Talker Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Hvordan kan jeg teste farten på USB'en min? Helst uten å fylle en hel mp3-spiller med junk.. (noe som tar veldi lang tid) :/ Lurer på om jeg ikke har den hastigheten som jeg skullle hatt ved USB 2.0 :o Lenke til kommentar
Talker Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 ingen som vet hvordan detta kan gjøres? Må vel kunne gjøres i likhet med testing av harddisk hastigheter. Hva er hastigheten til USB 1 btw? Lenke til kommentar
Matsols Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Altså. Det kan gjøres med et enkelt regnestykke. Vet du hvor mange MB som skal overføres, så tar du bare tida, og vips. Da har du et forhold som MB/S. Dette blir jo selvfølgelig ikke helt nøyaktig iom at det er mange feilkilder, men det gir deg en pekepinn ihvertfall. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 USB 1.1 har ein overføringshastighet på 12Mbit\s. Det må vel finnes overføringsprogrammer som kan måle dette? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Mistenker du at USB-porten har for lav kapasitet? I så fall, hvorfor? Usb1 har en teoretisk båndbredde på 12 megabit/sekund. Hvis du kopierer filer til og fra en ekstern harddisk som kobles på en usb1-port, så vil hastigheten typisk ligge på rundt 1 Mb/sek. Setter du inn en kortleser så kan denne hastigheten reduseres ytterlig på grunn av hastigheten på selve kortet. Og husk at det er forskjell på bits og bytes Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 For å finne ut riktig hastighet, kan du koble til din mp3-spiller og den vil vel mest sannsynlig dukke opp som en "Flyttbar lagringsenhet". Start så en FTP-klient (FlashFXP) og "upload" en fil fra harddisken til den flyttbare lagringsenheten. Voila =) Lenke til kommentar
CFD Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 (endret) USB 2.0 er jo 480mbit ,men man oppnår sjelden dette siden dette kun er et teoretisk tall. Mp3spillere med flashminne har dårlig overføringshastighet og det er vanlig ,men hardiskspiller og eksterne hardisker er raske. (10-20MBs) Endret 10. september 2006 av CFD Lenke til kommentar
Talker Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Okei. Grunnen er at jeg syns jeg overførte sanger til en mp3-spiller betydelig tregere på denne maskinen enn på en annens. Skal prøve tipset med ftp-klienten. Takker for alle tips. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå