lefsaker Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 På siden min, så har jeg dette include systemet: <?php switch ($HTTP_GET_VARS[side]) { default: include "nyheter.php"; break; case 'galleri': include 'galleri.php'; break; } ?> Men over der hvor det vises, står det nå "Innhold". Fins det en kode som gjør at "Innhold" teksten endrer seg etter hva som er inkludert? Legger med et bilde også: Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 bytt ut Inhold med $tittel elelr noe sont som blir printet ut der innholde står nå og endrer koden over slik: <?php switch ($HTTP_GET_VARS[side]) { default: include "nyheter.php"; $tittel = 'Innhold'; break; case 'galleri': include 'galleri.php'; $tittel = 'Galleri'; break; } ?> Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Verken <?php print "$tittel"; ?> eller <?php echo "$tittel"; ?> funka... mulig jeg gjør no feil. og hvis jeg bytter ut " med ' så står det bare $tittel der jeg prøvde også å ha echo i index fila, og <?php $tittel = 'Galleri'; ?> i galleri fila Endret 6. september 2006 av lefsaker Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Da gjør nok du noe feil. <?php echo $tittel; ?> bør gi deg innholdet satt i $tittel når den siden er inkludert. Om ikke kan du prøve var_dump($tittel), og print_r($tittel). Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 Det skjønte jeg ingenting av Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Jeg skrev jo hva du skulle skrive. Om ikke <?php echo $tittel; ?> fungerer, legg til var_dump($tittel); print_r($tittel); etter echo $tittel, så skriver du her hva du får. Og du trenger ikke gåsetegn rundt en variable. ("$tittel"). Endret 6. september 2006 av M4rTiN Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 Jeg er ikke proff i php da. Men nå tok jeg <?php echo $tittel; var_dump($tittel); print_r($tittel); ?> der den skal vises, og $tittel = 'Galleri'; Når galleri blir includet. Men nå får jeg NULL på alle sidene oO Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Jeg går ut ifra at include-scriptet ditt er inkludert i siden du ænsker å vise $tittel, eller motsatt. Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 <?php switch ($HTTP_GET_VARS[side]) { default: include "nyheter.php"; break; case 'galleri': include 'galleri.php'; break; } ?> Er skrevet i index fila Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 Jeg trenger virkelig detta oO Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Selvfølgelig. Man kan ikke sette en variabel etter siden er inkludert. <?php switch ($_GET['side']) { case 'galleri': $tittel = "Fooooo"; include 'galleri.php'; break; default: $tittel = "Baaar"; include "nyheter.php"; } ?> Bør også bruke $_GET[] istede for $HTTP_GET_VARS[]. Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 (endret) det står fremdeles NULL over Her er forresten siden Endret 6. september 2006 av lefsaker Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Det bør det ikke være, for det der testet jeg hos meg. Hvis meg/oss hele inkluderingsdelen av index.php, og hvordan du printer $tittel. Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Jeg kan laste opp index.php og galleri.php når jeg kommer hjem fra skolen. Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) <?php $tittel = $_GET["side"]; echo ucfirst($tittel); // ucfirst gjør første bokstaven i $tittel uppercase switch ($tittel) { default: include "nyheter.php"; break; case 'galleri': include 'galleri.php'; break; } ?> F.eks. Men bør kjøre noen ekstra sjekker. F.eks om $_GET["side"] er satt. /k Endret 7. september 2006 av kakkle Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Nå står det ingenting på toppen oO Jeg skal ha <?php echo "$tittel"; ?> der den skal vises, sant? Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Hvis du har lagt inn koden slik den er over, så bør tittel komme over siden over inkluderes. Hva er det første du har etter <div id="column2"> ? Det bør være koden over. Dersom du setter <?php echo $tittel?> rett etter, så vil det bli feil, da $tittel ikke er kjent. Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 hmm... jeg kan sjekke når jeg kommer hjem, jeg har ikke filene her. Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Her er index fila index.zip Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Jeg fant en annen kode som nesten funker perfekt. <?php $underside = strtoupper($_GET['side']); $id = strtoupper($_GET['id']); if (!empty($underside)) { echo $underside; } if (!empty($underside) && !empty($id)) { echo $id; } ?> Men da kommer tittelen i store bokstaver... Noen som vet hvordan jeg fikser dette så bare første bokstav er stor? Link Edit: jeg fant det ut Edit 2: Poster koden som funker <?php $underside =($_GET['side']); $id =($_GET['id']); if (!empty($underside)) { echo $underside; } else echo "Forsiden"; ?> Endret 7. september 2006 av lefsaker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå