baltie Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 For det første;Selv om utsettinga var kjip, så tror jeg ikke mange har forandret mening om hvilken konsoll de skal ha. Mange som venter på PS3 har ikke så god råd, og når de først har bestemt seg for PS3, så svir de ikke av 2-3000,- på 360 for kun å kose seg med til PS3 kommer. Nei, de 2-3000,- går heller til PS3 + spill. 6815655[/snapback] Enig i at de fleste ikke vil kjøpe X360 mens de venter på PS3. Du glemmer dog en viktig ting; julesalget. Mange som ønsker seg en sånn ny play stasjon til jul. Det vil bli rimelig dårlig stemning rundt juletreet om det blir en kjip pre-order DVD istf en konsoll. Så jeg tror nok det vil bli kjøpt en del X360 til jul, for når mor og far kommer i spillbutikken og skal ha sånn ny play stasjon og får vite at sorry, den er ikke tilgjengelig før i mars, meeen vi har et bra alternativ her (for de er jo tross alt interessert i å selge flest mulig konsoller, butikkmedarbeiderene). For det andre;Sony må nok bruke mange av Blu-Ray-laserdiodene til PS3 i året fremover, det har du nok rett i. Grunnen til at Sony utsetter PS3 i Europa er pga problemer med laserdioden. Dette problemet vil de ikke ha om et halv år. Da har de nok løst det og da er de klare til å produsere Blu-Ray i stor skala. Og da kommer Blu-Ray i full fart. 6815655[/snapback] Hjelper ikke å komme i full fart hvis du kommer for sent... Dette kan man spekulere mye i, men faktum er at HD-DVD nå har muligheten til å få et unikt overtak i Europa. For det tredje;De som vil ha "billig" HD-spiller, som du kaller det, kjøper ikke HD-spiller til 360 når de finner ut av at til sammen kommer det til å koste ca like mye som en PS3. De som kjøper HD-spiller til 360, er de som har 360 fra før av. 6815655[/snapback] Det er faktisk mer enn et par stykker, vet du. Og det er ikke godt å si hva koner og samboere velger å gjøre i november når gubben har ønsket seg sånn spillmaskin som også kan spille HD-filmer. Da har de X360+HD-DVD på den ene siden, som de kan ta med seg ut av butikken i dag, og PS3 på den andre siden som ikke kommer før i mars. Hva gjør de? Preorder DVD under juletreet? Hmmm... Og de som vil ha HD i god kvalitet som du mener, er så beviste på "disc-krigen" at de venter til Blu-Ray kommer ut for å sjekke hva som er best. De har nok også fått med seg at på en Blu-Ray kan man få 20-30 GB per lag (rekorden er 6 lag), mens på HD-DVD er det "kun" 15 GB per lag. Det sier seg selv at Blu-Ray vil få bedre kvalitet (i teorien). 6815655[/snapback] Kvaliteten er slett ikke avhengig av hvor mye data du får skviset inn på platen. Det ved entusiastene også. Det avhenger av komprimeringsmetode, bitrate, etc. Og her kjører HD-DVD og BD akkurat det samme. Så hvor du har plass til en langfilm på én HD-DVD-plate, så har du plass til fire på en firelags BD-plate (ren gjetning på antall filmer her, ment som illustrasjon ). Kvaliteten er den samme. Rent bortsett fra at du på HD-DVD slipper Sony's kopieringssperre fra helvete (hvis vi skal tro HD-DVD-leiren som kaller kopisperrene på BD som direkte forbrukerfiendtlig). Og når PS3 kommer så er den sterkere enn 360. Er det rart? Nei, for den har jo hatt bedre tid på seg til å gjøre seg ferdig. 6815655[/snapback] Emm.. dette er nå stadig oppe til diskusjon, og ingen enighet synes å ha bli nådd på dette punktet.. Og vi må ikke glemme at Sony har laget PSP, som er overlegen alt på det håndholdte markede når man ser på kraft. 6815655[/snapback] Bare så synd de har blitt overkjørt av DS da. Hjelper ikke å være teknisk overlegen når man ikke leverer spill og opplevelser folk vil ha. Du kondolere til oss som venter på PS3. Ingen grunn til det. Det er kjipt at den ble utsatt, men dette kan forhåpentligvis gjøre at vi europeere slippe barnesykdommer (skal ikke nevne en viss MS-konsoll her) og vi får et større spillutvalg. 6815655[/snapback] Som jeg har sagt tidligere, jeg tviler sterkt på at vi vil få en forbedret konsoll i mars. Kanskje senere på året, men ikke allerede i mars. Tror Sony vil ha nok å gjøre med å få produsert nok PS3-er de neste månedene enn å gjøre endringer i hardware. Software-endringer derimot vil man jo få gleden av, men det ville man jo fått uansett om man kjøpte i november. Og større spillutvalg.. Som er sagt av flere tidligere, spillutvalget ville vært det samme i mars uansett om du hadde kjøpt konsollen i november eller mars. Dessuten har utviklere sagt at de er fornøyd med at PS3 er utsatt i Europa, for nå får de bedre tid til å fikse på PAL-versjonene av spill. 6815655[/snapback] Dette høres ut som et halmstrå. De samme utviklerene innser også at de misser julesalget 2006, og det kan de neppe være fornøyd med. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 er det noen som veit om gode nettbutiker hvor mann kan få kjøpt ps3 fra? 6815855[/snapback] Emm... PS3-release er mars 2007 nå her til lands... Så du kan maks få forhåndsbestilt, og komplett har en grei deal der, tror jeg. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 det lyset har sony kastet sand over no... in the end of the tunnel there is just dark..but o wait, what is that green x i see..x360 to the rescue.. 6815819[/snapback] Xbox360 har aldri vært en trussel for Playstation 3 da Microsoft har nok med å slå Playstation 2 og ikke minst PSP. Kun Nintendo som har greid å toppe Sony ved å slå Sony PSP med Nintendo DS. Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Alvorlig talt? Har ein sony representant sagt det der etter bekreftelsen på utsettjinga? Er det mogleg? 6815750[/snapback] Jepp. http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/4807858.stm Edit: Leste den litt feil tidligere og tok det ut av kontekst. Det var det de sa før utsettelsen kom. Beklager, min feil. Endret 6. september 2006 av Cryovat Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 det lyset har sony kastet sand over no... in the end of the tunnel there is just dark..but o wait, what is that green x i see..x360 to the rescue.. 6815819[/snapback] Xbox360 har aldri vært en trussel for Playstation 3 da Microsoft har nok med å slå Playstation 2 og ikke minst PSP. Kun Nintendo som har greid å toppe Sony ved å slå Sony PSP med Nintendo DS. 6815879[/snapback] Dæven. Eg trudde for lengst menn i kvite frakker hadde måtte rykket ut eg Lenke til kommentar
baltie Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Alvorlig talt? Har ein sony representant sagt det der etter bekreftelsen på utsettjinga? Er det mogleg? 6815750[/snapback] Jepp. http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/4807858.stm Artikkelen ble linket tidligere i tråden 6815884[/snapback] Hvis du leser det en gang til så ser du at det var en uttalelse som kom før utsettelsen var et faktum. Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Så det og redigerte forrige innlegg. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Oi, her går det unna. Mange sider på få timer. Skal vi se... Samtidig ville nok kvaliteten på spillene til 360'n neppe blitt redusert, men kunne heller fort blitt forbedret. Husk at det ikke er MS selv som utvikler de, og kampen om salgstallene hadde bare vært enda hardere om man samlet alle spillene på en konsoll. Blir aldri noen problemstilling dette heller.6813953[/snapback] Er ikke enig. Hvis du hadde samlet alle spill på én konsoll, ville man ikke hatt knivingen om hvilken konsoll de kan lage best spill på. Det har jo vært litt slik med PS2 og Xbox. "Se hva vi har fått til på denne konsollen", mens de andre svarer "Hah, det kan da vi også få til". Med én konsoll vil man på en måte falle til ro med at det er dette konsollen kan få til, gleder meg til neste kommer, for da blir spilla bedre. Det ville blitt kniving utviklere imellom for å se hvem som kunne lage best spill, naturligvis, men det kan ikke sammenliknes med knivingen mellom first party titlene til forskjellige konsoller. MS utvikler ikke spillene sine selv, men de har utviklere de jobber tett med og definitivt noen prosjekter som er mer prestisjetunge enn andre, nettopp fordi de vil ha noen titler som presser konsollen sin maks og som skal være et tungtveiende argument for å kjøpe deres konsoll. Samme er det med Sony. Det holder ikke at spillet har Final Fantasy i tittelen hvis spillet ikke er den ypperste kvalitet som konsollen har å by på. Disse systemsellerne setter standarden for andre spill. Med bare én konsoll på markedet er det ikke behov for systemsellere. Så min konklusjon er at ingen tjener på at Sony blir svekket i denne kampen. En sterk MS alene (Wii kommer ikke i direkte konkurranse med 360, så selv en sterk Wii vil ikke gjøre at det lages bedre spill til 360) vil kun gjøre at utviklerne blir sløvere, som igjen gjør at vi får dårligere spill. Det er en på jobb som syns det er så kult når det går dårlig med Sony, og han ønsker hele PS3 dit peppern gror. Jeg syns slik fanatisme er merkelig. Hvorfor ikke kose seg med spill man liker? Hva er det som er galt med konkurranse? For å si det slik, hvor hadde Intel vært idag hvis det ikke hadde vært for AMD (og motsatt)? Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 det lyset har sony kastet sand over no... in the end of the tunnel there is just dark..but o wait, what is that green x i see..x360 to the rescue.. 6815819[/snapback] Xbox360 har aldri vært en trussel for Playstation 3 da Microsoft har nok med å slå Playstation 2 og ikke minst PSP. Kun Nintendo som har greid å toppe Sony ved å slå Sony PSP med Nintendo DS. 6815879[/snapback] Dæven. Eg trudde for lengst menn i kvite frakker hadde måtte rykket ut eg 6815900[/snapback] avean still going strong på tross av nyheten...jaja..vi for gji det noen dager eller kansje måneder og se hvordan det utvikler seg..kansje til og med avean må kjøpe 360 til slutt.. skryt for din lojalitet skal du ha avean... Lenke til kommentar
GA Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Vet ikke om jeg vil kalle det lojalitet jeg... Besettelse er nok et bedre ord! Har lenge lurt på hvor gammel du er Avean, lyst til å svare på det? Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 FYI DBD: Har hatt Xbox 360 siden Februar....... Og når jeg skrev multi så mente jeg Ps2, xbox, GC og Xbox 360 + PC. Multi kan være flere maskiner og utelukke noen. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Xbox360 har aldri vært en trussel for Playstation 3 da Microsoft har nok med å slå Playstation 2 og ikke minst PSP. Kun Nintendo som har greid å toppe Sony ved å slå Sony PSP med Nintendo DS. 6815879[/snapback] Du kan ikke sette likhetstegn mellom PS2-salg og forventet PS3-salg. Tror du virkelig de som kjøper en PS2 for en drøy tusenlapp for å spille Buzz og Singstar, ville kjøpt en PS3 istedenfor (til den nette sum av 5500 kroner) hvis den lå i butikken? X360 konkurrerer ikke med PS2. X360 forsøker å lage sin egen next-gen nisje i god tid før PS3 brauter inn. Det er ikke det samme kundesegmentet MS forsøker å nå. Hadde de prøvd på det, ville vi bare hatt spill som Karaoke Bar og Dance Queens. Og hva har PSP med X360 å gjøre? PSP er jo nå nærmest nedgradert til en gadget for PS3... Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Gjør det - jeg har en DVD spiller som skalerer til 720p/1080i. Fenomenalt bilde på HD-TV'n. Anbefales! 6814540[/snapback] Takk, godt å høyre. Det hjelp litt på humøret på ein ellers trasig dag. Kay Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 det lyset har sony kastet sand over no... in the end of the tunnel there is just dark..but o wait, what is that green x i see..x360 to the rescue.. 6815819[/snapback] Xbox360 har aldri vært en trussel for Playstation 3 da Microsoft har nok med å slå Playstation 2 og ikke minst PSP. Kun Nintendo som har greid å toppe Sony ved å slå Sony PSP med Nintendo DS. 6815879[/snapback] Meiner du at XBOX 360 er i direkte, eller forsåvidt indirekte konkurranse med PSP?Kva er det du røyker egentleg? Må være sterke greier.. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Vet ikke om jeg vil kalle det lojalitet jeg... Besettelse er nok et bedre ord! Har lenge lurt på hvor gammel du er Avean, lyst til å svare på det? 6815948[/snapback] Han har sagt at han er 22 år - og har påstått fleire banale ting som har vist seg å være pølsevev. Som f.eks at han var ein av dei få norske som fekk sleppe inn på Sony sin PRE E3 konferanse. Uansett, tilbake til topic; XBOX 360 vil tene godt denne jula trur eg. Lenke til kommentar
Lindros Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) 1495kr for Xbox 360 hos Siba butikkene akkurat nå sier jeg bare. Eller 6000kr for PS3 i mars ? Hmm... Endret 6. september 2006 av Lindros Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 1495kr for Xbox 360 hos Siba butikkene akkurat når sier jeg bare. Eller 6000kr for PS3 i mars ? Hmm... 6816123[/snapback] Det er vel Core?Kanongod pris er det hvertfall! Lenke til kommentar
Lindros Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 1495kr for Xbox 360 hos Siba butikkene akkurat når sier jeg bare. Eller 6000kr for PS3 i mars ? Hmm... 6816123[/snapback] Det er vel Core?Kanongod pris er det hvertfall! 6816127[/snapback] Selvsagt. Men det burde jo passe bra for 360 tvilerne det. Ikke så mye penger å måtte ut med. Og hvis man da bestemmer seg for ekstra utstyret senere så blir det ikke dyrere enn premium, heller billigere vil jeg tro. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Vet at dette har blitt diskutert opp og ned uttalige ganger, men jeg prøver likevel. Jeg har lenge tenkt å kjøpe ps3, 360 falt meg ikke inn engang. Men nå er jeg ikke sikker lenger. Jeg vet at jeg ikke vil ha to konsoller i stuen, så jeg må bestemme meg for en av dem. Jeg vil gjerne ha argumenter fra begge leire. Hva kan jeg ikke få med 360? BlueRay ja, men vil ikke det veies opp av HD-DVD på 360? Vel, det er sikkert masse mer som jeg ikke har tenkt på, men vær så snill, gi meg argumenter fra og til. Jeg sliter med å bestemme meg. På forhånd takk for alle innspill. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Vel, det er sikkert masse mer som jeg ikke har tenkt på, men vær så snill, gi meg argumenter fra og til. Jeg sliter med å bestemme meg. 6816270[/snapback] Det er i hovedsak BD-spilleren som utgjør den store forskjellen. Den vil jo også gi muligheten for mer HD-innhold i spillene kontra X360 med sin DVD-spiller. Det er nok JRPGs som Final Fantasy og lignende som vil ha mest nytte av det. Min mening er nå at såsant det ikke er noen eksklusive PS-spill du absolutt må ha, så er det bare løp og kjøp... X360 er en flott konsoll, og har nylig fått tre glimrende spill; Saint's Row, Test Drive Unlimited og Dead Rising, i tillegg til de spillene som er gitt ut tidligere, noen perler der også. Så det er mye morro i vente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg