Gå til innhold

Vannkjøling som lekker som f...


Anbefalte innlegg

Har kjøpt en brukt pc med "waterchill" sett, med en "antartica" cpu blokk, blokk for chipsett, og for gpu (samt slanger og pumpe/reservoar). Har 1/2 tommes slanger.

 

Problemet mitt er at det lekker. Lekkasjene er i overgangen fra slange, til koblingen som sitter mellom slangen som igjen er koblet til blokken. Mulig dette var kronglete formulert, men vet ikke helt hva delen som slangene kobles sammen med heter.

 

Ett annet problem er at når jeg kobler om, og prøver igjen, så flyttes lekkasjen, til ny slange, og ny "kontakt". Siste stedet det var lekkasje var mellom pumpa og slange.

 

Tenkte jeg skulle skru ut hovedkortet, slik at jeg kunne tatt blokkene av, og kjørt de for seg selv. Så viser det seg at en skrue har fått gjengene sine ødlagt, og den får jeg ikke ut. Så det gikk ikke :mad: .

 

Har lest sticky'ene, men finner ikke noe særlig der. Har hørt at vaselin kan hjelpe. Er det noe å prøve?

 

Skal nevnes at dette er første gangen jeg prøver vannkjøling.

 

Pumpa er plassert i bunnen av kabinettet (ett stort chieftec), ved siden av skjermkortet., like ved siden av radiatoren (som sitter nede i front).

 

Forslag mottas med takk. Yes. :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første håper jeg du bruker slanger som er beregnet til waterchill hurtigkoblinger.

For det andre så bør du bruke noe kraft når setter slangen fast i hurtigkoblingene. Slangen vil da mest sannsynlig vandre et par millimeter lenger inn i koblingen og tette lekkasjen som du har.

 

En ting som også er viktig er at slangen er kuttet helt rett da ujevnt kutt også kan skape lekkasje.

 

Lykke til :thumbup:

Endret av Obix
Lenke til kommentar
Vel jeg har brukt loctite på min vanntank den er tett den, men ja slanger som passer til waterchill hurtigkoblinger er jo heller ikke en dårlig stand å begynne, men jeg kan garantere at hvis du bruker gjengelim blir det tett.. =/, helt sant

6816346[/snapback]

 

ok - da blir det en tur innom gjengelim-forhandleren i dag.. Takker og bukker for svar!

Endret av Mathis
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser ikke hvordan ødelagte gjenger gjør at du ikke får ut skruen. sikker på at det ikke er skruehodet som er ødelagt?

 

Siden settet er brukt, bør du prøve å rense tilkoblingen med en q-tip (se tegning). Du bør også være veldig nøye med å kutte slangen så du ikke får hakk.

post-30131-1158829299_thumb.jpg

 

Mulig jeg missforstår hvor du vil bruke gjengeteip og vaselin, men jeg ville ikke brukt dette for å prøve å tette mellom kobling og slange. Med vaselin ser jeg for meg at du kan få lekkasje senere ettersom vaselinen blir vasket vekk, og gjengeteip vil vel sitte som f... hvilket er bra helt til du skal skifte slangen.

Endret av spaakh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Hvordan skal slangeklemmer hjelpe?

6922337[/snapback]

Skreiv han ikke at lekkasjen var mellom slanger og kobling da? Da skulle det vel hjelpe å ta på slangeklemmer i tilfelle slangen henger litt for løst utforbi koblingen. Kanskje jeg tenker helt feil og ikke har skjønt den egentlige problemstillingen. Ikke skyt meg forde'.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...