trmika Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Pc: intel P4 2,26 GHz skjermkort : asus geforce4 4400ti 128 mb driver : Nvidia 3123 lydkort : sb audigy intern Distro : Mandrake 9.0 Winex : ver 2.2 Jeg har prøvd å få Winex til å fungere med spill , men har problemer med supermounten til MD 9. Er Desverre helt fersk med Linux, så jeg kan for lite om kommandoene og filene rundt OS-et. Har fått noe hjelp fra Transgaming , men min siste forespøsel har jeg ikke hørt noe fra ( 13. oktober ) siden jeg skrev den. Defor prøver jeg her : Jeg har fått følgende tips: # chmod a+r [CD-ROM Device] # chmod a+rx [CD-ROM mount point] and also the enable and disable for the supermount 1) open /etc/fstab in a text editor 2) Look for the line that reads: none /mnt/cdrom supermount dev=/dev/scd0,fs=auto,ro,--,iocharset=iso8859-1,codepage=850,umask=0 0 0 3) comment out this line by placing a "#" at the begining so it reads: #none /mnt/cdrom supermount dev=/dev/scd0,fs=auto,ro,--,iocharset=iso8859-1,codepage=850,umask=0 0 0 4) add this line to /etc/fstab: /dev/scd0 /mnt/cdrom auto user,iocharset=iso8859-1,umask=0,exec,codepage=850,ro,noauto 0 0 5) save the file Hos meg stod det i /etc/fstab/: /dev/hdc /mnt/cdrom auto codepage=850,iocharset=iso8859-1,noauto,nosuid,ro,umask=0,user,nodev 0 0 da jeg fosøkte dette fikk jeg error i /etc/fstab/ dev hdc gir meg trøbbel da maskina ikke kan finne hdc når jeg forsøker å mounte cdrom-en etter å ha kjørt supermount -i disable hva kan jeg gjøre... vil så gjerne få Linux winex hva kan jeg gjøre? Vil så gjerne kovertere helt til Linux. Er dumt å måtte bruke windows som spill-konsoll. Når alt det andre funker hos meg i Linux ps beklager at noe av teksten er på engelsk. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Etter hva jeg forstår har du problemer med og få Winex til og finne CD-rom'en din med dine game-cder. Det du må gjøre er og åpne config filen til Winex, her finner jeg min: /home/ketil/.transgaming/config der har jeg lagt til: [Drive H] "Path" = "/cdrom" "Type" = "cdrom" Da har jeg laget en "windows-cdrom" stasjon for winex. Deretter må jeg mounte cd-romen på /cdrom. Jeg åpner så en terminal (aterm/xterm/eterm/rxvt etc.) og su'er meg ( skriv su -) skriv inn root passordet. Derretter mounter du cd-romen (husk og ha satt i cd-platen :razz: ) kommando: mount /dev/cdrom /cdrom Da skal linux mounte cdromen rett. Derretter skriver du "exit" for og komme ut av su-mode, 'cd' deg til mappen med spillet (her GTA3) /mnt/raid1/games/Rockstar Games/gtaiii og skriv 'winex gta3.exe' voila og spillet skal kjøre, for nå finner det cd'en i /cdrom eller stasjon H som winex bruker. Capice? Håper jeg ikke missforstod problemet ditt nå da... Lenke til kommentar
trmika Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2002 beklager at jeg glemte å fortelle dette fikk et lignende svar fra transgaming : We are currently experiencing a problem with Mandrake 9.0 and the cd autodetect in WineX. Mandrake decided to change their fstab format in their latest release and a fix has been created and will be available in the next package. In the meantime you will need to add a cdrom listing in your .transgaming/config file. [Drive H] "Path" = "/mnt/cdrom" "Type" = "cdrom" "Lavel" = "cdrom" "Filesystem" = "win95" + dette: pardon me I forgot a line: "Device" = "/dev/scd0" Please note that your cd-rom device may not be /dev/scd0, check you /etc/fstab for the correct device point. dette hjalp ikke. Logger inn som root. Men i md9`s" utforsker" er cdrom-en stengt, og jeg får ikke lest cdrom-en får beskjed om at jeg ikke har rettigheter til den ( som root ???? ). og etter å ha disablet supermount og forandret /etc/fstab/ får jeg altså denne meldingen: error in /etc/fstab/ og får ikke mountet cdrom-en. tror det er en feil i supermounten som blir initiert ved installering av MD9 og ikke i Winex. Hvordan kan jeg få forandret slik at jeg får rett DEV på cdromen ( er ikke dette rett antagelse ? ) trmika Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå