Gå til innhold

Flygerutdanning i forsvaret.

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

For tiden så er jeg IKT-lærling. Startet som det i slutten av Juni i år, og skal være det i 2 år. Skal jeg kanskje gå almenn påbyggning for å få generell studiekompetanse, men er ikke sikker enda.

Jeg tenkte at jeg skulle søke på flygerutdanning i forsvaret etter jeg har gått almenn påbyggning. Jeg vet at det ikke er stor sjangs for å komme inn, så jeg lurte på om det er vits i det hele tatt.

Så for å komme inn, hva er kravene? Har lest litt på mil.no og funnet ut at jeg har godt nok syn, klarer de fysiske kravene greit og slikt. Men, hvis jeg sier at jeg har litt pollen-allergi (klør litt i øynene og blir litt snufsete en gang i blant bare), er det rett ut da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt usikker om allergi osv siden jeg ikke har :p, men det jeg må si er: Prøv, du vet ikke om du har de egenskapene som forsvaret leter etter (ca 5% har de). Du vet ikke om du ikke har de eller ikke :D

Kommer du gjennom opptaksuka så er du praktisk talt inne i forsvaret uansett og for å være ærlig så tror jeg ikke forsvaret er den værste plassen å jobbe :p

btw...noen som vet om man kan prøve 2 ganger? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Er jo ikke noe spesielt alvorlig allergi, så jeg bare kan hoppe over det?

Men 5% ja, har lest det. Er ikke så mange det akkurat, så vet ikke helt om jeg skal prøve meg eller ikke, virker bare så bortkastet hvis jeg stryker med en gang... Men så har jeg ikke så mye annet å søke på heller da, liksom det eneste jeg har lyst til. :/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Ekte menn sitter da ikke i fly =Øyvind=, ekte menn springer rundt i skog og mark uansett hver, uansett tid å gir sitt liv for sin Nasjon! Vær nå litt patriotisk da mann!

6819448[/snapback]

:ermm:

Ikke alle har slik høydeskrekk som du. ;)

Lenke til kommentar
Er jo ikke noe spesielt alvorlig allergi, så jeg bare kan hoppe over det?

Men 5% ja, har lest det. Er ikke så mange det akkurat, så vet ikke helt om jeg skal prøve meg eller ikke, virker bare så bortkastet hvis jeg stryker med en gang... Men så har jeg ikke så mye annet å søke på heller da, liksom det eneste jeg har lyst til. :/

6816053[/snapback]

Hei,

Tenker på det samme som deg, men vet at jeg har "kastet" bort ett år hvis jeg ikke kommer inn, sett bortifra at jeg får studiekompetanse. Det stemmer at kun ca. 5-10% av Norges befolkning har de egenskapene som trengs, ja. Uansett synst jeg du bør prøve, tenk om du hadde klart det, men aldri prøvde? Hvis du virkelig vil bli pilot får du aldri vite om du hadde klart det. Du kan alltids sende en mail angående allergien din.

Jeg sitter på litt mere informasjon rundt det å være jagerflypilot, hva det krever, o.l, så du kan bare sende en PM. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Er ikke helt bortkastet med studiekompetanse for meg hvertfall, for jeg tror jeg skal studere noe etterpå uansett. Men er liksom ikke så mye vits å søke hvis det er helt sikkerkt jeg ikke kommer inn, så jeg får vel sende en mail til de. :]

Sender pm hvis det er noe jeg lurer på ja, takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Kan man bli pilot.... eller jager pilot da hvis man har brukket et bein?

har brukket kravebeinet 2 ganger.... er det umulig for meg å bli jagerfly pilot?? :thumbdown:  :thumbup:

6857486[/snapback]

Tviler på dette kan ødelegge for deg, dersom det ikke er kronisk(?) og du har problemer med kravebeinet fortsatt (kan få problemer i senere tid).

Send en e-post til Forsvaret og spør! ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...