Gå til innhold

PS3: Utvide lagringskapasiteten?

BeeR

Anbefalte innlegg

Ok, etter at den største skuffelsen har lagt seg etter at det ble kjent at vi må vente til Mars (den som venter på noe godt osv.... host...!)

Oppdaget en positiv overraskelse på de nye sidene til PS3 (Dette var ihvertfall nytt for meg):

Leste om lagringskapasiteten til PS3:

"PS3 - systemet bruker en harddisk på 2,5" for lagring - 20 GB eller 60 GB. Det er i midlertid mulig å oppgradere lagringskapasiteten ytterligere ved å bruke en standard HDD på 2,5 tommer"

Interessant - betyr dette at man bare kan sette inn en ekstra disk i en håndvendig selv? På bildet ser det ut til at det er et deksel på siden av PS3 til nettopp dette.

Noen som vet noe mere om dette?

Med 60 + 160 GB lagring får ihvertfall jeg god plass til hele musikk og bilde samlingen min + en god del filmer (spørs bare hva PS3 vil spille av uten DRM osv da...)

-M

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå tror jeg at PS3 vil kjøre en grei versjon av linux som gjør det mulig for et par modifikasjoner og homebrew på videokodec fronten ivertfall. Vi så jo alle hvordan homebrew tok PSP med storm :love:

Tror ikke det blir like stort på PS3 med det første. Men når lanseringen i europa kommer så finnes det nok en del nice programmer der ute som bare venter på å bli installert og brukt.

Lenke til kommentar
Ok, etter at den største skuffelsen har lagt seg etter at det ble kjent at vi må vente til Mars (den som venter på noe godt osv.... host...!)

Oppdaget en positiv overraskelse på de nye sidene til PS3 (Dette var ihvertfall nytt for meg):

"PS3 - systemet bruker en harddisk på 2,5" for lagring - 20 GB eller 60 GB. Det er i midlertid mulig å oppgradere lagringskapasiteten ytterligere ved å bruke en standard HDD på 2,5 tommer"

Interessant - betyr dette at man bare kan sette inn en ekstra disk i en håndvendig selv? På bildet ser det ut til at det er et deksel på siden av PS3 til nettopp dette.

Med 60 + 160 GB lagring får ihvertfall jeg god plass til hele musikk og bilde samlingen min + en god del filmer (spørs bare hva PS3 vil spille av uten DRM osv da...)

-M

6813835[/snapback]

Har hatt en tung dag selv, og er ganske skuffet over å måtte vente i enda 4 månder.

Ble litt bedre humør etter at jeg gikk videre til 5. runde i nogescupen i Hattrick, men en bedriten nyhet uansett.

Nei, det er ikke avgjort hvilken type 2,5" HDD..

Eneste vi vet er størrelsen, er fremdeles ikke klart om Sony sine harddisker kommer til å benytte rare koblinger, eller om du kan hive inn en vanlig 120GB Western Digital 2,5" HDD..

Tviler litt på det, men det er vell ett lite håp, siden de har åpnet litt opp og gir deg nå muligheter til at du kan bruke andre produsenter sine Memsticker, Flash, etc.

Lenke til kommentar

OS'et må nok modifiseres litt for å kjøre alt av musikk og videofiler. Med tanke på at Sony er tungt inne på musikk- og film-markedet så blir det nok sterk fokus på DRM i systemet. Men med tanke på at det er Linux som brukes bør det ikke ta lang tid før man kan kjøre alt man vil på PS3....

Lenke til kommentar
OS'et må nok modifiseres litt for å kjøre alt av musikk og videofiler. Med tanke på at Sony er tungt inne på musikk- og film-markedet så blir det nok sterk fokus på DRM i systemet. Men med tanke på at det er Linux som brukes bør det ikke ta lang tid før man kan kjøre alt man vil på PS3....

6817081[/snapback]

Når det ein gong blir tilfelle, blir det ein stk PS3 her i huset òg! (Hvis ikkje det er mogleg på XBOX360 først såklart ;)) Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Men med tanke på at det er Linux som brukes bør det ikke ta lang tid før man kan kjøre alt man vil på PS3....

6817081[/snapback]

Diskuterte dette på et annet forum og konklusjonen var at hvis man kjenner Sony rett, så vil de sikkert prøve å lukke Linux distroen så mye som mulig. User Created Content er fy fy, vet du :p

Lenke til kommentar

-M

6813835[/snapback]

Har hatt en tung dag selv, og er ganske skuffet over å måtte vente i enda 4 månder.

Ble litt bedre humør etter at jeg gikk videre til 5. runde i nogescupen i Hattrick, men en bedriten nyhet uansett.

Nei, det er ikke avgjort hvilken type 2,5" HDD..

Eneste vi vet er størrelsen, er fremdeles ikke klart om Sony sine harddisker kommer til å benytte rare koblinger, eller om du kan hive inn en vanlig 120GB Western Digital 2,5" HDD..

Tviler litt på det, men det er vell ett lite håp, siden de har åpnet litt opp og gir deg nå muligheter til at du kan bruke andre produsenter sine Memsticker, Flash, etc.

6816052[/snapback]

oppsann.. :)

Hadde ikke sjekket sidene selv, du hadde visst rett.. :p

post-53075-1157795587_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hvis dette er tilfellet skulle de ha solgt maskinen uten harddisk, og garantert mange som kommer til å stusse på hvorfor den selges med harddisk i det heletatt. F.eks jeg som allerede har en på 80gb liggende løst, eller folk som vil ha mer plass får ikke brukt den harddisken som er inne i PS3'en fra før til noe som helst om de oppgraderer. Så dette var en merkelig strategi.

Lenke til kommentar

Klart best at alle konsoller blir solgt med harddisk, fordi da vet spillutviklere at absolutt alle PS3 har HDD.

Konsoll-spillutviklerene pleier å utvikle spill, som benytter seg av laveste hardware-lkonfigurasjon, for å dekke størst mulig marked. :-/

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...