josteinsen Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 hei jeg har installert blackbox i henhold til brukerveiledningen. Hvordan starter jeg blackbox ? Lenke til kommentar
Goldelf Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 export blackbox > ~/.xinitrc så skriver du 'startx' Lenke til kommentar
Goldelf Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 lol, feil det dære. echo blackbox > ~/.xinitrc så 'startx' Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 takk for det nytt new spm hvor skriver jeg det? Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Poenget er at du trenger en fil med navnet ".xinitrc" i hjemmekatalogen din som inneholder teksten "blackbox". Bruk favoritt tekst editoren din til å lage .xinitrc fila. Hjemmekatalogen din er vanligvis /home/[brukernavnet ditt] Deretter starter/restarter du X vha startx. mvh Terje Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2002 jeg antar at jeg bør være logget inn som root for at installeringen skal funke. Forsøkte først med det vanilge brukernavnet, men da stoppet installasjonen fort opp. Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Hvis installasjonen feilet når du brukte en vanlig bruker, vil det naturlige steget være å forsøke med root brukeren. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2002 hvis jeg installere den ved å logge inn som root, skal .xinitrc fila med blacbox texten fremdeles legges i min hjemmekatalog? eller under /root/ Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Når jeg prøvde ut blackbox for noen uker siden, bygde jeg den fra kildekoden og installerte med root brukeren. Deretter logget jeg inn som vanlig bruker,la inn .xinitrc i hjemmekatalogen min(/home/t), "startx" og blackbox startet opp. mvh Terje Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2002 Er blackbox mye raskere en feks KDE+ Er brukervennligheten grei nok? antar at det ikke er like enkelt some med KDE. Har fremdeles ikke fått den til å funke, men jeg vil fortsette å prøve hvis den gir en betraktelig bedre ytelse. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 blackbox er ikke noe særlig vanskelig å bruke. Det er tvert imot veldig enkelt å bruke, fordi det ikke er så veldig komplisert. I tillegg krever det lite ressurser og fungerer derfor raskere. ingen loiad-time slik kde trenger ihvertfall Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2002 takk... får prøve å få installere den da, noen ukers knoting, så får jeg det vel til :smile: Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2002 har gjort allt det som står over, men jeg får fremdeles ikke startet blackbox...noen tips ? Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Hvilken linux distribusjon bruker du, og versjon? (f.eks Redhat, Mandrake, Suse, Debian osv) Om du bruker Redhat 8.0 og har satt opp maskinen til å vise grafisk innlogging vil ikke ovenstående metode fungere. mvh Terje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå