ronnyaa Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Hei. Skal ettermontere intercooler på bilen min, å i den sammenheng lurer jeg på hvilken type slanger jeg skal bruke mellom turbo og intercooler. Vet de burde tåle litt trykk / varme, men er det noen slags klassifisering på det ? Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Burde bruke så lite slanger som mulig, og satse på bøyd-rør... Endret 6. september 2006 av Ezo Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 Det er jo i og for seg greit, men litt gummi må det nok være innimellom, så derav spørsmålet. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Det er ingenting som sier at en er nødt til å bruke metallrør, Silikonslanger er det mest bruke mellom turbo og intercooler, disse får du kjøpt i løsvekt der du kjøper albuer og rette slanger som du kobler sammen. Samco lager silikonslager av god kvalitet, men husker ikke hvem som forhandlet dem, finnes andre også. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Ser det er 1000 forskjellige folk på 4-5 forumer som jeg er innom som har ufattelig delte meninger om intercooler, holdbarhet, temperatur på luft osv osv osv osv. MEN ingen av de har tydeligvis eid en vectra noengang, troll anyone ? Så om det er noen som har prøvd liknende selv, eller har noen i omgangskretsen som har forsøkt ville jeg satt pris på kommentarer til prosjektet. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Hei, Samco holder til i Sarpsborg. De ordner slanger til deg. Lenke til kommentar
trra Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Kjekt om du nevner hvilken motor du har og hvor høyt ladetrykk du kjører med, trenger ikke versting deler til en turbo som lader 0,6 bar. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Er en opel vectra 2.0DI, ladetrykk, tja, har ingen som helst anelse. Akkurat nå står det på originaltrykk, men hadde en liten plan om å gjøre noe med det. Dunlophiflex må vel ha noe slanger som kan brukes til dette kan jeg tro, eller kanskje KCL ? Har gode prisavtaler der gjennom jobben Edit : la til litt informasjon Endret 7. september 2006 av ronnyaa Lenke til kommentar
VF-racing Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Kollevold selger Samco slanger... Muligens jeg har 4stk Samco sport 90gradere til salgs om ikke lenge (Lite brukt).. Lenke til kommentar
F(r)iend Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 ville da tru at silikonslanger ville hålt i massevis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå