Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Når er det vanlig at penis er "ferdigvokst"?

tyrme

Anbefalte innlegg

er 15 og har en penis a 15 cm/6 in, vet ikke hvor på skalaen det ligger...hva er gjennomsnittet? so dere ser i avataren min så ville det vært digg om den vikste hvertfall 1 inch til...bildet er tatt fra en t-skjorte som jeg har liggende i en skuff :p

6828379[/snapback]

Du er helt gjennomsnittlig, men på en annen side gjelder gjennomsnittet for voksne, og penis vokser mer eller minde til man er 18, så du har tre år på å gro en tomme. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tykkelse måles rundt penis. Se for deg et tverrsnitt, en sirkel. Mål så omkretsen på den "sirkelen". Ta for eksempel en stump hyssing rundt, merk av hvor lang hyssing som trengs for å nå rundt, og mål så det med linjal etter på. Evt. kan elastisk målebånd brukes.

Lenke til kommentar
:yes:

Er vel 14-15 som er mest vanlig i omkrets hvis jeg ikke tar feil?

6831873[/snapback]

Som nevnt tidligere i tråden:

While results vary across studies, the general consensus is that the average human penis is approximately 12.7-15 cm (5-5.9 in) in length and 12.3 cm (4.85 in) in circumference when fully erect.
Lenke til kommentar
Life is unfair  :shrug:

Men den er no ikkje tynn heller, vil berre ha litt tjukkare

6832249[/snapback]

Hehe, var bare en spøk.

Finnes jo mat som gir utslag på det meste. Spør i Mat og Drikke. :thumbup:

Lenke til kommentar
Kinsey-rapporten som viser andre tall enn det hun oppgir. En omfattende studie finnes her, hvor man faktisk oppgir hvordan det er målt, hvorvidt det er selvmålt eller lege, osv. Slike kilder er litt mer troverdige, da de kommer med dokumentasjon.

6832799[/snapback]

StiffyBoy to the rescue! :thumbup:

Nytter ikke å sammenlikne med undersøkelsen som var her på forumet for noen år siden. Da var vel gjennomsnittet omtrent 16,5cm, ingen kontroll og om vi skal tro offisiell statistikk la de fleste på omtrent halvannen centimeter.

Lenke til kommentar
Kinsey-rapporten som viser andre tall enn det hun oppgir. En omfattende studie finnes her, hvor man faktisk oppgir hvordan det er målt, hvorvidt det er selvmålt eller lege, osv. Slike kilder er litt mer troverdige, da de kommer med dokumentasjon.

6832799[/snapback]

StiffyBoy to the rescue! :thumbup:

Nytter ikke å sammenlikne med undersøkelsen som var her på forumet for noen år siden. Da var vel gjennomsnittet omtrent 16,5cm, ingen kontroll og om vi skal tro offisiell statistikk la de fleste på omtrent halvannen centimeter.

6832840[/snapback]

Hehe godt at jeg har gode gener :w00t: . Er 18år nå tror vel ikke den blir lengre enn den er nå men man kan jo alltids håpe ;)

Lenke til kommentar

Penisen min lever et merkelig liv egentlig... I min spede ungdom målte jeg den og da varierte den i størrelse fra 15-18cm, kom helt an på graden av opphisselse.

Kan egentlig bekrefte at den slutter å vokse ca. rundt 16 årsalderen, om du da ikke kom sendt i puberteten da.. Puberteten min startet da jeg var rundt 10 år..

Jeg vet ikke om jeg blir moderert nå men jeg kan i det minste komme med litt faktaopplysninger for dem som har vært skikkelig "uheldig"

Man kan få penis til å vokse senere i livet og ved hjelp av veksthormoner, men man bør vite hva man gjør. Man kan ta en test hos lege og få sjekket testosteron nivået og på denne måten få litt ekstra hjelp om man har komplekser..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...