Mala Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Sider som play-asia er flotte da du kan be dem sette lavere verdi på pakkene,slik at spillene havner under tollgrensen. 270,- for eit region fritt spel til 360 er jo ein flott pris det. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Bare at de ikke har stå stort utvalg blandt PAL-kompatible titler... Men hvordan får de tak i regionfrie spill egentlig? Trodde at det var mer en regioner som bestemmer hvilke bokser som spillet kan brukes på. Det er vel noe kode som må endres også, sånn med framerate'r og sånt, mener jeg... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 http://www.thisiswaiting.com/ Beklager hvis den er postet før. :] Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Den er postet før, men den er så bra at den er verdt å poste igjen for de som har gått glipp av den... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 oi 16 sider allerede, det straffer seg å¨være uten internett i 4-5 dager orker ikke lese alle postene, men dette er litt kjipt, selv om jeg personlig sannsynligvis ikke hadde kjøpt på release uansett fordi prisen er for høy for meg. (den er verdt 5500kr, men jeg har ikke råd ) eneste fordelen må vel være at det blir en god del flere spill klare til lansering da Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Personelig mener jeg at sony har et sinnsvakt overtak i konsoll markedet, bare navnet sony er synonymt med konsoll og spill. De er grassroten i konsoll verden, og vil ikke skuffe oss når produktet kommer. Gleder meg. Mindre barnesykdommer er en god ting. Spillutviklerene har fastsatte avtaler, så dette blir neppe noe problem. Spill under planlegging er det kansje verre med. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Med sin PSX og PS2 var det absolutt mannen i gata,men om om de to andra småbarna i samme gata har vokst seg store og sterke,kanskje tom. sterkere i denne generasjonen vil tiden vise. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Personelig mener jeg at sony har et sinnsvakt overtak i konsoll markedet, bare navnet sony er synonymt med konsoll og spill. Ja, slik Nintendo hadde et "sinnsvakt" overtak for noen år siden, og bare navnet Nintendo var synonymt med konsoll og spill. Sony gjør nå mange av de samme feilene som gjorde at Nintendo falt: De tror de kan gjøre hva som helst, og folk vil flokke til dem. Arrogansen står i taket. De er grassroten i konsoll verden, og vil ikke skuffe oss når produktet kommer. PS3 skuffer allerede, med ekstremt høy pris, og de har mistet mange tidligere eksklusive titler til andre konsoller. Mange utviklere fortviler over den høye prisen på PS3, og derfor har Sony til og med mistet utviklere. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 De er grassroten i konsoll verden 6834810[/snapback] Da er i så fall Nintendo jorda som grasset er sådd i... Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Sony vinner nok krigen igjen. Trenger faktisk ikke være fanboy i noen leir for å forstå at Sony kommer til å selge mer enn både Wii og Xbox 360. SOny har gjort mange feil, men så lenge feilene er noe som ikke rammer den vanlige mann alt for mye, så vil PS3 selge mest. Kanskje en del gamere vil forlate Sony, men de utgjør uansett ikke det store flertall Playstation spillere. Folk her som virkelig tror at folk som til vanlig har spilt PLaystation vil bytte over til Wii på grunn av kontrolleren bør virkelig sette seg ned, spise en pære og tenke seg litt om. Sony har allerede tratt det markedet Nintendo drømmer om å ta som er å få ungen og foreldrene til å delta i spillhverdagen. Sony er der, og Nintendo lever i håpet om at der finnes enda mer av dem der ute. For å si det sånn så kjøper ikke moren min, faren min, farmoren min, tanten min, onkelen min og andre folk som ikke bryr seg om spill Wii bare på grun av en ny måte å kontrollere på. Det er ikke det at spill er vanskelige å styre som holder dem borte fra det, men det faktum at de ikke interresserer seg for spill. Mammaen min likte eye toy groove og singstar men hun bryr seg ikke nok til at hun hadde giddet å kjøpe en konsoll av den grun. Søsteren min elsket Nintnedogs, men hun bryr seg ikke nok til å kjøpe en DS. Kompiser av meg i 30 årene og kompiser av meg på min alder (utenom meg og en kompis) gidder ikke en gang å vurdere Wii, rett og slett fordi det de ser apellerer ikke til dem. De kjøper PS3 på grunn av spill som God of war, metal gear solid, Final fantasy, ratchet & clank, Jak, World rally championship, singstar, buzz, eyetoy osv. Folk kjøper spillmaskiner på grunn av spillene, og noen også bare for navnet Playstation. De elsker bra grafikk, og de elsker det til mer virkelighetstro Tiger Woods er i spillet (jeg sier til og med: tenk deg wii kontrolleren brukt som klubba i Tiger woods, og hvor bra det vil være, men neida det klarer heller ikke å overtale dem). Jeg vet at Pricks vil komme her nå og klippe og lime og komme med en kort kommentar på alt, men spar deg bryet for du har ikke peiling uansett. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Helt enig med deg Eddie81 Playstation er et for sterkt merkenavn for at Sony skal miste sin markedsandel på 1,2,3. De mister kanskje noen deler av sin markedsdel, men hverken MS eller Nintendo kommer til å overta toppsiktet med det første. Personlig har jeg stor tro på Wii og mener den har et godt potensiale. Men at den sikrer Nintendo plassen på toppen igjen, tviler jeg sterkt på. Jeg skal isåfall bli positivt overrasket. MS har allerede tabbet seg ut med Japan og kommer til å slite rundt den samme plassen som de gjorde med Xbox. Det er noen sjefer hos de som burde sparkes der pga. at de sa de ikke vllle gjøre den samme feilen i Japan igjen. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 jeg støtter de to siste innlegga, eneste er at vi må se det her over tid. pga prisen på PS3 og det faktum at så extremt mange har ps2 fra før så tviler jeg på at ps3 vil selge så veldig bra til å begynne med. man må regne med et kraftig prisfall føre folk i gata begynner å kjøpe den det er i alle fall min mening/antagelse. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Snakk for dere sjøl. Her i huset er Wii-innkjøp til jul allerede godkjent av økonomisjefen (les: kona). Og PS3? Ikke på flere år. Lenke til kommentar
ImmortalTechnique Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Snakk for dere sjøl. Her i huset er Wii-innkjøp til jul allerede godkjent av økonomisjefen (les: kona). Og PS3? Ikke på flere år. 6842329[/snapback] Og du kan snakke for deg selv. Her i gården skal vi ha 2 PS3èr. Noen har råd, andre har ikke...enkelt og greit. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Trenger ikke å handle om penger, det skjønner du vel? Jeg har da råd til en PS3 hvis jeg hadde prioritert det foran alt det andre «unødvendige» jeg kjøper jeg også, men jeg kommer selvfølgelig ikke til å kjøpe PS3 (i alle fall ikke på lenge, hvis det i det hele tatt blir aktuelt). Lenke til kommentar
baltie Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Og du kan snakke for deg selv. Her i gården skal vi ha 2 PS3èr. Noen har råd, andre har ikke...enkelt og greit. 6842411[/snapback] Så enkelt og greit er det ikke. Det handler om prioriteringer og hva man har lyst til å bruke pengene sine på. Ikke hvor mye penger man har på konto. At du skal ha to PS3-er, vel, så fint for deg da. Kunne fint ha kjøpt to PS3-er, men lysten er ikke til stede for å kjøpe én PS3 en gang, ikke før den faller i pris. Som igjen ikke har noe med min økonomiske status å gjøre. Lenke til kommentar
ImmortalTechnique Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 (endret) Trenger ikke å handle om penger, det skjønner du vel? Jeg har da råd til en PS3 hvis jeg hadde prioritert det foran alt det andre «unødvendige» jeg kjøper jeg også, men jeg kommer selvfølgelig ikke til å kjøpe PS3 (i alle fall ikke på lenge, hvis det i det hele tatt blir aktuelt). 6842426[/snapback] Jo, sant som du sier. Men tolket det slik da han (Tjohei) nevnet økonomien. Jeg kjøper ihvertfall det jeg vil ha og tenker ikke så veldig mye over hva ting og tang koster. Lever tross alt bare en gang. Jobber og sliter hver dag, derfor så synes jeg ikke 5000kr er så veldig mye for en konsoll, noe som garantert gir meg mange timer med kos. Du skulle bare visst hvor mye bilen min og huset har kostet meg Endret 11. september 2006 av HaterFanboys Lenke til kommentar
Mala Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Har man jobb som gir bra med penger i kassa,noe eg regner med du har,så stiller det jo seg såklart annerledes. Men dette gjelder jo ikkje majoriteten av folket tipper eg Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Wii er også godkjent av samboeren min, så den kommer i hus her også. Konsollen som er tvilsom for min del er PS3, som jeg har troen på vinner salgsmessig, samme om jeg ikke kjøper den. Jeg har Xbox 360 og skal ha Wii. PS3 kan komme i hus, men først må den veldig kraftig ned i pris, fordi ingen spill er verd et konsollinnkjøp til 5000+ i følge mitt hode. Selvfølgelig kan det jo sammenlignes med pcer som er veldig dyre hvis du skal ha det nyeste av det nye, men en pc kan brukes til så mye mye mer enn hva en konsoll kan brukes til, samt at spill osv er billiger. En ting jeg ikke nevnte til hvorfor jeg er sterk i troen på at Sony klarer det igjen, om enn ikke like suverent som med PS2, er deres evne til å få folk til å tro at produktet deres er noe de trenger. Sony kan markedsføring, og jeg tviler på at du vil se noen reklamesnutter med en ånnas kjempe som plukker opp en gutt som bruker sin dårlige ånde som våpen i en sony reklame. MS kan ikke markedsføring og vil til slutt ikke utgjør en trussel. Hvis MS virkelig ville ta over denne generasjonen så burde de virkelig ha utnyttet forspranget sitt bedre enn hva de har gjort. Nintendo har hatt god markedsføring for sine håndholdte konsoller, men gamecube hadde vel heller dårlige reklamer. For sony er reklame alfa og omega. Sony har klart å gjøre Playstation synonymt med spillkonsoll. Forskjellen på når Nintendo var sjefen og når Sony var sjefen, er at Sony har etablert merkenavnet sitt veldig godt, i motsetning til Nintendo som i sin tid for veldig mange bare var en bra spillemaskin. Men for flertallet var ikke Nintendo "the one and only" som vi slavisk fulgte. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Har man jobb som gir bra med penger i kassa,noe eg regner med du har,så stiller det jo seg såklart annerledes. Men dette gjelder jo ikkje majoriteten av folket tipper eg 6842486[/snapback] Det er vel ganske grunnleggende økonomisk teori at prisen spiller inn på hvor mye ting selger, og ihvertfal på et "luksusprodukt" som en PS3. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg