Kneipp Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Hallo Den brenner cd'er helt utmerket men så klarer han dårlig å lese dem etterpå. Dette gjelder spesielt data på slutten av cd-platen. Det rare er at dvd-romen har ingen problemer med å lese de samme cd'ene. Jeg bruker nero nyeste versjon og har brenneren som master og dvd-rom'en som slave på IDE2. Har nyeste firmware 1.05 og WinXP Noen som vet hva kan være feilen? Lenke til kommentar
talisar Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Dårlige plater og for rask brenning? Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 Tviler på det. Dette gjelder alle plater, verbatim, tdk, smartbuy etc. Kanskje det har noe med nero å gjøre, får teste andre brenne programmer. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Du har sp1 til winxp installert. Tror heller ikke at det er nero som er problemet, Men det nytter ikke å bare oppdatere nero(5.5.9.14)Gjør det med winxp også om du ikke har gjort det. Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 Har sp1 installert pluss alle oppdateringer etter det. Jeg skjønner ikke hva kan være problemet, trodde kanskje det var nero. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Quote: Kneipp skrev (2002-10-28 00:39):Har sp1 installert pluss alle oppdateringer etter det.Jeg skjønner ikke hva kan være problemet, trodde kanskje det var nero. Det behøve ikke nødvendigvis være noe som er galt med brenneren din, Kan jo bare være at dvd'en din er bedre på brente plater. Har du det samme problemet med orginale data cd'er? Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 Det virker som det er ingen problemer med original cd'er. Så det har nok noe med brenne funksjonen å gjøre. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Du kan jo alltids prøve å legge inn driverne for harddisk-kontrollern igjen. Om du har Via chipset, så kan du jo prøve å legge inn nyeste Via 4-in-1 ... Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2002 En liten oppdatering.. Har de nyeste via 4-1 in one, dem løste ikke problemet desverre.. Nå prøvde jeg å lage en bin/cue image av en brent cd som brenneren har problemer med, brukte dvd-romen. Så brente jeg denne image filen med CDRWIN. Ingen problemer for brenneren å lese denne cd'en.. Så det må egentlig være at brenneren ikke liker nero noe særlig? Har alltid brent med disc-at-once, vet ikke om det skulle bli noe anderledes hvis jeg brenner med track-at-once. CDRWIN bruker disc-at-once uansett eller? Lenke til kommentar
Tronnis Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Har ikke noe løsning, men sliter med lignende problem selv. Plextor 12/10/32 brenner med siste firmware (1.10). 40x og 48x cd-r (har testet smartbuy og verbatim) er ikke lesbare i cd-rom. Kun i brenneren og dvd-rom. Dvs 40x er lesbare i 50% av tilfellene i cd-rom. 24x og 32x funker utmerket (synd de omtrent ikke selges lenger). Hva i all verden kan dette skyldes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå