Gå til innhold

PlayStation 3-lansering utsatt (PS3)

Anbefalte innlegg

Jaja, får vel trøste meg med at jeg sannsynligvis ikke ville klart å få tak i en PS3 på denne siden av nyttår uansett.

6813052[/snapback]

Jepp, men nå kan det hende at den ikke blir enkel å få tak i før høsten 2007 - det blir ganske sikkert utsolgt rimelig raskt når den kommer uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjenner det bygger seg opp et aldri så lite sinne ovenfor Sony her..

Jaja, tar frem sprittusjen og endrer litt så det blir "jeg har avbestilt Playstation 3 hos komplett.no" :)

6813049[/snapback]

Kunne ikke sagt det bedre selv. :!:

Men seriøst, dette vil treffe Sony i bakhodet så det holder! Jeg regner ikke med at jeg var alene om å prioritere ps3 foran 360, falt meg aldri inn å kjøpe 360 siden ps3 skulle komme i november. Men når Sony viser en slik holdning overfor europeere vurderer jeg 360 veldig sterkt. Og da jeg er svært filminteressert i tillegg hadde kjøp av ps3 hatt mye å si for hvilket format jeg hadde gått for. I dag kjøper jeg 5-7 dvd'er i uken, og når BD hadde lansert nok titler vil det si at jeg hadde lagt svært mange tusenlapper i det formatet. Nå er det mye mulig jeg går for HD-DVD istedet, litt på pur faen og litt fordi jeg tror det er det formatet Europa kommer til å gå for nå. Nekter å tro at jeg er unik i denne sammenhengen. :mad:

Lenke til kommentar

Smart trekk av Sony, som vanlig.

6812952[/snapback]

Joda, smart i den forstand at det er betre enn ei 360 "3 konsollar per butikk" lansering, men likevel irriterande! Hadde satsa på at min hybelkompis skulle kjøpe seg ps3 ved launch, men neeida!

6813023[/snapback]

Det var nå å overdrive litt da. I lille Levanger så fikk de nå inn tolv eller så X360 på Elkjøp og like mange på Norli. Hvor mange de andre aktuelle butikkene fikk vet jeg ikke. Når ble riktignok nesten alle solgt i løpet av lanseringsdagen. ;)

Anyhoo, er vel kanskje ikkje Sony sin feil det her? Meir dei som produserar laserdioden? Sony kunne riktignok valgt nokon andre til å gjere den jobben, men likevel..

6813023[/snapback]

Vel, direkte er det kanskje ikke Sony sin feil. De er selvfølgelig avhengig av at underleverandører klarer å produsere nok deler. På den annen side er det litt Sony sin feil siden de insisterte på å inkludere et BD-drev i PS3, selv om BD ikke var i masseproduksjon og en utprøvd teknologi. (Og PS3 er allerede utsatt ett år på verdensbasis pga dette). Her safer heller MS og Nintendo og kjører DVD. I det korte løp viser det seg å lønne seg. Hva det blir til i det lange løp vil tiden vise og har vært kilde til mang en diskusjon her. ;)

Lenke til kommentar

Vel, hvorfor er det bedre ? Microsoft viste at de ønsket å inkludere Europa i lanseringen, det førte til køer ved hver eneste butikk som solgte xbox360, flere av de som ikke fikk der og da valgte å bestille xbox360. Ved å ikke ha maskinen fysisk i butikken, så risikerer Sony å miste flere potensielle kjøpere.

6813034[/snapback]

Sant nok, men IMO er det betre å ha nok konsollar på dei to største marknadane. I Japan har dei jo nesten ikkje noko valg, der MÅ dei berre ha nok, og ei Wii lansering gjere ikkje saka akkurat betre. USA er jo ein marknad som dei lettare kan tape til fordel for 360, så å ha lite konsollar der borte er vel heller ikkje det luraste. Europa derimot, blir meir som ein mellomting, og det har jo gått ganske bra før når selskap har lansert ting seint i Europa, så why not do it again?

At dei går glipp at julesesongen er jo litt kritisk, og det heile kan jo føre til at Wii og 360 får eit bra forsprang i Europa. I grunnen så håpar eg at det skjer, slik at vi får eit mykje meir likt fordelt marknad, så når ps3 kjem, sette ned prisen anyone?

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på nå er hvordan dette vil påvirke Nintendo's markedsandel i Europa (og verden forøvrig også, grunnet det lave antallet tilgjengelige PS3 maskiner). Kansje Wii vil selge bedre enn forventet? Dette blir spennende!

6813114[/snapback]

Det vil jeg absolutt tro. Wii blir en genial julepresang grunnet prisen, og de som ikke liker 360 av en eller annen grunn kan godt tenkes å kjøpe seg en billig Wii (mens de venter på ps3 kanskje?). Har nå lært meg til å ikke undervurdere nintendo, de har vært i gamet såpass lenge. :)

Lenke til kommentar

Hvor mange ganger er det Sony har utsatt releasen nå 3-4??

Om en ukes til melder de vel at release i usa/jap blir utsatt også.

Man kan jo nesten stille seg tvilende til om de overhode har klart å få maskinen ferdig.

Men med tanke på hvor lite sony har vist av konsollen til nå, så er det sikkert ikke utenkelig at de utsetter nok en gang, blir vel ikke release før 2008.

Da har de allerede tapt blu-ray vs. HD-DVD kampen og går på nok en smell.

Må si de kloke hodene hos sony driver dårlig business. :(

Hadde sett frem til Gran Turismo spilling med PS3, men det kan vel ta ett par år før det blir realistisk :p .

Får heller kose meg med Forza 2.

Lenke til kommentar

Nå kommer jo den ene skuffende nyheten etter den andre så nå må jeg vurdere om jeg i det heletatt trenger en PS3, når jeg må alikevel vente så utrolig lenge.

Selv om jeg ikke hadde fått en PS3 på lanseringen eller før om et par månder senere, så var tankegangen til Sony god. Dette er bare skuffende, spesielt når når jeg tror det skal være verdenslansering som Xbox360. Jeg tror å de har påstått dette selv, uten at jeg er for sikker, alt i alt så svekker det troverdigheten.

Lenke til kommentar

Veldig risikabelt å importere PS3...

Hvis den har like mye barnesykdommer som PS2 og XBOX360, blir det vanskelig for de som importerer å få sendt den tilbake.. Må koste flesk..

Tror nok ikke mange kommer til å importere når maskinen er så dyr som den er i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Dette var vel egentlig forventet. Sony lover en dato, og så forskyver de den, etter å ha lovet gull og grønne skoger. Det samme skjedde med Psp, med det resultat at jeg gikk til anskaffelse av en japansk psp. Dette vil nok også medføre at det vil ta lengre tid før jeg kommer til å få en PS3, siden det tar sikkert to år før den er nede i en akseptabel pris. Sony er et firma som bryter løfter gang på gang, og de bryr seg dritten om oss her i europa. Kanskje det er noe i det at europa er Sony land, og at de derfor ikke tar det så tungt om de lurer oss gang på gang. Nå er jo ikke akkurat Nintendo heller kjent for å prioritere europa, og de har også lansert her sist, men for øyeblikket så ser det ut som om de kan klare en verdenslansering som de har lovet.

Dette kan vel få dramatiske konsekvenser for Sony som bedrift også, siden de sliter vel med å holde tallene på pluss siden fra før av. Men mest av alt så syns jeg dette er synd for de som virkelig har sett frem til PS3. Selv klarer jeg meg fint med min Xbox 360 for øyeblikket, så får vi heller se hvordan det går i mars.

Lenke til kommentar
Veldig risikabelt å importere PS3...

Hvis den har like mye barnesykdommer som PS2 og XBOX360, blir det vanskelig for de som importerer å få sendt den tilbake.. Må koste flesk..

Tror nok ikke mange kommer til å importere når maskinen er så dyr som den er i utgangspunktet.

6813173[/snapback]

Tenkte jeg ikke på :blush:

Lenke til kommentar
Nå ble jeg skuffet her. På en annen side får vi fler spill ved release.  :ermm:

6813196[/snapback]

Jippi, nå kan jeg glede meg til jul!

Siden jeg bor i Thailand, slipper jeg og bruke masse tid på gavene jeg ellers handlet. Jeg kan heller gå i ro og fred og kjøpe den japanske versjonen av PS3, som dukker opp her et par dager etter release :D

Lenke til kommentar

Utrolig irriterende, nå ble jeg rett og slett sint. Ikke at jeg skulle ha PS3 17. november uansett, jeg har ikke engang forhåndsbestilt, men jeg hadde tenkt å vente til den går ned i pris, og nå vil jo det ta enda lenger tid. Faen heller.

Dette ser veldig bra ut for 360 og Wii (kanskje spesielt sistnevnte) med tanke på julegaveinnkjøp o.l.

Hadde den vært utsatt en måned eller no så hadde det ikke vært så mye å lage oppstyr for, men her er det snakk om 4 måneder, og det syns jeg er altfor dårlig av Sony.

Lenke til kommentar

Nå skal visst HD-DVD "bombandere" EUROPA ved juletider.

Så det er dumt for Sony at de ikke er her og har en motpol med blueray

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=316993

Eller kanskje det er like greit blue-ray ikke er her:

I følge undersøkelsen er hele 76 prosent av de såkalte «early adopters» som har investert i Blu-ray-spillere så misfornøyd at de vilo levere spillerne tilbake.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...