LarZen Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Jeg fåreslår at folk som ikke orker å vente med å kjøpe kjøper en Xbox360, når PS3 engang dukker opp og det viser seg at det kommer masse ekslusive titler på den så kan en jo vurdere å kjøpe da. Da er sikkert prisen litt justert,flere spill ute og barnesymtomene muligens borte. Tror dem aller fleste blir meget fornøyd med en Xbox360. Endret 6. september 2006 av _LarZen_ Lenke til kommentar
Avean Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Men er det ikke bare å kjøpe amerikansk da ? Jeg skjønner ikke det her. Greitnok hvis det bare har vært i Østen men når amerikanske versjonen kommer nå i November, hva stopper oss Europere for å kjøpe den isteden ? Vi vil jo havne 4 måneder bak Amerikanerne. Hvis jeg ser en jævla review av MGS4 før jeg har spilt det selv, så Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 x360 virker som et meget lukrativt kjøp nå ja..med GOW, testdrive unlimited, call of duty3, BIA hells high way. dead rising og just cause.. masse snadder som er tilgjengelig NÅ og om ikkje så veldig lenge.. Lenke til kommentar
enl Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Kommer Microsoft ut med en forbedret versjon av 360 før PS3 kommer, blir det 360. Foreløpig synes jeg den blir for varm og bråker for mye. Har også vært uheldig med mine eksemplarer...gikk i retur til elkjøp. Har lyst til å forsøke på nytt da Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Dette må være en av de første trådene som har gått fra 3 -> 6 sider innen jeg rakk å lese ferdig Mulig jeg ikke ser hele bildet her, men det kan virke som om Sony rett og slett har satset altfor hardt på BD. Fristelsen for å få de mye omtalte "synergi-effektene" av å spre BD samtidig med PS3, ble dessverre for stor. Resultatet er en i mine øyne svært dyr konsoll, som kommer ett år for sent, MINST. Dette er naturligvis enkelt å konkludere med idag, spørsmålet er hvordan bildet ser ut om noen år, når spill kanskje drar nytte av BD og den plassen/mulighetene denne gir. Det store spørsmålet blir allikevel: Vil BD vinne format-krigen og er det egentlig noe akutt behov for dette i denne generasjonens spillkonsoll? Blir interessant å følge utviklingen videre, men jeg synes 360 med Live og lavere pris har posisjonert seg svært godt(Det verste er jo at man nesten tenker at 3000 er billig, pga ps3 sin høye pris, selvom det egentlig er mye penger for en konsoll), også Wii vil naturligvis tjene endel på dette. 6813683[/snapback] Tror nok de har satset veldig på synergi effekten ja, er litt skeptisk selv, tviler personelig på at der er et stort nok marked for BD filemer nå og det markedet vil ikke komme før egene BD spillerer ha falt i pris. Format krigen vil nok også få mange til å vente med å satse. Konsoller i dag har ikke bruk for BD, men husk at konsollene lever lenge og du kan regne med større spill i årene som kommer, her mener jeg at microsoft gjorde en stor feil ved å tilate Xbox360 uten harddisk, da kunne de ha tøyd spill størelsen opp til 2-3 dvd, uten harddisk blir dette vanskelig. Lenke til kommentar
heier Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Dette var som jeg forventet. Jeg liker verken Sony, Blu-Ray eller DRM. Sony sliter også ønkonomisk, så jeg lurer på hvordan det vil gå med selskapet. 6815397[/snapback] Hvor mye sliter egentlig sony? Ifølge wikipedia tjente de over 1.5 milliarder dollar hittil i år(?) (http://en.wikipedia.org/wiki/Sony), og hadde over 60 milliarder dolar i omsetning. Jeg vet ikke om i underkant av 2% av omsetningen er bra inntjening, men de tjener tross alt ganske mange milliarder, så jeg tror ikke de sliter med å holde hodet over vannet akkurat. AtW 6815420[/snapback] Kommer jo helt an på den finansielle strukturen i selskapet det (jeg har ikke akkurat satt meg inn i balanseoversikten for Sony). Hvis likviditeten er dårlig kan et selskap fint gå konkurs selv om det går med flere millioner i overskudd, hjelper ikke å ha et stort resultatmessig overskudd hvis en ikke har nok likvide midler til driften. Nok om det, jeg skal ihvertfall ha meg en Xbox 360 nå, ventetiden er definitivt over for meg Endret 6. september 2006 av heier Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 du er ikkje alene om det trur eg.. håper sony ser røde tall under lanseringen i europa i mars.. Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Men er det ikke bare å kjøpe amerikansk da ? Jeg skjønner ikke det her. Greitnok hvis det bare har vært i Østen men når amerikanske versjonen kommer nå i November, hva stopper oss Europere for å kjøpe den isteden ? Vi vil jo havne 4 måneder bak Amerikanerne. Hvis jeg ser en jævla review av MGS4 før jeg har spilt det selv, så 6815518[/snapback] Du husker kanskje hvor komplett umulig det var å skaffe en Xbox 360 etter launchet i USA? Fantes ingen i butikkene i månedsvis. Er kanskje en liten mulighet for å få tak i en amerikansk PS3 på eBay, men jeg tror at 600$ kommer til å bli en mikroskopisk sum sammenliknet med hva du må ut med da. Endret 6. september 2006 av Cryovat Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Tror det som er blitt skrevet her oppsumerer det dem fleste mener om Sony nå... http://www.angry-gamer.net/pmwiki.php/Feat...r_Sony_Its_Over Lenke til kommentar
baltie Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Men er det ikke bare å kjøpe amerikansk da ? Jeg skjønner ikke det her. Greitnok hvis det bare har vært i Østen men når amerikanske versjonen kommer nå i November, hva stopper oss Europere for å kjøpe den isteden ? 6815518[/snapback] Vi europeere får neppe kjøpe amerikansk PS3 til normale priser i november, hvis du tenker på å kjøpe via eBay. Sony vil bare ha 100.000 konsoller i Japan og 400.000 i USA på lanseringsdagen, og håper på å ha 2 millioner utsendt innen jul. Og tar PS3-salget av som de forventer, tror jeg det blir vanskelig selv for amerikanere og asiatere å få tak i en konsoll. Vi vil jo havne 4 måneder bak Amerikanerne. Hvis jeg ser en jævla review av MGS4 før jeg har spilt det selv, så 6815518[/snapback] Vel, med tanke på at release-dato på MGS4 er satt til november 2007, så tror jeg ikke du behøver bekymre deg så mye for det. Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=129563 Intervju med xbox sjefen i Norge Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Synes egentlig det er en grei situasjon, med PS3-lanseringen i Europa på sikt, er det ingen mulighet for at de kan forstyrre lanseringen av den sanne next generation innenfor konsoller. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Er jo ganske forståelig at de utsetter her i Europa og ikke i Japan/USA. Europa er jo Sony`s klart sterkeste marked så de vet at vi vil vente på konsollen uansett. Europa er også et mye dårligere marked enn USA og Japan (de tjener mer på de andre), så jeg tror nok mye av grunnen ligger der jeg. Mens i Japan og USA derimot er det nok viktigere å få den ut pga 360 gjør det bra i USA og Nintendo har virkelig medvind i Japan for øyeblikkert Nintendo har medvind over hele verden Smart trekk av Sony, som vanlig. 6812952[/snapback] Smart og smart. De utsetter den for å levere til markeder som de tjener bedre på. Slik foregår bissniss. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Og, hvis Sony nå kun produserer og bruker blålasere i PS3-produksjon, så blir jo stand alone Blu-Ray-spillere utsatt også.Dermed vil hjemmekinoentusiastene bli "tvunget" over på HD-Dvd, og nok en gang vil det tippe formatkrigen mot HD-Dvd. I Europa vil det muligens fortone seg slik. De som vil se High Definition Video billig kjøper en HD-Dvd-spiller til Xbox360, for PS3 finnes jo ikke. De som vil se High Definition Video i god kvalitet på hjemmekino har lite Blu-Ray-spillere å velge blant, ettersom produksjonen av diodene går til PS3. De må velge HD-Dvd-spillere. Ellers må jeg få si kondolerer til alle dere som har ventet og ventet på PS3. Husker i slutten av november 05 da mange sa PS3 var rett rundt hjørnet og de ville vente på den. Svelg litt av stoltheten og kjøp en Xbox 360. Dere har jo spart penger en stund nå, og det begynner å bli et nok så solid knippe gode titler på denne konsollen. Høsten foran oss har en rekke perler å by på. 360 er virkelig å anbefale. Så kjøper vi alle PS3 ut i 2007 men koser oss maks med 360-en mens vi venter. Synes nesten litt synd på de hard core fanboysene som ikke kan kjøpe seg en 360 fordi de har et prinsipp. Det er jo litt underlig at MS har produsert 2 konsoller som er sterkere enn Sony siden PS2 kom, og MS er sikkert godt i gang med neste mann i rekken. Sony har ikke fått ut currtent gen enda (PS3), og har nok mye mer å tenke på enn hvordan PS4 skal bli. (Ja, jeg mener PS3 er current gen fordi vi har nå HD-gamet på konsoll i snart ett år med en unik onlinetjeneste. Ser ikke at PS3 har noen tekniske muligheter 360 ikke har, og dermed startet MS current gen for snart et år siden.) Uansett, tror jeg Nintendo vil vinne mer på dette enn Microsoft. Jada, begge vinner på det, men blir nok mest Chardonay på Nintendofolket i dag. 6815264[/snapback] For det første; Selv om utsettinga var kjip, så tror jeg ikke mange har forandret mening om hvilken konsoll de skal ha. Mange som venter på PS3 har ikke så god råd, og når de først har bestemt seg for PS3, så svir de ikke av 2-3000,- på 360 for kun å kose seg med til PS3 kommer. Nei, de 2-3000,- går heller til PS3 + spill. For det andre; Sony må nok bruke mange av Blu-Ray-laserdiodene til PS3 i året fremover, det har du nok rett i. Grunnen til at Sony utsetter PS3 i Europa er pga problemer med laserdioden. Dette problemet vil de ikke ha om et halv år. Da har de nok løst det og da er de klare til å produsere Blu-Ray i stor skala. Og da kommer Blu-Ray i full fart. For det tredje; De som vil ha "billig" HD-spiller, som du kaller det, kjøper ikke HD-spiller til 360 når de finner ut av at til sammen kommer det til å koste ca like mye som en PS3. De som kjøper HD-spiller til 360, er de som har 360 fra før av. Og de som vil ha HD i god kvalitet som du mener, er så beviste på "disc-krigen" at de venter til Blu-Ray kommer ut for å sjekke hva som er best. De har nok også fått med seg at på en Blu-Ray kan man få 20-30 GB per lag (rekorden er 6 lag), mens på HD-DVD er det "kun" 15 GB per lag. Det sier seg selv at Blu-Ray vil få bedre kvalitet (i teorien). For det fjerde; Du mener det er merkelig at MS har produsert to konsoller som er sterkere enn Sony's. Er det egentlig det? Xbox kom etter PS2 så ikke rart den er kraftigere. 360 er next-gen, så syns du virkelig det er rart at den er sterkere enn forige generasjons PS2? Hvis du syns det, har du ikke store forhåpninger til MS. Og når PS3 kommer så er den sterkere enn 360. Er det rart? Nei, for den har jo hatt bedre tid på seg til å gjøre seg ferdig. Og vi må ikke glemme at Sony har laget PSP, som er overlegen alt på det håndholdte markede når man ser på kraft. -------------------------------------------------------- Du kondolere til oss som venter på PS3. Ingen grunn til det. Det er kjipt at den ble utsatt, men dette kan forhåpentligvis gjøre at vi europeere slippe barnesykdommer (skal ikke nevne en viss MS-konsoll her) og vi får et større spillutvalg. Dessuten har utviklere sagt at de er fornøyd med at PS3 er utsatt i Europa, for nå får de bedre tid til å fikse på PAL-versjonene av spill. Alt i alt; kjipt nå, genialt om et halvt år! Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Til trøst er nå ikke maskinen dårligere i mars enn i november, og launch-lineupen blir bare bedre og bedre. 6814822[/snapback] Nja, no blir vel det meste innan datateknologi relativt sett dårlegare over tid. Men i høve til Wii og 360 blir han sjølvsagt like bra som han var. Uansett, håper dette òg medfører ein redusert lanseringspris. Eg har no komt meg litt etter det første sjokket, og trur eg skal overleve til mars. For filmane sin del skal eg kjøpe meg ein av desse billige "super"-DVD-spelarane (anten ein Oppo eller ein Argon). For spela har vi ein strålande haust for PC, med nytt Caesar, nytt Gothic, og nytt Neverwinter Nights. Eg er stadig skuffa, men ser lyset i enden av tunnelen. Kay Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Og vi må ikke glemme at Sony har laget PSP, som er overlegen alt på det håndholdte markede når man ser på kraft. 6815655[/snapback] Og PSP blir totalt knust på det håndholdte markedet av DS fordi spillene er mye mer innovative og underholdende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Vel skuffende er det jo men det er jo ikke direkte sonys feil. forsinkelser må man regne med. at sony valgte å vente med europa er jo heller ikke dumt. som det sto i artikkelen så er europa den mest kompliserte verdensdelen og gi ut noe på med sine mange språk og land. utsendingene er vel også mer komplisert i europa. det var naturlig for sony og utsette europa når det ikke var nok. tross alt det er forretninger det handler om. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Gjør det - jeg har en DVD spiller som skalerer til 720p/1080i. Fenomenalt bilde på HD-TV'n. Anbefales! Dr Peedee 6814540[/snapback] Kva for ein spelar er dette? Og veit du om XBOX 360 sin DVD spelar skalerar opp? Wii kan faktisk vinne konsollkrigen nå. I og med at Xbox 360 flopper i Europa og selger stort i USA burde kanskje Sony ha satset på Japan og Europa først... kanskje 6814564[/snapback] Sånne innlegg er da strengt tatt ikkje naudsynte. Dei skapar berre kvalme og lagar mange unødvendige postar med krangling. We can wait! synes det er litt "hell i uhell" jeg. For med tanke på at europa får Ps3 4 mnd'er etter JP og US så kan vi få mer ut av det: - Splinter Cell: Double Agent (multiplatform og Xbox 360) 27 Oktober 6814842[/snapback] Kva for noko? Multi og XBOX 360? Eg trudde forresten at Double Agent var kansellert til PS3. (?)Dessuten, mange av spela i lista di er jo til XBOX 360 - kvifor ikkje berre kjøpa ein? Elendig argument Wangen.Akkurat samme fordelen hadde vi hatt om maskina kom 17 november i Europa og undertegnede kjøpte den i Mars. Men prisen hadde også mest sannsynlig vært lavere i Mars. Ingen som TVINGER deg å kjøpe den på launch dagen. Så argumentet ditt har ingen poeng 6815031[/snapback] Viktig poeng! Ingen som vinn noko særleg på at den er utsatt eit halvt år til. vil bare si at jeg syntes det er utrolig fjernt av folk å kalle en utsettelse av PS3 for smart markeds-strategi. Tror dere sony planla å utsette PS3 eller no? jaja, vi ser jo hvor mange som hadde tenkt å kjøpe PS3, som nå hopper av lasset, så bra fungerte den strategien.. =P håper PS3 synker rett til bånns når den kommer, og at HD-DVD vinner dvd-krigen! (tok kanskje litt i, men måtte få det ut.. ) 6815083[/snapback] Om HD-DVD vinn eller ikkje, er vanskeleg å seie - men den vil hvertfall få god drahjelp no. Stakkar Avean... 6815162[/snapback] Hahaha! Eg ler meg ihjel! David Reeves, head of Sony Computer Entertainment Europe said at the time: "This is an exciting first for Europe, and is a huge endorsement and vote of confidence in the strength of the European market and its importance globally." Bare Sony kunne finne på å si at en slik utsettelse faktisk er en god ting. 6815394[/snapback] Alvorlig talt? Har ein sony representant sagt det der etter bekreftelsen på utsettjinga? Er det mogleg? jaja... da var det gjort for meg..er vel 90% sjangs for att eg dropper hele greia.. gidder ikkje vente på waitstation3 lengre..hva er vitsen egentlig..sony holder jo oss for narr hele gjengen..tror att vi er godttroende idioiter som svelger rått det det sier alikevel..nå kommer det vel med noe nytt piss om at det i mars det skjer og at alt det store vil skje i mars...og blablabla..få keturagi sitt hode på et fat.. vurderer sterkt en 360 isteden nå.. 6815475[/snapback] Eg forstår veldig godt at du er skuffa. Og vil berre sei, svelg stoltheita di litt - og gi XBOX 360 ein real kjangs. Det er ein solid opparbeida plattform, med mykje gode spel på allereie no. Og med endo fleire gode spel på vei.Du kjem ikkje til å angra. Men er det ikke bare å kjøpe amerikansk da ? Jeg skjønner ikke det her. Greitnok hvis det bare har vært i Østen men når amerikanske versjonen kommer nå i November, hva stopper oss Europere for å kjøpe den isteden ? Vi vil jo havne 4 måneder bak Amerikanerne. Hvis jeg ser en jævla review av MGS4 før jeg har spilt det selv, så 6815518[/snapback] Problemet med å importera er som følgjer:1. Blodprisen du vil måtta betala. 2. Kva om noko ikkje fungerar skikkeleg? Blir et grasalt styr å senda den tilbake til USA. 3. PAL / NTSC issues? Er alle spela sonefrie? Eller vil du alltid måtta importera spel? Endret 6. september 2006 av dark by design Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 det lyset har sony kastet sand over no... in the end of the tunnel there is just dark..but o wait, what is that green x i see..x360 to the rescue.. Lenke til kommentar
bluemac Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) er det noen som veit om gode nettbutiker (utlandske) (usa jap) hvor mann kan få kjøpt ps3 fra? Endret 6. september 2006 av bluemac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg