Gå til innhold

PlayStation 3-lansering utsatt (PS3)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud! Ender med at det kommer en ny xbox før ps3 finner veien til butikkhyllene. Har både ps1 og ps2, ingen andre konsoller, men det blir ikke ps3 her i gården. Min tid med Sony er forbi. :mad: Fra å være delvis ps3-fan håper jeg nå at ps3 blir en flopp i Europa.

Utsettelsen var jo rene julegaven fra Sony til Microsoft i form av markedsandeler. Under juletreet mitt skulle det egentlig være en ps3, men nå blir det en xbox 360 istede.

Jeg som hadde lyst på ps3, dette var trist :(

Lenke til kommentar
Herregud! Ender med at det kommer en ny xbox før ps3 finner veien til butikkhyllene. Har både ps1 og ps2, ingen andre konsoller, men det blir ikke ps3 her i gården. Min tid med Sony er forbi.  :mad: Fra å være delvis ps3-fan håper jeg nå at ps3 blir en flopp i Europa.

Utsettelsen var jo rene julegaven fra Sony til Microsoft i form av markedsandeler. Under juletreet mitt skulle det egentlig være en ps3, men nå blir det en xbox 360 istede.

Jeg som hadde lyst på ps3, dette var trist :(

6814926[/snapback]

Se på den lyse siden, nå kan du kjøpe deg 360 og Wii til jul, og ikke gå personlig konkurs fordi du må ha en PS3 i tillegg.

Lenke til kommentar
We can wait! synes det er litt "hell i uhell" jeg. For med tanke på at europa får Ps3 4 mnd'er etter JP og US så kan vi få mer ut av det:

- Kan slippe de første "barnesykdommene" som alltid kommer med ny konsoll!

- Få bedre stabilitet med linux OS slik at det ikke er noen "hull" der...

- Online tjenesten er oppdatert hvis det er noe galt i starten.

- Spill som kom først ut er fikset på med patcher og annet slik at det flyter med engang vi får det.

- Og ikke minst flere spill til "launch"....Januar og Februar er tørketid i spillbransjen, men Mars er den måneden som sparker alt igang igjen når det gjelder utgivelser ol. så vi kan nok kanskje se flere spill i hyllene i Mars enn forventet.

Og vi klarer nok å vente 6.5 mnd med tanke på at det kommer mange gode spill fremover:

- Splinter Cell: Double Agent (multiplatform og Xbox 360)  27 Oktober

- Zelda: Twilight Princess (Gamecube og Wii)

- Final Fantasy XII (Ps2)

- SOCOM: Combined Assault (Ps2)USA 4 kvartal, EU 2 sikkert

- Gears of War (Xbox 360)  17 November

- God of War 2  (Ps2) 1 kvartal 2007

- Dead Rising (Xbox 360)  7 September

- Fifa 07' (Multiplatform og Xbox 360)  28 September

- Kingdom Hearts 2 (Ps2)    29 September

- Pro Evolution 6 (Multiplatform og Xbox 360)    Oktober

- Call of Duty 3 (Multiplatform og Xbox 360)  17 November

- TC's Rainbow Six: Vegas (Xbox360 og PC+Ps3)  17 November

- Final Fantasy VII: Dirge of Cerberus (Ps2) November

- F.E.A.R. (Ps3 og Xbox 360) November

- Naruto: Ultimate Ninja (Ps2)

- Brothers in Arms: Hells Highway (Xbox 360, PC og Ps3) 4 kvartal

- Too Human (Xbox 360) 4 kvartal

- Need for Speed Carbon (Multiplatform, men vent til Ps3 versjon :))

Så vi skal nok klare å vente:)

6814842[/snapback]

Elendig argument Wangen.

Akkurat samme fordelen hadde vi hatt om maskina kom 17 november i Europa og undertegnede kjøpte den i Mars.

Men prisen hadde også mest sannsynlig vært lavere i Mars.

Ingen som TVINGER deg å kjøpe den på launch dagen.

Så argumentet ditt har ingen poeng :)

Lenke til kommentar

vil bare si at jeg syntes det er utrolig fjernt av folk å kalle en utsettelse av PS3 for smart markeds-strategi. Tror dere sony planla å utsette PS3 eller no? jaja, vi ser jo hvor mange som hadde tenkt å kjøpe PS3, som nå hopper av lasset, så bra fungerte den strategien.. =P håper PS3 synker rett til bånns når den kommer, og at HD-DVD vinner dvd-krigen!

(tok kanskje litt i, men måtte få det ut.. :innocent: )

Endret av HFL
Lenke til kommentar
Hahaha, hva er problemet? En next gen konsoll må jo ha nextgen teknologi. Så at det blir en "next time" lansering er vel ikke så rart....:D

Foresten, PS3 blir å rule uansett.

6814917[/snapback]

Vi har jo allerede next-gen i 360.. og når PS3 kommer ut i løpet av sommeren/høsten '07 (tror søren meg ikke den kommer i mars )er vel Microsoft kommet langt i sin planlegging av Xbox1080!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Smart trekk av Sony, som vanlig.

6812952[/snapback]

Anyhoo, er vel kanskje ikkje Sony sin feil det her? Meir dei som produserar laserdioden? Sony kunne riktignok valgt nokon andre til å gjere den jobben, men likevel..

6813023[/snapback]

Så vidt jeg har fått med meg så er det 2 selskaper som produserer de laserdiodene, Sony selv og ett selskap til. Sony konsentrerer seg for det meste å lage diodene til seg selv, altså PS3. Derfor kommer de ikke med dedikerte Blue-Ray spillere.

Det andre selskapet (husker ikke navnet) har nok avtaler med både Blue-Ray og HD-DVD selskapene, og kan nok ikke bryte disse for PS3 sin skyld.

I bunn og grunn så er det nok dårlig planlegging fra Sony sin side som har skylden.

Som jeg ser det så er det 3 stykker som vinner på dette, Xbox 360, Nintendo Wii og HD-DVD. Blue-Ray formatet er nesten avhengig av PS3 for å lykkes, spesielt med tanke på forspranget som HD-DVD har fått. Men det er fortsatt ekstrem få og dårlige avspillere for begge formater. Venter selv på at Pioneer skal gi ut sin kombi spiller.

Lenke til kommentar
Som jeg ser det så er det 3 stykker som vinner på dette, Xbox 360, Nintendo Wii og HD-DVD. Blue-Ray formatet er nesten avhengig av PS3 for å lykkes, spesielt med tanke på forspranget som HD-DVD har fått. Men det er fortsatt ekstrem få og dårlige avspillere for begge formater. Venter selv på at Pioneer skal gi ut sin kombi spiller.

6815159[/snapback]

Og, hvis Sony nå kun produserer og bruker blålasere i PS3-produksjon, så blir jo stand alone Blu-Ray-spillere utsatt også.

Dermed vil hjemmekinoentusiastene bli "tvunget" over på HD-Dvd, og nok en gang vil det tippe formatkrigen mot HD-Dvd.

I Europa vil det muligens fortone seg slik.

De som vil se High Definition Video billig kjøper en HD-Dvd-spiller til Xbox360, for PS3 finnes jo ikke.

De som vil se High Definition Video i god kvalitet på hjemmekino har lite Blu-Ray-spillere å velge blant, ettersom produksjonen av diodene går til PS3. De må velge HD-Dvd-spillere.

Ellers må jeg få si kondolerer til alle dere som har ventet og ventet på PS3.

Husker i slutten av november 05 da mange sa PS3 var rett rundt hjørnet og de ville vente på den.

Svelg litt av stoltheten og kjøp en Xbox 360. Dere har jo spart penger en stund nå, og det begynner å bli et nok så solid knippe gode titler på denne konsollen. Høsten foran oss har en rekke perler å by på. 360 er virkelig å anbefale.

Så kjøper vi alle PS3 ut i 2007 men koser oss maks med 360-en mens vi venter.

Synes nesten litt synd på de hard core fanboysene som ikke kan kjøpe seg en 360 fordi de har et prinsipp.

Det er jo litt underlig at MS har produsert 2 konsoller som er sterkere enn Sony siden PS2 kom, og MS er sikkert godt i gang med neste mann i rekken.

Sony har ikke fått ut currtent gen enda (PS3), og har nok mye mer å tenke på enn hvordan PS4 skal bli.

(Ja, jeg mener PS3 er current gen fordi vi har nå HD-gamet på konsoll i snart ett år med en unik onlinetjeneste. Ser ikke at PS3 har noen tekniske muligheter 360 ikke har, og dermed startet MS current gen for snart et år siden.)

Uansett, tror jeg Nintendo vil vinne mer på dette enn Microsoft. Jada, begge vinner på det, men blir nok mest Chardonay på Nintendofolket i dag.

Lenke til kommentar

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/5319190.stm

En litt interesant artikkel som tar opp økonomi delen av utsettelsen. Helt til venstre er det også et videointervju.

Ellie Gibson (Sjef for et utvikler selskap) blir også intervjuet og tar opp dette med at flere utviklere dropper PS3 til fordel for X360 for å nyte godt av julesalget.

Flere tittler har jo nå lenge vært under utvikling, og de er nok veldig skuffet over at de mister jule salget i år også.

Tim Ellis, head of games for HMV, said the delay was a disappointment for gamers and for retailers, who had been waiting for the launch for much of 2006.

"It also presents a major opportunity to Microsoft to consolidate Xbox's position in the market, while Nintendo have a great chance to launch and firmly establish Wii," Mr Ellis added.

"I always believed Sony were going to win this console war, but now I believe that they have dug their own grave "

Jermaine Alli, London

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
David Reeves, head of Sony Computer Entertainment Europe said at the time: "This is an exciting first for Europe, and is a huge endorsement and vote of confidence in the strength of the European market and its importance globally."

Bare Sony kunne finne på å si at en slik utsettelse faktisk er en god ting.

Lenke til kommentar
Dette var som jeg forventet.

Jeg liker verken Sony, Blu-Ray eller DRM. Sony sliter også ønkonomisk, så jeg lurer på hvordan det vil gå med selskapet.

6815397[/snapback]

Hvor mye sliter egentlig sony? Ifølge wikipedia tjente de over 1.5 milliarder dollar hittil i år(?) (http://en.wikipedia.org/wiki/Sony), og hadde over 60 milliarder dolar i omsetning. Jeg vet ikke om i underkant av 2% av omsetningen er bra inntjening, men de tjener tross alt ganske mange milliarder, så jeg tror ikke de sliter med å holde hodet over vannet akkurat.

AtW

Lenke til kommentar
Dette var som jeg forventet.

Jeg liker verken Sony, Blu-Ray eller DRM. Sony sliter også ønkonomisk, så jeg lurer på hvordan det vil gå med selskapet.

6815397[/snapback]

Ditto. Sony bør overbevise med PS3 og Bluray hvis de skal ha noen tjangs.

Lukter også som om det kan gå samme veien med Bluray som det gikk med Betacam.

Lenke til kommentar

jaja...

da var det gjort for meg..er vel 90% sjangs for att eg dropper hele greia..

gidder ikkje vente på waitstation3 lengre..hva er vitsen egentlig..sony holder jo oss for narr hele gjengen..tror att vi er godttroende idioiter som svelger rått det det sier alikevel..nå kommer det vel med noe nytt piss om at det i mars det skjer og at alt det store vil skje i mars...og blablabla..få keturagi sitt hode på et fat..

vurderer sterkt en 360 isteden nå..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...