Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Når er det vanlig at penis er "ferdigvokst"?


tyrme

Anbefalte innlegg

Hallo!

Som de aller fleste andre gutter på rundt en 15år har jeg komplekser ang. størrelse på penisen min :blush:

Derfor lurer på, når det er vanlig at penis er ferdigvokst? Dette er jo selvsagt forskjellig fra person til person, men når omtrent i puberteten er det det er vanlig?

 

Takker for svar =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norske "spesialister" mener penis slutter å vokse i sen pubertet, rundt 19 år. Derimot så finnes det en del utenlandske forskere som hevder at penis slutter først å vokse i slutten av 20-årene, rundt 26-28 års alderen. Kan også nevne det at sistnevnte har nyere forskningsmateriale på dette område, hvilket jeg er redd de norske ikke har..

(Skal se om jeg finner kilden/linken til hvor jeg har lest dette :yes: )

Lenke til kommentar
Puberty

 

When a boy enters puberty, after his testicles begin to grow his penis begins to enlarge, just like the rest of his genitals. The penis grows longer until the age of 18, but growth in width only begins at the age of 13. During the process, pubic hair grows above and around the penis.

 

While results vary across studies, the general consensus is that the average human penis is approximately 12.7-15 cm (5-5.9 in) in length and 12.3 cm (4.85 in) in circumference when fully erect. The average penis size is slightly larger than the median size. Most of these studies were done on subjects of primarily European descent. Worldwide averages may vary.

 

A research project summarizing dozens of published studies conducted by physicians of different nationalities, shows that worldwide erect penis size averages vary between 9.6 cm (3.7 in) and 16 cm (6.2 in). It has been suggested that this difference is caused not only by genetics, but also by environmental factors such as culture, diet, chemical/pollution exposure, etc.

 

Så er det heller ikke sånn at penis slutter å vokse dagen du fyller atten heller, men. Kan vel, som med andre ting, variere med et år eller to. :)

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar

Hvis du er kommet i puberteten og merket at den vokste, men at det ikke har skjedd noe på en stund, så er du omtrent ferdig. Det er dessverre ikke slik som med høyde hvor noen plutselig vokser 20cm i 17års-alderen, etter den første "spurten" så er man ca ferdig. Jeg kan bare anta at jeg i en alder av 19 har gjort meg ferdig med akkurat det, og forventer ikke lenger penis i løpet av de neste 6-7 årene.

Lenke til kommentar
Hvis du er kommet i puberteten og merket at den vokste, men at det ikke har skjedd noe på en stund, så er du omtrent ferdig. Det er dessverre ikke slik som med høyde hvor noen plutselig vokser 20cm i 17års-alderen, etter den første "spurten" så er man ca ferdig. Jeg kan bare anta at jeg i en alder av 19 har gjort meg ferdig med akkurat det, og forventer ikke lenger penis i løpet av de neste 6-7 årene.

6817971[/snapback]

pokker no ødela du alt håp :tease:

Lenke til kommentar
Hvis du er kommet i puberteten og merket at den vokste, men at det ikke har skjedd noe på en stund, så er du omtrent ferdig. Det er dessverre ikke slik som med høyde hvor noen plutselig vokser 20cm i 17års-alderen, etter den første "spurten" så er man ca ferdig. Jeg kan bare anta at jeg i en alder av 19 har gjort meg ferdig med akkurat det, og forventer ikke lenger penis i løpet av de neste 6-7 årene.

6817971[/snapback]

Noen link til et sted hvor det står? Tror flere er er lystne på å få det der bekrefta/avkrefta. :p

Lenke til kommentar
Hvis du er kommet i puberteten og merket at den vokste, men at det ikke har skjedd noe på en stund, så er du omtrent ferdig. Det er dessverre ikke slik som med høyde hvor noen plutselig vokser 20cm i 17års-alderen, etter den første "spurten" så er man ca ferdig. Jeg kan bare anta at jeg i en alder av 19 har gjort meg ferdig med akkurat det, og forventer ikke lenger penis i løpet av de neste 6-7 årene.

6817971[/snapback]

Noen link til et sted hvor det står? Tror flere er er lystne på å få det der bekrefta/avkrefta. :p

6820470[/snapback]

Jeg kan linke til samtlige menn over 30 som kan bekrefte det, hvis det trengs. Jeg aner ikke hvem som fortalte det til meg, men jeg har vanskelig for å tro at 5 ekstra centimeter spretter ut i 20årsalderen.

Lenke til kommentar
Jeg kan linke til samtlige menn over 30 som kan bekrefte det, hvis det trengs. Jeg aner ikke hvem som fortalte det til meg, men jeg har vanskelig for å tro at 5 ekstra centimeter spretter ut i 20årsalderen.

6823091[/snapback]

Er heller ikke det det går på. Du sa at penis ikke vokser i perioder slik resten av kroppen ofte gjør. Vil gjerne ha dette avkrefta/bekrefta.

 

Måling av lengde på tissen er egentlig litt tullete, i mitt tilfelle finnes det flere versjoner eregering og størrelsen varierer fra tid til annen egentlig

 

Ja, har å gjøre med hvor opphisset man er og slikt, har jeg merka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...