Geir.s.o Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Har WinXP på en NTFS partisjon D:, var litt for rask da jeg formaterte c: (FAT32).. Skulle inst Win98 på nytt, nok en gang.. Nå finner jo ikke Win98 XP filene, og jeg trenger et program som jeg kan få hentet ut settings filene mine fra NTFS delen. De programmene som jeg har funne på nettet, er trial ver, og det er jo selvfølgelig wiew only.. Cracks funker jo heller ikke.. Noen som har eller vet om et bra programm for exploring på en NTFS disk fra en FAT disk?? Og hvor det er mulig å kopiere filene over til FAT disken.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-3583 Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 (endret) Det enkleste må være å konvertere disken fra NTFS til FAT32 Endret 16. april 2014 av medlem-3583 Lenke til kommentar
tvika Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 hørtes ikke enkelt ut spørr du meg.. menne. hvis du starte på wxp har du tilgang til både fat32 og ntfs stasjonen, da er det bare å kopiere filene mellom diskene.. enkelt og greit. Så restarte du med w98 og gjør det du må.. Vet ikke om noe program som gjør at w98 kan lese ntfs stasjoner.. hvis det finnes, så hadde det vært glimrings.. :smile: kanskje noen vet? ___ TV Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Det finnes et program som heter NTFS for Windows 98, som lages av Winternals. Det funker helt fint, men koster selvfølgelig penger (450 kr for å være helt nøyaktig). Du kan også bruke Partition Magic, som er et helt fantastisk program, til å konvertere til FAT32. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Mens vi er inne på formattering og NTFS mm... jeg har fremdeles en partisjon eller to med FAT32, som gjerne skulle vært NTFS, som de andre partisjonene. XPs egen formattering til nytt filsystem fjerner selvsagt alt som er på partisjonen. Er vel ikke mulig å konvertere til NTFS uten å slette alt? Har ganske mange GB på de FAT32 partisjonene, så jeg får en svett jobb med å flytte alt frem og tilbake. Om noen vet om programmer som klarer slikt... let me know? -P- Lenke til kommentar
Geir.s.o Skrevet 14. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2001 tvika: Problemet er jo at boot menyen er borte.. Får bare startet Win98. Spenol: NTFS for Wind klarer det sikkert, men finner ingen cracks som virker.. Min versjon NTFSforWin er 1.04. Med PartMagic hadde jeg et håp, men når den var kommet i gang, trodde jeg, kom det jo en jævla feilmelding, og den avsluttet converteringen. Men nå har jeg løst problet, tok HD med til en kompis som har XP. Der fikk jeg access til de filene jeg trengte. Så var det bare å formatere å inst på nytt. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Quote: On 2001-12-14 13:42, Pop skrev:Mens vi er inne på formattering og NTFS mm... jeg har fremdeles en partisjon eller to med FAT32, som gjerne skulle vært NTFS, som de andre partisjonene. XPs egen formattering til nytt filsystem fjerner selvsagt alt som er på partisjonen. Er vel ikke mulig å konvertere til NTFS uten å slette alt?Har ganske mange GB på de FAT32 partisjonene, så jeg får en svett jobb med å flytte alt frem og tilbake. Om noen vet om programmer som klarer slikt... let me know?-P- Windows XP har faktisk et slikt program selv; convert.exe. Dette konverterer til NTFS, ikke formatterer, så all data holdes intakt. Lenke til kommentar
rogerDAT Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Mens alle er så godt i gang med snakk om filsystemer her. Hva er egentlig det beste for WinXP FAT32 eller NTFS? Er det noen ytelses forskjell som kan være merkbar? Kjørt NTFS da jeg hadde Win200. Der syntes jeg at det gikk bedre enn FAT32. Hvordan er det med XP? Noen som har noe formening om det? Lenke til kommentar
Devilizer Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 NTFS er egentlig best til w2k. er ikke sikker på hvordan det funker med XP. jeg for min del vil nok holde meg til FAT32 ettersom dekomprimering av NTSF er vanskelig. den beste måten å bli kvitt NTSF på er rett og slett å formatere. bruk Norton Ghost og kopier BOOT partisjonen din til en annen partisjon, deretter kan du formatere BOOT partisjonen. men, selvfølgelig finnes det nadre måter. keep lookin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå