Cowboystrekk Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=128849 ut ifra bildene som ble tatt så er jeg veldig enig i at K800i gikk av med seieren, men hvor var f.eks samsung D900 og nokia N73? Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 K800i er jo en helt klar vinner her, den samsungen tok utrolig dårlige bilder. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 Ja, ble skuffet over samsungen, de har jo endel ok digitalkameraer så hvorfor de skal være så dårlige på mobilkamera undrer meg. Synes egentlig N93,bildene var bra, men utrolig fargeløse, K800i sine bilder var kanskje litt vell fargerike til tider. Lenke til kommentar
molna Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Som generell kamera-mobil knuser N93 lett K800, spesielt på videosiden, men også på optisk zoom. VG har nok sin egen favoritt og tilrettelegger testen slik at den vinner. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 6. september 2006 Forfatter Del Skrevet 6. september 2006 Molna: Jeg enig med deg i at N93 er bedre, VG-test er litt "enkel" da det kun tar hensyn til bildekvalitet, den burde gått litt mer i dybden og tatt med innstillingsfunksjonene, videokvalitet og optisk zoom. Ift fargebalanse så er kanskje K800i best "out-of-box", men det er lett å fikse blasse farger i photoshop osv. Skarphet i bildene som N93 ofte er bedre enn K800i på er det verre å gjøre noe med uten samtidig å redusere bildekvaliteten ved å øke støynivået kraftig. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Var nesten litt suspekt hvor mye blassere alle bildene til N93 var ja. I andre tester jeg har sett har de tatt omtrent identiske bilder? Har VG rotet med fargeinstillingene? Og hvorfor pleier kun bildekvaliteten å sammenlignes? Er det ikke nesten like viktig at telefonen har en stor og god søker, og at bildene kan vises godt på mobilen? Det er jo tross alt der de fleste bildene blir vist... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 En etter min mening bedre test: http://www.dinside.no/php/art.php?id=316737 er egentlig enig i konklusjonen på tross av at jeg eier "taperen" Lenke til kommentar
Habla Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 K 800i er uten tvil den beste kameratelefonen. At molna heier på Nokia kommer vel ikke som noe overraskelse. :-) (kunne ikke dy meg) Lenke til kommentar
genser Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 K 800i er uten tvil den beste kameratelefonen. At molna heier på Nokia kommer vel ikke som noe overraskelse. :-) (kunne ikke dy meg) 6823676[/snapback] Strålende comeback! Påstand, som vanlig helt uten noen form for argumenter, altså null verdt. Flere kommentarer rettet mot person og ikke sak gir da selvfølgelig advarselsøkning. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Jeg vil ikke si at K800i uten tvil er den beste, tar du hensyn til videofunksjon så er N73/N93 overlegne, her er K800i direkte latterlig. I dagslys vil jeg ofte si at N73/N93 er best, men med en gang det blir mørkt/innedørsbilder er K800i stort sett bedre. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Må dere lese testpremissene. De skulle teste TOPPmodellene til merkene som hadde 3MP kamera. Dette er modellene produsentene(Iallefall SE og Nokia) hevder er toppmodellene når det kommer til kamera. Å blande inn N73 da blir jo litt feil. Og dette er en enkelt test for folk flest. og de gir seg blanke faen i hva zoom og slik er. De vil ha et enkelt en-knips mobilkamera som tar gode bilder. Det er derfor du har kamera på mobilen.. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Eneste praktiske foskjellen på N93 og N73 er jo zoom og bedre video på N93, ellers er jo kameramodelen lik. Se test på f.eks mobile-review.com, i blindtesten der foretrakk mannen i gata bildene tatt med N73 og ikke N93. Jeg synes den burde vært med, 900-modellen til samsung trodde ihvertfall jeg var toppmodellen. Lenke til kommentar
genser Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Og dette er en enkelt test for folk flest. og de gir seg blanke faen i hva zoom og slik er. De vil ha et enkelt en-knips mobilkamera som tar gode bilder. Det er derfor du har kamera på mobilen.. 6823990[/snapback] Ikke påstå at zoom er en eller annen fancy funksjon som bare proffbrukere vil ha. Optisk zoom gjør N93 sitt kamera overlegent på en del områder. Greit nok at de ikke inkluderte video i testen (siden det ville gjort at N93 selvfølgelig vant), men klarer ikke si meg enig i at zoom er noe som ikke teller stort. "Det er derfor du har kamera på mobilen." Poenget er vel at slik var det før, men nå skal kamera på mobilen begynne å bli så bra at man virkelig kan bruke det til noe, ikke bare kjappe skudd siden man ikke har digitalkameraet i nærheten. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Poenget er vel at slik var det før, men nå skal kamera på mobilen begynne å bli så bra at man virkelig kan bruke det til noe, ikke bare kjappe skudd siden man ikke har digitalkameraet i nærheten. 6824478[/snapback] Da hadde vi hatt det allerede. Bare at slike telefoner blir for store. Gi det et år eller to så kan vi begynne å smake fugl istedet for fjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå