The_Cook Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Heisann! Jeg har fått litt "dilla" på langtidseksponering! Men ved lengre eksponerings tider(+20sec) så dukkert det hvite prikker i bildet... er jo lett å fjerne i PS. Men er veldig irriterendes...Har tenkt at det kan være døde pixel'r i bilde brikken? Men ikke vet jeg... noen som vet? De hvite prikkene er ikke større enn 1 pixel, og nabopixelene er ikke påvirket. Jeg har en Canon 30D... (Beklager dårlig bøying pixel ) Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Slå på "noise reduction" da vil kameraet ta en til eksponering uten å åpne lukkeren, da vil det se hvilke piklser som er defekte og ta de bort fra bildet. Det vil ta dobbelt så lang tid fordi det gjøres to eksponeringer men resultatet blir meget bra. Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Sliter selv med dette på mitt 350D. Selv om jeg har på noise reduction så kommer det fortsatt 'hot pixels' på bildene mine. Nå er problemet mitt såpass stort at kamera skal faktisk sendes det inn på service. Ser at du bruker Photoshop, kanskje denne gratis plugen vil hjelpe både deg og andre med samme problem. Plug lastes ned HER. Du kan lese om 'Hot Pixel' + + HER. Lykke til alle sammen. Lenke til kommentar
The_Cook Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Sliter selv med dette på mitt 350D. Selv om jeg har på noise reduction så kommer det fortsatt 'hot pixels' på bildene mine. Nå er problemet mitt såpass stort at kamera skal faktisk sendes det inn på service. Ser at du bruker Photoshop, kanskje denne gratis plugen vil hjelpe både deg og andre med samme problem. Plug lastes ned HER. Du kan lese om 'Hot Pixel' + + HER. Lykke til alle sammen. 6818208[/snapback] De skal lastes ned med en gang jeg kommer hjem fra jobb! Hvor mange "hotpixel's" sliter du med? Jeg har ikke mer enn mellom 5-7... Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Sliter selv med dette på mitt 350D. Selv om jeg har på noise reduction så kommer det fortsatt 'hot pixels' på bildene mine. Nå er problemet mitt såpass stort at kamera skal faktisk sendes det inn på service. Ser at du bruker Photoshop, kanskje denne gratis plugen vil hjelpe både deg og andre med samme problem. Plug lastes ned HER. Du kan lese om 'Hot Pixel' + + HER. Lykke til alle sammen. 6818208[/snapback] De skal lastes ned med en gang jeg kommer hjem fra jobb! Hvor mange "hotpixel's" sliter du med? Jeg har ikke mer enn mellom 5-7... 6818966[/snapback] Jeg har MYE mer enn det. Også blå og røde. Har vært i kontakt med canon ang dette, jeg skulle bare komme med kamera. De sa med en gang at sånn skulle det ikke være da de så mitt eksempel bilde. Men så var det dette å være uten kamera da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå