DementedAlbino Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 En ting jeg lenge har lurt på er hvordan jeg kan få laget en snarvei som kjører flere programmer enn et. Nå jeg starter maskinen går jeg ofte inn på winamp, outlook og internet. Det er selvfølgelig bare en av kompinasjonene for programmer jeg bruker sammtidg. Så er det en måte å lage en snarvei som starter flere programmer enn bare ett? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 Ingen som vet? Er da nok av data folk her til at noen kan dette vil jeg tro.. Lenke til kommentar
dreas Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Finnest sikkert en mere elegant måte å gjøre dette på, men en god gammel .bat fil vil jo gjøre jobben! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Lag en batch-fil med følgende innhold: start /i C:Progra~1Intern~1iexplore.exe start /i C:windowsnotepad.exe osv.. Kall filen f.eks. startme.bat og legg den på skrivebordet. Les forøvrig denne tråden [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-10-28 00:11 ] Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Du kan bruke oppstart i start menyen for å starte programmer når windows starter. Lenke til kommentar
Ole_bob Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 lag et nytt textdokumet eller bare en fil eller.no endre filnavnet fra *********.*** -- til-- *****.bat åpne den i notisblokk (eller hvilkensomhelst text behandler) skriv så inn f.eks: cd C: cd programfilerwinamp winamp.exe cd cd windows iexplore.exe bare gjenta dette med de programmene du vil starte. --------- Correct me if im wrong Lenke til kommentar
EC Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 For tungvindt. :smile: Du starter command - vinduet (i win2k windowstast + r, skriv cmd). Så skriver du følgende: copy con flere.bat (Her kan du jo gi fila et anna navn, da...) c:progra~1winampwinamp.exe d:spillut2kut2k.exe Trykk control + z og enter. Vips, så er fila ordnet! :smile: Det er kjekt å kunne DOS... Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Kan jo også bruke et macro program. tror det var ett som het Macro Magic eller noe i den duren som fikset slikt. Men som nevnt tidligere så er jo dos en "enklere" måte å gjøre dette på. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 06:41, skrev yummy:Det er kjekt å kunne DOS... Noe du ser ut til å ikke kunne (bra nok). Du får riktig nok startet alle programmene på denne måten, men først etter at du lukker det første, så det andre osv. Metoden med å bruke kommandoen "start" er det som fungerer. Forøvrig kan også denne linken brukes som eksempel: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=43288&forum=25 Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Ialefall i win 98 går det an å merke de snarveiene du skal åpne og trykke enter, uryddig ja men du trenger ikke å plage huet med noe vanskelig hvis du gjør det sjeldent... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 19:24, skrev sofTest:Forøvrig kan også denne linken brukes som eksempel: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=43288&forum=25 Som jeg sa i id:4 - "start /i program" fungerer - og man slipper å måtte avslutte programmet før batch-filen fortsetter utførselen. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 19:54, skrev borre: Quote: Den 2002-10-29 19:24, skrev sofTest: Forøvrig kan også denne linken brukes som eksempel: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=43288&forum=25 Som jeg sa i id:4 - "start /i program" fungerer - og man slipper å måtte avslutte programmet før batch-filen fortsetter utførselen. Enig med deg, men det er flere måter å bruke "start"-kommandoen. Ville bare vise et eksempel på et alternativ. For alle alternativer skriv: "start /?". Trist når du kommer med en metode som fungerer, og så kommer et par andre med noe som bare er tull. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Passer under programvare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå