Gå til innhold

PlayStation 3-lansering utsatt (PS3)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde Xbox360 gitt meg det samme som en PS3 vil gjøre så skulle jeg gjort det.

Sånn er det ikke, dessverre. ;)

6813687[/snapback]

Bold statement, og noe du kommer til å få mye pepper for, tenker jeg... ;)

Men jeg er både enig og uenig, selv sett fra en gamers synspunkt. Jeg har alltid holdt fast ved at en spillkonsolls styrke ligger i spillopplevelsen den klarer å levere og da følgelig hvilke spill som kommer. Jeg kan være enig med deg hvis det er bestemte eksklusive titler eller PlayStation-only franchise'r du er ute etter. Er man en Metal Gear fan, så leverer ikke 360 varene, for å si det enkelt.

Men jeg er uenig også. Jeg tenker spesielt på et lite inntil-forrige-uke-eksklusivt-til-PS3 hjertebarn for meg, Assassin's Creed. Det var spillet som gjorde at jeg vurderte PS3 tidligere enn det jeg gjør nå. For nå får jeg den samme opplevelsen på 360 som jeg ville gjort på PS3 (gitt at spillene blir like, vel og merke; det vil jo tiden vise). Det er fremdeles eksklusive titler til PS3 som virker bra, men ingen jeg ville solgt sjela mi for å få tak i.

Poenget mitt er at hvis man er avhengig av franchise'r, så er man bundet til bestemte konsoller, og under denne forutsetningen har du rett. (Eller hvis du refererer til 1080p.) Men inntil videre vil de som frigjør seg fra franchise'r få en likeverdig opplevelse på 360.

Men en helt annen ting. Hvordan kan det ha seg at dere 360 fans syns det er så bra at PS3 blir utsatt og sitter og håper at den flopper? Hvordan tror dere kvaliteten på 360-spill blir hvis MS ikke har noen reelle konkurrenter?

Lenke til kommentar

Er vel omtrent som forventet. Spillbransjen er jo dessuten notorisk når det gjelder å flytte på lanseringsdatoer. Jeg har personlig ikke tenkt å engang se på en PS3 før prisen bikker over på den riktige siden av 3000, men jeg hadde håpet på et prisfall på PS2 før lanseringen slik at jeg kunne erstatte min nylig avdøde PS2, og det blir det vel neppe noe av nå.

Jeg er personlig også litt glad for denne utsettelsen, fordi Wii nå blir eneste lansering denne høsten, og dermed sannsynligvis får mye mer oppmerksomhet enn om den skulle konkurert om oppmerksomheten med dinosauren PS3.

Og for dere som er misfornøyde; var det noen som sa SmashMyPS3?

Endret av kakk
Lenke til kommentar

Grunnen for at jeg må ha meg en PS3 er jo på grunn av Vision Gran Turismo, Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, Tekken 6, Jak and Daxter: The Lost Frontier, Final Fantasy XIII, Ratchet and Clank PS3, Devil May Cry 4 og Final Fantasy Versus XIII. Og de spillene finner man ikke på noen andre konsoller. Men på den annen side så har jo Xbox 360 og Wii en del eksklusive spill, så jeg ender opp med alle. :p

Uansett, det som er det mest negative med denne saken, er jo at nå sikkert ikke blir priskutt på Xbox 360 i Europa tidligst når PS3 lanserer. Men på grunn av den høye PS3-prisen så blir det sikkert enda lenger til. Kanskje ikke før julesalget 2007. Prisen er nok litt avhengig av hvordan Wii gjør det, selv om de ikke er 100% direkte konkurrenter. Og det er jo meget kjipt for oss som har lyst å spille Saint's Row og Dead Rising uten å måtte punge ut 3000 kroner for konsollen i tillegg til spillene.

Men på den annen side igjen så ser det jo ut som PS2 langt fra er død, i motsetning til GC og Xbox. Spill som Okami, Yakuza, Guitar Hero 2, Valkyrie Profile 2, Bully, Final Fantasy XII og God of War 2 er alle spill som kommer til å underholde meg de neste 9 månedene. Så forhåpentligvis ser vi en aggressiv PS2-kampanje her i Europa med priser på 700-800 kroner for en PS2. Det hadde i hvert fall vært veldig greit, for min PS2 begynner å dra på årene.

Endret av Egle
Lenke til kommentar
Uansett, det som er det mest negative med denne saken er jo at nå sikkert ikke blir priskutt på Xbox 360 i Europa tidligst når PS3 lanserer. Men på grunn av den høye PS3-prisen så blir det sikkert enda lenger til. Kanskje ikke før julesalget 2007.

6813856[/snapback]

Vet ikke, kan være de kutter prisen likevel og kjører en reklamekampanje basert på PS3ens pris og utsettelse.

Lenke til kommentar
Hva er det PS3 vil ha som X360 ikke har i dag? BD-spiller? Vel, da kan du bare fortsette å vente. ;)

6813702[/snapback]

Det handler kanskje først og fremst om det folk ser ut til å glemme midt oppi alt dilldallet:

SPILLENE.

Takk

Edit: passa bedre med dilldall.

6813687[/snapback]

Hvordan kan du si dette når du ikke har prøvd en ps3?

6813708[/snapback]

Hvordan jeg kan si det? Vel, jeg vet nå omtrent hvilke spill som er PS3-eksklusive og ikke, da...

Dessverre er det sånn at de fleste her bare prater kraft og hastighet og BD-brenner og blablabla.

Jeg bryr meg ikke om det. Alt det der. Det er ikke så farlig. På disse punktene er ikke konsollene så ulike uansett.

Men dere glemmer det viktigste. Hver eneste gang. Dere diskuterer konsoller til dere stuper, men har dere glemt hva man skal med en konsoll? :hmm:

Og uansett, så gjør det ikke så mye for min del. Jeg hadde aldri i verden kjøpt en PS3 på release uansett. Men å si at man skal gå ut og kjøpe en X360 eller Wii nå bare fordi man skal slippe å vente et halvt år til på PS3, det syns jeg høres noe merkelig ut.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
• Gears of War,

• Rainbow Six: Vegas,

• Call of Duty 3

Desse har jo alle release den 17. november.

Eg trur desse stor-titlane vil selge eit stort antall XBOX 360 units.

Spesielt med tanke på at dei ikkje har konkurranse med PS3 her i europa, slik som dei egentleg sku ha.

6813455[/snapback]

Enig, det er SPILL som selger konsoller!

Virker som Sony har glemt dette og trur at PS3 vil selge seg selv kun fordi det er en PlayStation.

At den er bakoverkompatibel med PS2 spill er ikke noe som vil selge en eneste PS3.

Når man først kjøper next-gen vil man da ikke sitte å spille flere år gamle spill!

Da kan man like så godt beholde PS2'n!

Trur noen hoder vil rulle hos Sony Corp i løpet av 07!

At de taper voldsomt til Nintendo & MS iløpet av juletider her i Europa kommer de til å merke!

Selv er jeg ganske glad, da jeg personlig mener at konkuranse mellom 3 store kommer kun oss forbrukere til gode!

6813568[/snapback]

Akuratt - men det er ikkje til å stikke under stolen at XBOX 360 vil nyte godt av denne utsettelsen.

Xbox360 er knallbra, billig og godt alternativ til ps3.

Å la være å kjøpe en konsoll pga at du ikke liker brandet blir for dumt...

6813385[/snapback]

Det strekker seg nok litt lengre enn at eg ikkje liker merket. Uansett, la oss halde oss til tema. Poenget er at eg no ikkje har noko å bruke HDTVen til :(. XBox 360 er ikkje eit alternativ for meg.

Kay

6813609[/snapback]

Blir litt ris til egen bak det der. :)

Men ein skal få velge sjølv kva konsoll ein vil ha.

Nå vet jeg rett og slett ikke om jeg kjøper PS3, men kjøper en Wii og 360. Hva skal jeg gjøre?!

6813703[/snapback]

Vel, eg kan på det varmaste anbefala XBOX 360. Den har underholdt meg i fleire hundretals timar. Og så kjem det mykje bra spel til den no framover.

Lykke til med valget ditt :)

Lenke til kommentar

Jaja, Europa slepp forhåpentlegvis alle problema første generasjonen av ein ny konsoll ofte har. Dette kompinert med eit betre spelutval gjer kasnkje utsettelsen litt lettare å svelge. Men det er alltid bittert når ting blir utsatt så nært utgivelsedatoen. Får bare håpe at dette er siste gong PS3 vert utsett.

Lenke til kommentar
Grunnen for at jeg må ha meg en PS3 er jo på grunn av Vision Gran Turismo, Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, Tekken 6, Jak and Daxter: The Lost Frontier, Final Fantasy XIII, Ratchet and Clank PS3, Devil May Cry 4 og Final Fantasy Versus XIII. Og de spillene finner man ikke på noen andre konsoller. Men på den annen side så har jo Xbox 360 og Wii en del eksklusive spill, så jeg ender opp med alle. :p

Jeg har mine tvil om at DMC4 og FF-serien kommer til å bli eksklusive for PS3.. og er folk bobmbesikre på at den VIRKELIG kommer i mars!? Det kan jo bli som med PS2 at den kommer 9 måneder etter USA/Asia og da er vi plutselig i August/September!! :hmm:

Lenke til kommentar

Men en helt annen ting. Hvordan kan det ha seg at dere 360 fans syns det er så bra at PS3 blir utsatt og sitter og håper at den flopper? Hvordan tror dere kvaliteten på 360-spill blir hvis MS ikke har noen reelle konkurrenter?

6813837[/snapback]

Nå vet jeg ikke om jeg faller under kategorien 360-fan, men for min del så sitter jeg ikke med sjampisen og skåler nå.

Syntes det er synd for de som har ventet alt for lenge på PS3 allerede.

Noen trøstende ord er vel at dere kanskje ikke går glipp av det helt store de første månedene, sett bort ifra å endelig få plassert konsollen på gutterommet eller i stua.

Det var forholdsvis labert for oss som kjøpte 360 ved lansering, sett bort ifra noen få titler som de fleste kjempet om å få et eksemplar av, mens det nå, snart 8 måneder etterpå virkelig har tatt seg opp.. Dere venter nok ikke forgjeves :)

Sjansen for at PS3 flopper woldwide er nok minimal, posisjonen deres i Asia og USA tatt i betraktning, så det tror jeg ikke er noen problemstilling.

Samtidig ville nok kvaliteten på spillene til 360'n neppe blitt redusert, men kunne heller fort blitt forbedret. Husk at det ikke er MS selv som utvikler de, og kampen om salgstallene hadde bare vært enda hardere om man samlet alle spillene på en konsoll. Blir aldri noen problemstilling dette heller.

Lenke til kommentar

http://www.vgb.no/8004/perma/99629

Rune Fjeld Olsen fra VG kommenterer;

Naboen min fikk æren av å debutere med spørsmålet foran frysedisken på Kiwi. Han er det jeg vil kalle en «typisk spiller» - i begynnelsen av 30-årene og generelt spillinteressert, uten å være så oppdatert som det for eksempel jeg er. Han er opptatt av fete, actionpregede spillopplevelser i «high definition», og ikke fullt så opptatt av om kilden til opplevelsene lages av Sony eller Microsoft.

Svaret mitt synliggjør den største utfordringen Sony står ovenfor i konkurransen mot Xbox 360:

- Du vil neppe angre om du kjøper en Xbox 360.

Lenke til kommentar

6813687[/snapback]

Hva er det PS3 vil ha som X360 ikke har i dag? BD-spiller? Vel, da kan du bare fortsette å vente. ;)

6813702[/snapback]

Skulle ikke ps3 ha brenner?

Den har vel en ganske stor hdd.

Og den er vel sterkere, på arket i det minste.

6813717[/snapback]

PS3 har aldri vært lansert med brenner, kun BD/DVD/CD-leser.

Den har ikke en ganske stor HDD. 60 GB er fortsatt ikke i nærheten av stort. Grunnen til at PS3 har en større HDD er at Sony ser for seg PS3 som et multimediasenter hvor filmer, musikk, etc., lagres (og da er heller ikke 60GB nok). MS sin visjon har vært at X360 er en multimediaspiller hvor filmer, musikk, etc. lagres på en PC et annet sted i huset og streames til X360-en. Ergo trengs ikke en like stor disk. Disken brukes til å lagre ting som bare har med X360-en å gjøre som demoer, arkadespill, lagrede spill, cache... Men for all del, skulle gjerne hatt større disk. ;)

Hvilken av X360 og PS3 som har størst muskler vet vi ikke enda. Vi vet bare at det går ikke an å sammenligne arkitekturene direkte, man kan ikke stille opp to og to tall og si at siden (for eksempel) PS3 har høyere FLOPS på papiret enn X360, så er PS3 kraftigere. X360 er litt bedre enn PS3 på ting som generell prosessering (fint for AI og vanlig spillkode), mens PS3 er bedre på tallknusing (fint for en del fysiske effekter). Samtidig er ingen av dem dårlige på noe av det ovennevnte heller. Begge har kraftige grafikkprosessorer. Den som sitter i PS3 vet vi enda lite om, men det vi vet er at specs på den matcher specs på X360 sin. Igjen er de best på hver sine ting. Alt i alt tror mange (meg inkludert) at disse forskjellene jevner ut forskjellen i ytelse og at X360 og PS3 vil framstå som nokså like i ytelse.

Lenke til kommentar

Nå har det kommet mer nyheter.

Sony har tidligere sagt at de vil produsere 6 millioner enheter før utgangen av 2006. Nå har de moderert seg til 2 millioner.

I tillegg sier de at de kommer til å legge ut 400.000 enheter for salg i USA den 17. nov, og 100.000 enheter i Japan den 11. nov.

Noen som husker hvor mange Xbox360 som var tilgjengelig ved «launch»? Dette kan jo fort bli enda en fiaskolansering. 100.000 enheter i Japan høres ekstremt lite ut...

Lenke til kommentar

Se her ja:

In the U.S., about 400,000 PlayStation 3 machines will be available when they go on sale Nov. 17. About 100,000 will be available on the Nov. 11 Japan launch date...

http://www.iht.com/articles/ap/2006/09/06/...PlayStation.php

Det er nok en del utviklere som river seg i håret nå - særlig hvis de er i ferd med å gå tom for penger og har satset mye på at Sony skal få flere millioner konsoller på markedet i løpet av noen få måneder etter launch.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Kanskje Sony setter ned prisen litt for oss europere som en liten trøst? :)

6814093[/snapback]

Setter vel heller opp når de ser hvor mange som er interessert. :p

Lenke til kommentar
Kjenner det bygger seg opp et aldri så lite sinne ovenfor Sony her..

Jaja, tar frem sprittusjen og endrer litt så det blir "jeg har avbestilt Playstation 3 hos komplett.no" :)

6813049[/snapback]

Kunne ikke sagt det bedre selv. :!:

Men seriøst, dette vil treffe Sony i bakhodet så det holder! Jeg regner ikke med at jeg var alene om å prioritere ps3 foran 360, falt meg aldri inn å kjøpe 360 siden ps3 skulle komme i november. Men når Sony viser en slik holdning overfor europeere vurderer jeg 360 veldig sterkt. Og da jeg er svært filminteressert i tillegg hadde kjøp av ps3 hatt mye å si for hvilket format jeg hadde gått for. I dag kjøper jeg 5-7 dvd'er i uken, og når BD hadde lansert nok titler vil det si at jeg hadde lagt svært mange tusenlapper i det formatet. Nå er det mye mulig jeg går for HD-DVD istedet, litt på pur faen og litt fordi jeg tror det er det formatet Europa kommer til å gå for nå. Nekter å tro at jeg er unik i denne sammenhengen. :mad:

6813091[/snapback]

kunne ikke ha vært mer enig med deg!!

jeg er også svært filminteressert og kommer til å satse på HD-DVD, mest for pur faenskap :mad:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...