Gå til innhold

psykologi - porfesjonsstudiet vs mastergrad

waste

Anbefalte innlegg

Jeg interesserer meg veldig for psykologi, men er usikker på om jeg vil bli psykolog eller ta en master i faget.

Hva kan man jobbe som/med om man tar en mastergrad i stedet? Bli forsker innen spesielle områder av psykologien?

Er det stort marked for nyutdannede med master i psykologi?

Noen høyskoler i Norge som har psykologi, eller er det bare universitetene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg interesserer meg veldig for psykologi, men er usikker på om jeg vil bli psykolog eller ta en master i faget.

Hva kan man jobbe som/med om man tar en mastergrad i stedet? Bli forsker innen spesielle områder av psykologien?

6812756[/snapback]

For å ta en profesjonsutdanning er du nødt til å være en meget sterk person med masse empati, spør du meg.

Jeg vil si at en masterutdanning tilbyr mye mer fleksibilitet. En nyutdannet master er ikke bare attraktiv innen forskermiljøet, men også i næringslivet generelt. Mange bedrifter ønsker å ansette en med master i ledende stillinger.

Selv tar jeg master i Biologisk og Kognitiv psykologi, og stortrives med det, men nå er det forsker jeg ønsker å bli.

Lenke til kommentar

6812756[/snapback]

For å ta en profesjonsutdanning er du nødt til å være en meget sterk person med masse empati, spør du meg.

Jeg vil si at en masterutdanning tilbyr mye mer fleksibilitet. En nyutdannet master er ikke bare attraktiv innen forskermiljøet, men også i næringslivet generelt. Mange bedrifter ønsker å ansette en med master i ledende stillinger.

Selv tar jeg master i Biologisk og Kognitiv psykologi, og stortrives med det, men nå er det forsker jeg ønsker å bli.

6814142[/snapback]

interessant!

hva vil det innebære å bli forsker innen psykologi feltet, vil man bli fast ansatt på et bestemt sted?

kan man forske på det man vil?

og er man garantert jobb etter master studiet, eller man må vel ta doktorgraden..?

Lenke til kommentar

Mer utdanning er alltid er fordel, men det er absolutt store mulighter for jobb etter en masterutdanning.

Man kan f.eks. søke forskningstipend og arbeide ved universitet eller man kan jobber for SINTEF el organisasjoner. Mulighetene er mange, men jeg ville anbefale deg å google litt for mer info.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...