Gå til innhold

SNES Emulator, hvor finner jeg det?


hean

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Zophar.net en fin liste over konsoll-emulatorer til Windows, og der burde du finne hva du er på utgikk etter.

Man har også liste over emulatorer tilUnix og Mac (samt mange andre platformer).

 

Du skal iallefall kunne binde knappene på enhver emulator til å bruke en gamepad, så skal ikke være noe problem.

 

Vil dog minne deg om, som mange andre i denne tråden, at det å laste ned Super Nintendo spill (ROMS) er ulovlig.

Lenke til kommentar
Zophar.net en fin liste over konsoll-emulatorer til Windows, og der burde du finne hva du er på utgikk etter.

Man har også liste over emulatorer tilUnix og  Mac (samt mange andre platformer).

 

Du skal iallefall kunne binde knappene på enhver emulator til å bruke en gamepad, så skal ikke være noe problem.

 

Vil dog minne deg om, som mange andre i denne tråden, at det å laste ned Super Nintendo spill (ROMS) er ulovlig.

6829780[/snapback]

 

Er det ikke lov om du eier spillet da elns? :hrm: Bryr virkelig nintendo seg om at noen laster ned SNES spilla? Er liksom 14 konsoller siden for dem det..

 

ZSNES synes jeg er den beste Emulatoren. Bare testa lovlige hjemmelaga "roms" da SELVSAGT :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Er det ikke lov om du eier spillet da elns?  :hrm: Bryr virkelig nintendo seg om at noen laster ned SNES spilla? Er liksom 14 konsoller siden for dem det..

 

ZSNES synes jeg er den beste Emulatoren. Bare testa lovlige hjemmelaga "roms" da SELVSAGT :innocent:

6829798[/snapback]

I Norge er det vel lov å laste ned spill, sålenge du faktisk eier orginalen, men er mulig dette har blitt endret med all piratkopieringen av spill og film som har skjedd i senere tid.

Og nå som vi får Virtual Arcade på Nintendo Wii, vil jeg tro at Nintendo gjerne vil at vi skal kjøpe de lovlig der istedet for å laste de ned gratis ;)

Lenke til kommentar

Takker alle sammen for gode svar... har nå skaffet med en slik emulator og den fungerer fint med en kontrollpad.

 

Fikk den av en venn av meg via msn. Fint at dere også advarer mot ulovlighetene med å laste ned ROM`s, for å være ærlig så tenkte jeg faktisk ikke på at det kan være ulovlig.

 

Grunnen til at jeg fikk lyst på en slik emulator var at jeg fant ett gammelt Super Mario All Stars spill men ingen maskin. Så da spiller jeg i grunn helt lovlig da siden jeg har spillet i sin originale versjon?

Lenke til kommentar

Som sagt snes emu er lovlig, men man må ha spillet selv altså orginal cartridge så er det også lov og laste ned rommene, noen roms har protection på de fleste sider at de er "idsa protected" eller noe, husker ikke rette definisjonen, disse er beskyttet fra spillselskap osv imot å bli lastet ned, og om du trenger en snazy kontroller til emulatoren din, med dine lovlige nedlastede roms anbefaler jeg denne rawr!

 

Keep it legal and oldschool! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...