nabbskall Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Hei, har en båt med en suzuki motor på (30 hk) bruker 25 liter bensin på 2-3 timer er det normalt? er ikke så mye start/stopp heller, kjører bare på full "guffe" Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 Hei, har en båt med en suzuki motor på (30 hk) bruker 25 liter bensin på 2-3 timer er det normalt? er ikke så mye start/stopp heller, kjører bare på full "guffe" 6813793[/snapback] er det noe jeg kan gjøre for å få den til å bruke mindre bensin? Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) hmm, full guffe har en tendens til å bruke mye bensin. Prøv å bare ha 3/4 throttle, kanskje du vil merke litt forbedring da. -Polere undersiden av båten, og sørge for at propellen er riktig størrelse i forhold til båten, og at trimmen er riktig. Kanskje det kan hjelpe litt. Endret 6. september 2006 av Noldus Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 hmm, full guffe har en tendens til å bruke mye bensin. Prøv å bare ha 3/4 throttle, kanskje du vil merke litt forbedring da. -Polere undersiden av båten, og sørge for at propellen er riktig størrelse i forhold til båten, og at trimmen er riktig. Kanskje det kan hjelpe litt. 6814442[/snapback] prøvd 3/4 ja men da er den utrolig treig xD båten er stor Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Jeg tror ikke det er ganske normalt forbruk på full guffe hele veien, hvis båten er stor. Da jeg hadde 30hk på min 14" tok det ikke lang tid før tanken var tom. Og hvis det er flere personer i båten bruker den enda mer - ikke til å unngå Lenke til kommentar
Rekso Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 du har ikke vurdert å kjøpe en større motor hvis det går så sakte på 3/4? Kanskje du har for liten motor til ditt bruk? Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 du har ikke vurdert å kjøpe en større motor hvis det går så sakte på 3/4? Kanskje du har for liten motor til ditt bruk? 6814882[/snapback] tja kanskje det når jeg har penger :!: utrolig dyrt å dra på fisketur med den båten.. Lenke til kommentar
olemann91 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 er den trimmet? den bruker ofte mer bensin da enn om den ikke er det.. eller kansje tanken lekker... en venn av meg som hadde det problemet.. Lenke til kommentar
kosemus Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 hvis båten er tung, må motoren slite og da bruker den mye mere bensin !!. kansje en større motor hadde vert tingen Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 er den trimmet? den bruker ofte mer bensin da enn om den ikke er det.. eller kansje tanken lekker... en venn av meg som hadde det problemet.. 6893916[/snapback] er nok ikke trimmet nei, uberørt motor.. Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Kjøp større motor og gi mindre gass, kanskje du til og med får lavere bensinforbruk. Motoren kommer ikke til å slite slik som 30hk`n din gjør! Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Er det en 2 eller 3 syl? hvor gammel er den? og kjørestilen har også mye og si.... Hvis du har full guffe hele tida men går ofte opp og ned av plan vil den bruke mye men hvis du ligger på jevn fart over lengre avstander bruker den lite...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå