for størrelsen da. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Nei, det er ikke DVI. Har den skjermen og vurderer å returnere den. Ikke spesielt god farger, ser baklyset godt mot toppen osv. Har ikke testet den i spill enda, bare sett en film og det var greit nok. Den er ekstremt billig for størrelsen da. 6820081[/snapback] Oi, visste ikke engang at den hadde kommet i butikkene Hvor kjøpte du den? Vil VELDIG gjerne høre fra deg etter du har testet den i spill. Men hvis det ikke er DVI blir det nok til at jeg heller går for en litt dyr 20" skjerm. Som er av litt kvalitet. Eneste problemet var at jeg ikke kunne finne noen negative sider ved denne EDIT: Det med dårlige farger kan ha med fysiske innstillinger på skjermen? Endret 7. september 2006 av Mixy Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Sliter veldig med å stille den inn så jeg blir fornøyd. Bestilte den fra Mamoz, skal ta å kjøre Digital Video Essentials da, blir nok bedre. Så får jeg instalere Battlefield 2. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Var veldig nær å kjøpe denne, av di det synes som om få har mye å utsette på denne skjermen, men valgte en Dell 2007 wfp i stedet for å spare penger til en 24" skjerm senere. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Sliter veldig med å stille den inn så jeg blir fornøyd. Bestilte den fra Mamoz, skal ta å kjøre Digital Video Essentials da, blir nok bedre. Så får jeg instalere Battlefield 2. 6820629[/snapback] Ja, se om du får kalibrert den skikkelig, så svarer du igjen etter å ha testet den i ett spill. Mistet veldig lysten på denne skjermen da jeg hørte at det ikke var DVI, men allikevel, 22" ti lden prisen er utrolig. Noen som vet om noen reviews eller bilder av denne skjermen i action? Noen som kunne tatt dem? Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Testet den i BF2 nå, fy f***, jeg beholder denne skjermen, dette var gøy! Bilder kommer, men for øyeblikket er kameraet mitt langt fram hjemme . Skal ta noe med mobilen. Endret 7. september 2006 av TheDarkListener Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Har du fått kalibrert den? Jeg er mest optatt av bildet, farger og kontraster liksom. Alt det må stemme før jeg skal vurdere skjermen Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Har du fått kalibrert den? Jeg er mest optatt av bildet, farger og kontraster liksom. Alt det må stemme før jeg skal vurdere skjermen 6822175[/snapback] Tja, vil si at kontrasten er litt høy i windows, når det passer i Battlefield. Bildet er bedre på f.eks. NEC sin gaming-skjerm, det kan jeg si, men jeg skal nok overleve med denne. Kalibrering via DVD fikk jeg ikke ordentlig til, så har gått på justering i grafikkdriver og skjerm på følelse og med å prøve meg frem. For å sammenligne, det er mye mer snert i fargene i denne enn det er på laptopen min (Dell inspirion 6000). Altså mye mer. Endret 7. september 2006 av TheDarkListener Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Jeg er veldig usikker her. Har lyst på de to ekstra tommerne, og den prisen er uslåelig. Men det at det er VGA plager meg litt. Har ikke noe problemer med at det ikke er HDCP egentlig. Men bildet skal være bra. Betaler heller mer for en 20" hvis bildet er dårlig. Har du merket noe etterslep i BF2? Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Jeg er veldig usikker her. Har lyst på de to ekstra tommerne, og den prisen er uslåelig. Men det at det er VGA plager meg litt. Har ikke noe problemer med at det ikke er HDCP egentlig. Men bildet skal være bra. Betaler heller mer for en 20" hvis bildet er dårlig. Har du merket noe etterslep i BF2? 6825659[/snapback] Etterslepp, nei. Men widescreen er merkbart på aiming. Siktet beveger seg fortere opp og ned enn til siden. Gjelder jo alle widescreenskjermer da. Endret 8. september 2006 av TheDarkListener Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 Du valgte å beholde skjermen, og er fornøyd med den, sant? Den har nå kommet på lager på Hattelco så jeg sliter litt med å velge xD Eneste ulempen som jeg kan se for øyeblikket er at det er VGA. Selvfølgelig så hadde HDCP vært greit, men tror ikke jeg kommer til å savne dette. Svaret kommer så sent, for at TheDarkListener skulle få ett ordentlig syn på hvordan skjermen egentlig er Funker bra til filmvisning? Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Du valgte å beholde skjermen, og er fornøyd med den, sant? Den har nå kommet på lager på Hattelco så jeg sliter litt med å velge xD Eneste ulempen som jeg kan se for øyeblikket er at det er VGA. Selvfølgelig så hadde HDCP vært greit, men tror ikke jeg kommer til å savne dette. Svaret kommer så sent, for at TheDarkListener skulle få ett ordentlig syn på hvordan skjermen egentlig er Funker bra til filmvisning? 6843454[/snapback] Jada, jeg koser meg med skjemen jeg. Har ikke hatt så mye tid til annet rart nå, men film virket absolutt helt brukbart. Sett bedre, men 2" ekstra veier opp. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 I følge denne artikkelen blir denne modellen erstattet i oktober med en som også har DVI. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 JEg ser ingenting om oktober, men ser at det står jerde kvartal. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Ingen fare. Ser at det nå også har dukket opp en ny Samsung 22" med DVI hos de samme nettbutikkene for bare 500,- mer.. Lenke til kommentar
egd1 Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Har og kikket på denne, men mangel a DVI gjør at jeg tror jeg hopper over. Jeg syntes det virker som om VGA vs DVI er det samme som RGB vs Composit... Noen andre som har noen meninger om det? Lenke til kommentar
Espein Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Graver opp posten jeg =) HER har dere "Oppløsning: 1680x1050, 5 ms. responstid, 700:1 kontrastnivå, 300 cd/m2 lysstyrke, DVI og D-sub inngang, PC og MAC kompatibel, standard veggfeste kan kjøpes ekstra, anti-reflective coating." Hørte jeg DVI? SYKT billig da!! EDIT: Så noen som hadde kjøpt den fra Elprice men var vistnok ikke DVI da :/ Endret 4. oktober 2006 av Ludacris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå