Gå til innhold

instalere org. xp på medion pc

nilsh

Anbefalte innlegg

Hei

Hen medion stasjonær pc som har klikket helt og nå må jeg legge inn windows på nytt. Jeg vet ikke hvor jeg har gjort av eller om jeg i det heletatt har fått med xp-cd ved kjøp. Men jeg har en annen orginal xp-cd. og cd-key'n som fulgte med xp'n i medion pc'n står på kabinettet. MEN.. kan jeg bruke den orginale xp-cdn og den cd-nøkkelen som står på kabinettet..? Har sett flere ganger på andre maskiner at det ikke har gått.. hvorfor ikke egentlig..? Begge er xp home.

Noen som vet..?

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg svarte dette i går til en annen kar:

Så lenge du har produkt-nøkkelen, kan du bruke en hvilken som helst CD til å installere. Bare det er samme versjon, selvfølgelig. Det er jo lisensen man betaler for og ikke CD'en.

Men enkelte nøkler er låst til en OEM-installasjon. F.eks. skulle jeg installere Windows XP Home på nytt hos min kusine, som har en Medion stasjonær (Coop-PC'en). Installerte med min SP2-CD, men brukte da hennes nøkkel. Windows ville ikke aktiveres. Søkte litt rundt på nettet og prøvde å kopiere noen OEM-filer fra hennes recovery-CD, men det hjalp ikke. Måtte til slutt ta en repair-install med hennes CD. Da var det ikke noe problem å aktivere lenger. Så da lærte jeg det!

6823942[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...