Gå til innhold

Problem med sending av mail

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver og utvikler et system som automatisk skal sende ut en e-post til mange e-post adresser i en MySQL database. Det fungerer til gmail adresser og adressen min, men ikke til @online.no adresser. Meldingen jeg får i maillog er:

Sep 6 00:13:16 hybel-pc sm-mta[6115]: k85LTNlw004101: to=<[email protected]>, ctladdr=<[email protected]> (99/99), delay=00:43:53, xdelay=00:00:07, mailer=esmtp, pri=300941, relay=mx.online.no. [193.213.115.10], dsn=4.3.2, stat=Deferred: 451 4.3.2 Please try again later

Hva kan dette komme av? Min teori er at det av en eller annen grunn blir fanget opp av spam filteret hos online.no men det er bare tipping. PHP koden jeg bruker til å sende mail er:

$headers = "From: \"Rolv Sverre Frøise\"<[email protected]>\n";

$melding = "Mail tekst";

mail("$respons[2]", 'Emne', $melding, $headers);

Er det noen andre headere jeg burde prøve å ta med?

En annen teori er at spam filteret til telenor ikke tillater mail fra servere som står i ip serier beregnet for sluttbrukere. Hvordan setter jeg php til å bruke en ekstern smtp server?

Er ikke sikker på om dette er postet i riktig kategori, men postet det her jeg siden det har mest med php å gjøre.

Endret av TheBoz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo prøve å endre SMTP.

Det gjør du med ini_set(). Altså, ini_set(SMTP,"smtp.server.no");.

Og hvorfor har du $responds[2] inni ""?

6814021[/snapback]

$responds[2] er mail adressen hentet ut fra en database. Vet ikke hvorfor jeg har "" rundt det, men når jeg tenker meg om så kan jeg vel droppe det..

Har nå prøvd å sette smtp serveren med komandoen du skrev så skal jeg se om det fungerer.

Oppdatering: Det ser ut til å fungere, fikk sendt mail til min adresse på @online.no. Så var sikkert problemet at Telenor ikke tillater mail fra servere som står i subnet som er beregnet for sluttbrukere. Litt dumt synes i allefall jeg.

Endret av TheBoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...