Gå til innhold

Tanker rundt "konsollkrigen" fremover

ShredLord

Anbefalte innlegg

Alle tre konsollene kommer til å få gode spill. Alle tre konsollene kommer etterhvert til å falle i pris.

Ergo, hvis man er glad i spill og ikke lever på eksistensminimum økonomisk bør man ha kjøpt alle tre maskinene på et eller annet tidspunkt. All denne kranglingen blir bare litt gnål om hvilken maskin man kjøper først. :)

6836290[/snapback]

Kjøpe en annen maskin enn den som er min favoritt, selv uten å ha prøvd de andre?

Blasfemi!

Endret av Mr.FOXHOUND
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes det er synd at denne tråden har sklidd ut i drittkasting og generalisering mellom Dragon Hunter og resten. Har selv diskutert med Dragon Hunter en gang og han er ikke den som gir seg med det første, selv om at argumentene hans er bak mål. For min del får han nå bare svi av 5-6000 kroner på en PS3, men hvis han etterpå kommer angrende tilbake så skal jeg le rått av ham.

6836138[/snapback]

Skal vi forholde oss til hva VI synes er den best konsollen eller skal vi forholde oss til den konsollen som kommer til å selge mest?

Så klart vi skal forholde oss til den konsollen som vi synes er best, men det rettferdiggjør fortsatt ikke prisen til PS3. Jeg mente at hvis han angrer pga. at prisen er for høy, så ville jeg le/ikke synes synd på ham fordi han hele tiden har vært en forkjemper for å forsvare PS3 prisen. Det har overhodet ingenting med salgstall å gjøre da jeg tror PS3 vil selge en god del eksemplarer. Det jeg ikke tror, er at PS# vil ta en overkill, slik som PS2 gjorde, men at det heller blir veldig, veldig jevnt denne generasjonen.

Lenke til kommentar
All denne kranglingen blir bare litt gnål om hvilken maskin man kjøper først. :)

6836290[/snapback]

Jeg tror de aller fleste kommer til å gå for enten en wii eller 360 nå til jul. Og mest sansynlig at de 2 konsollene går hånd i hånd om man skal ha flere.

Selv så tror jeg det neppe blir en PS3 på meg, alt i alt så er den for dårlig til å komme ut så lenge etterpå. Hadde troa lenge men mange skuffelser, dyr pris, samt lite spill som frister.

Men jeg kommer til å kjøpe den om sony skyter seg selv i foten med linuxen de har. Altså den åpner for veldig mange hacks, ettersom det kommer til å gå sport i å cracke f.eks cheats i online tjenesten, cracke spill, filmer osv.

Lenke til kommentar

For min del blir det Wii og Ps3, er vanvittig skuffet over Sony, men det skal en del til for at jeg ikke kjøper den uansett. Første positive nyheten på en stund var jo at du kan oppgradere ps3'en med en standard harddisk. Det må jo bety at de har lagt opp til at man kan fylle den med mye forskjellig. Dette lover i mine øyne godt, og med linux i tillegg tror jeg maskinen blir bra. Kanskje ønsketenking, men det får gå. Koser meg med Wii i høst jeg uansett. :cool:

Lenke til kommentar
Har spilt flere Mario-spill, bl.a. et par på Gameboy, Mario 64, Super Mario: Sunshine, Mario Kart 64, Dr. Mario, Super Mario World 1 og 2, og SMB-spillene på NES. Det var ingenting eksepsjonelt bra med dem som ga dem mer sjel enn andre barnespill.

Hvor gammel er du egentlig? 12?

Når Super Mario Bros. kom til NES var det det første spillet som lot deg utforske baner som var lengre enn en skjerm! Det var banebrytende. Deretter har hver eneste oppfølger (med unntak av SMS) vært enestående og tilbudt spilleren noe langt mer enn det forrige.

Hvis du med hånden på hjertet kan si at SMW ikke har mere "sjel" enn Svampebobfirkant spilla så hatten av til deg. Ditt tap...

Jeg også er lei av at Nintendo melker lisensene sine, og har aldri nektet for at de gjør det. Men det er ikke noe som gjør dem enestående på markedet. Mangel på thridparty support har tvunget Nintendo til å gjøre dette for å få flere spill til konsollen sin.

Hadde Sony sett dagens lys tidlig på 80-tallet hadde det muligens vært 70 GT spill også vet du. Er litt forskjell på hvor lenge Nintendo har holdt på med HW enn Sony.

Mario er heller ikke et "barnespill", det er et plattformspill. Du skjønner at før, i gamle dager, fantes det nesten bare det du kaller for barnespill, og jeg kaller for plattformspill. Men det var sikkert fordi det bare var barn som spilte på den tida, joda... :thumbup:

Syns du ikke skal uttale deg om ting du åpenbart ikke har nok kunnskap om, hvis det ikke hadde vært for Mario og Nintendo ville det ikke vært noe Playstation til å leke med i dag. (Om du trur meg, eller eg)

Endret av Captain_Nintendo
Lenke til kommentar
Hvor gammel er du egentlig? 12?

18 om 2 mnd.

Når Super Mario Bros. kom til NES var det det første spillet som lot deg utforske baner som var lengre enn en skjerm! Det var banebrytende. Deretter har hver eneste oppfølger (med unntak av SMS) vært enestående og tilbudt spilleren noe langt mer enn det forrige.

Nei. Det var sikkert spill som ga baner som var mer enn en skjerm før SMB også.

Hvis du med hånden på hjertet kan si at SMW ikke har mere "sjel" enn Svampebobfirkant spilla så hatten av til deg. Ditt tap...

SMW er ikke representativt for alle Mario-spill, selv om det er det beste spillet i serien. Det var allikevel ikke noe spesielt i det spillet som man ikke fant i andre spill.

Jeg også er lei av at Nintendo melker lisensene sine, og har aldri nektet for at de gjør det. Men det er ikke noe som gjør dem enestående på markedet. Mangel på thridparty support har tvunget Nintendo til å gjøre dette for å få flere spill til konsollen sin.

Jeg har ikke sagt at Nintendo er de eneste som melker, Colin McRae-serien melkes, FIFA-serien melkes, The Sims melkes, Race Driver melkes til en viss grad, listen kan bli ganske lang ...

Flere utviklere foretrakk PS1 fordi den hadde CD-plater, og dermed kunne de gjøre spillene mer omfattende (selv om N64 hadde råere HW enn PS1).

Hadde Sony sett dagens lys tidlig på 80-tallet hadde det muligens vært 70 GT spill også vet du. Er litt forskjell på hvor lenge Nintendo har holdt på med HW enn Sony.

GT-serien begynte i 1998, hvor mange Mario/Pokémon-spill som har kommet siden da, vet jeg ikke.

Mario er heller ikke et "barnespill", det er et plattformspill. Du skjønner at før, i gamle dager, fantes det nesten bare det du kaller for barnespill, og jeg kaller for plattformspill. Men det var sikkert fordi det bare var barn som spilte på den tida, joda...  :thumbup:

Det finnes mange gamle plattform-spill som ikke er barnslige (eller i det minste ikke like barnslige som Mario), som f.eks. Lode Runner, Amazing Spiderman, Prince of Persia, eller Abe's Oddysey.

Syns du ikke skal uttale deg om ting du åpenbart ikke har nok kunnskap om, hvis det ikke hadde vært for Mario og Nintendo ville det ikke vært noe Playstation til å leke med i dag. (Om du trur meg, eller eg)

6836557[/snapback]

Nei, hvis det ikke hadde vært for Amiga, 3DO, og Atari Jaguar, hadde det ikke vært noen PS i dag. Disse tente faklene i hodet på Sony. Om Nintendo ikke hadde eksistert, hadde Sega Master System, og C64/Amiga hatt en større markedsandel. Det var tross alt ikke Nintendo som fant opp konsollen. :)

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Nei, hvis det ikke hadde vært for Amiga, 3DO, og Atari Jaguar, hadde det ikke vært noen PS i dag. Disse tente faklene i hodet på Sony. Om Nintendo ikke hadde eksistert, hadde Sega Master System, og C64/Amiga hatt en større markedsandel. Det var tross alt ikke Nintendo som fant opp konsollen. :)

6836931[/snapback]

Ta deg en kikk på disse to linkene du.

History of the PlayStation

History of the NES

Lenke til kommentar

6836931[/snapback]

History of the NES

6836981[/snapback]

Playstation er nok Nintendos verk mer eller mindre indirekte.

Part 2 og Part 3.

Hadde det ikke vært for Nintendo ville Sony ha sittet på gjerdet og produsert deler for Nintendo slik f.eks IBM gjør den dag i dag.

Lenke til kommentar

6836931[/snapback]

History of the NES

6836981[/snapback]

Altså stammer ikke PS1 direkte fra Nintendo. Som et hell i et uhell ble PS1 til ved at Sony ble dolket i ryggen. Visste fra før av at PS1 er inspirert av tidligere konsoller som holdt følge med PC-er (og til og med la PC-en ned i bakken), som f.eks: Genesis CD, Saturn, 3DO, Jaguar, osv.

Det hadde ikke vært noen N64, GC, DC, XBOX, eller Wii hvis det ikke var for Sony. Sony er konsollenes gudfar, og kilden andre konsoller springer ut i fra. Selvfølgelig hadde Nintendo fortsatt med konsoller, men de hadde vært 16 bit, og ligget langt bak alle PC-er.

"The History Of The Sony Playstation", beviser bare hvor viktige Sony har vært, og hvor viktige de fortsatt er.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar

6836931[/snapback]

History of the NES

6836981[/snapback]

Altså stammer ikke PS1 direkte fra Nintendo. Som et hell i et uhell ble PS1 til ved at Sony ble dolket i ryggen. Visste fra før av at PS1 er inspirert av tidligere konsoller som holdt følge med PC-er (og til og med la PC-en ned i bakken), som f.eks: Genesis CD, Saturn, 3DO, Jaguar, osv.

Det hadde ikke vært noen N64, GC, DC, XBOX, eller Wii hvis det ikke var for Sony. Sony er konsollenes gudfar, og kilden andre konsoller springer ut i fra. Selvfølgelig hadde Nintendo fortsatt med konsoller, men de hadde vært 16 bit, og ligget langt bak alle PC-er.

"The History Of The Sony Playstation", beviser bare hvor viktige Sony har vært, og hvor viktige de fortsatt er.

6837200[/snapback]

Du får nå bare holde på. Jeg gidder i alle fall ikke mer.

Lenke til kommentar

6837200[/snapback]

Sony samarbeidet med Nintendo om å lage et utvidet cd-rom til SNES. De ble ikke enige Sony brukte det Nintendo kom med som grunnlag for Playstation.

During the SNES's life, Nintendo contracted with two different companies to develop a CD-ROM-based peripheral for the console. Ultimately, negotiations with both Sony and Philips fell through, and the two companies went on to develop their own consoles based on their initial dealings with Nintendo (the PlayStation and the CD-i respectively)

At dagens konsoller ikke har eksistert om det ikke var for Sony er totalt feil. Derimot hadde ikke Playstation vært her om det ikke var for Nintendo. Kanskje du skal lese litt historie før du kommer med slike påstander.

Jeg kommer ikke til å poste noe mer om dette. Du lever i din egen verden.

Lenke til kommentar
Sony samarbeidet med Nintendo om å lage et utvidet cd-rom til SNES. De ble ikke enige Sony brukte det Nintendo kom med som grunnlag for Playstation.

De samarbeidet fordi Sega hadde laget en konsoll med CD-spiller, som holdt følge med PC-er, med andre ord lå den langt forran SNES når det gjaldt teknologi. Nintendo dolket Sony i ryggen, og Sony laget 200 PS-er i 1992, disse kunne også spille SNES-spill, men Sony skrotet dem raskt, fordi SNES hadde utdatert HW. Produksjonsutgaven av PS1, har ingenting til felles med SNES, sluttproduktet er Sonys eget verk, men beviser hva Nintendo tapte på å være grådige.

At dagens konsoller ikke har eksistert om det ikke var for Sony er totalt feil. Derimot hadde ikke Playstation vært her om det ikke var for Nintendo. Kanskje du skal lese litt historie før du kommer med slike påstander.

PS er en indirekte konsekvens at Nintendos grådighet, men selve konsollen er det Sony som står for. Sony beviste at også konsoller som holdt følge med PC-er kunne selge, og alle konsoller som noen gang har holdt følge med PC-er, og solgt bra, er inspirert av Sony. N64 ble laget for å ta opp kampen mot Sony, selvfølgelig gjorde Nintendo en kjempetabbe og lot maskinen bruke kasetter.

Jeg kommer ikke til å poste noe mer om dette. Du lever i din egen verden.

6837441[/snapback]

Jeg lever i den normale verdenen, der Sony spiller en viktig rolle.

Lenke til kommentar

Eg trur vi bare avslutter historie, mjølke, salgstal, osv. diskusjonen no. Ein ting er at det ikkje er så relevant for trådens emne, ein anna er at det bare fører til krangling. Vi blir aldri einige uansett. Tråden stenges derfor.

Er det nokon som ønsker å føre ein sakleg diskusjon rundt det tråden faktisk handlar om, send meg ein PM. Så får eg slette alt som kan minne om off topic i denne tråden (stort sett heile tråden).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...